Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:33 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 22 feb, 2016 16:43 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Klopt helemaal steven. Ik weet dat ik dit nog moet recht maken. Dat stond nog op mijn todo zullen we maar zeggen.
Nu is het op de foto wel erger dan het zo in het echt te zien is. Dat maakt het wel lastig om te zorgen dat alles goed en recht is.
Ik heb de keuze gemaakt om dit te doen wanneer alles in elkaar zit omdat de onderdelen dan op elkaar zitten en ik minder hoef te plamuren om het weer gelijk te krijgen.

Wat ik bedoel met verbouwen is dat er echt veranderingen zijn aangebracht. Extra ramen. Gangboorden die doorgetrokken zijn. Enz. Dit is zo op het eerste gezicht niet zo zichtbaar. Maar als je net iets dieper kijkt weer wel. Dan valt het als het ware op.

Je kunt op deze site goed het verloop van het schip zien.
http://www.navsource.org/archives/02/65.htm De foto kun je aanklikken zodat deze vergroot. (Alleen dan steeds wel weer terug klikken)

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 feb, 2016 17:17 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Ik heb gisteren Maritime Quest eens bekeken, maar dat begon om een of andere reden bij dit schip maar van 2003 foto's te tonen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 feb, 2016 21:34 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
De versie van 2003 is echt heel anders. De Enterprise is grondig verbouwd destijds. Nieuwe catwalks, nieuwe achtersteven. Gehele eiland is verbouwd enz enz enz. Misschien dat ik deze versie ook wel een keer doe.

En weer wat plaatjes.

photo 361775
Zoals gezegd, de ramen er uit frezen is geen pretje. Het kunststof is zacht en buigbaar. Daardoor is het moeilijk te snijden, vrezen en vijlen al helemaal niet. (voelt een beetje als een groene snijmat aan). Heel anders dan het grijs. Maar de aanhouder wint zullen we maar zeggen.

photo 361774
Nadat alles weg gefreesd was, de nieuwe raampartijen er in. Verlichting komt er niet in en de ramen zullen een groene waas krijgen straks. Denk dat het wel aardig is zo. En ja... Er zal nog flink wat afgewerkt moeten worden. Alles is nog in ruwe fase.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 feb, 2016 22:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 jan, 2008 11:22 am
Berichten: 1913
Woonplaats: Aalten
Een hele ingreep........ succes ;)

_________________
Greetz, Ronald

http://us-modelbaan-convention-ned.nl/ Mijn US Convention Aalten
http://metusajunction.blogspot.com/ Mijn blog!
http://familiehalmagoesusa.blogspot.nl/ Mijn USA reizen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 feb, 2016 11:17 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 sep, 2011 11:27 am
Berichten: 2157
Woonplaats: Lillesand, Noorwegen
Een hele ingreep. Succes, zal er zeker een stuk beter uit zien als het klaar is.

:brouw:
Martijn

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 maart, 2016 10:29 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
mooi bezig. Vermoedelijk had ik het allemaal gelaten voor wat het was. Ben blij dat ik deze heb weggedaan aan iemand die er wel wat mee kan en doet.
Het uiteindelijke resultaat is dan altijd wel gaaf en zou ik ook wel thuis willen hebben.. Ik zoek wel eens een andere oplossing.

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 maart, 2016 22:25 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Ik ga er inderdaad van uit dat het straks beter is dan ervoor.
Het geeft alleen een heleboel meerwerk en later als alles klaar is zie je pas of het resultaat wat je voor ogen hebt ook gehaald is. Dan pas kan ik zeggen of het de tijd waard was.

Ik ben al wel wat verder en heb alles inmiddels al geplamuurd en een keer in de primer gespoten. Alleen het mag allemaal nog een keer omdat na de primer weer oneffenheden zichtbaar worden. Dus nog niet echt een update waard nog. Maar ben er nog mee bezig. \

Ook ben ik nog met de Hunter bezig. Maar dat gaat allemaal wat langzamer omdat daar het tuigage aan de beurt is. En dat is gewoon uren maken met knopen. :)

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 maart, 2016 23:21 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Weer een kleine update. Het gaat niet hard omdat er toch flink wat plamuur en dus droog tijden in zit. Steeds een stukje en dan komen we er wel.

photo 363939
Als eerste het eiland nog een keertje. Nu alles verbouwd is zoals ik dit wil is het tijd om alles netjes strak af te werken. Alle vijlsporen, kleine beschadigingen enz. wil ik graag wel mooi strak hebben.

photo 363943
En alles geschuurd en in de primer gespoten. Nu kan ik alle kleine oneffenheden makkelijker zien als ze aanwezig zijn. En als je goed kijkt, kleine krasjes moeten nog weg gewerkt worden.

photo 363942
Ook aan de romp word nog gewerkt. Er zijn inmiddels al een aantal onderdelen aan de romp vastgelijmd. Deze horen netjes flak tegen de romp aan te zitten of naadloos verbonden te zijn. Dat is helaas niet overal het geval, dus ook daar wat plamuur. Het is echt her en der, maar dat maakt het straks wel wat strakker.

photo 363941
Het waaigat in de spiegel. Goed te zien dat er mooie ronde gaatjes weg geplamuurd zijn. Dit zijn van die push holes. De gietramen worden uit de mal geduwd wanneer het plastic nog niet helemaal uitgehard is. Vervelend maar meer is het niet.

photo 363940
En als laatste al bezig met het aanbrengen van de verschillende platformen en gangboarden.

Nu heb ik op vele foto's en tekeningen gekeken en gezien dat er nog erg veel details op de romp horen. Hier ga ik eens goed naar kijken de aankomende week om te beslissen welke ik zal gaan aanbrengen. Dit zijn pijpleidingen, roosters, uitlaten enz. Hierover later meer.

Verder heb ik even nagedacht over het aanbrengen van PE relingen, maar daar ben ik van af gestapt. Ik had het graag gewild, maar de kosten hiervan zijn mij gewoon te veel. Ik gekeken bij verschillende fabrikanten maar ik kom uit op minimaal 50 euro voor PE aan relingen en dan wanneer ik nog deurtjes enz wil, gaan de prijzen door het dak.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 maart, 2016 23:41 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 sep, 2011 11:27 am
Berichten: 2157
Woonplaats: Lillesand, Noorwegen
Netjes allemaal weer! Het niet gebruiken van PE railing zou ik bij zo'n schip erg zonde vinden. In mijn ogen ijn railing en tuigage zo'n beetje vor 50% verantwoordelijk voor het uiteindelijke resultaat van een model. Je kunt voor 1/400 trouwens genakkelijk een 1/350 railing gebruiken en die zijn vrij goedkoop te scoren.

http://www.ebay.com/itm/Ship-Vessels-De ... Swll1Wxkbu

:brouw:
Martijn

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 maart, 2016 23:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 apr, 2014 12:25 pm
Berichten: 648
Woonplaats: Rijnsburg (ZH)
Je hebt er een hoop werk aan maar het doel heiligt de middelen. Als je sneller wilt werken zou je polyesterplamuur kunnen gebruiken dat doe ik altijd als ik snel werk heb en het is ook gladder af te werken.

Voor de railing heb ik eens gezien dat iemand om de zoveel centimeter een messing paaltje plaatste en later gebruikte hij stug (vis) lijn om de horizontale lijnen te simuleren. Het zag er erg mooi uit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement