Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:38 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 246 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 25  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: SMS Emden 1/100
BerichtGeplaatst: di 26 jan, 2016 2:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Na een tijdje op een ander forum gepost te hebben, toch maar weer terug
bij deze maar hier verder gaan met mijn SMS Emden (sommige zullen haar wel kennen.
Maar voor de gene die het niet weten het betreft hier een model van de SMS Emden

link van wikipedia
https://en.wikipedia.org/wiki/SMS_Emden_%281916%29" onclick="window.open(this.href);return false;

(onder staand over genomen van mijn eerdere posting op ander forum)

Zo ben ik 6 jaar geleden begonnen met een 1/96 SMS Emden model\Kit van Deans Marine, die ik voor 90% had afgebouwd ( het is niet een kit die ik ooit weer zal kopen/ bouwen ) maar naar veel vallen en op staan had ik het model bijna klaar,
Totdat ik op een dag thuis kom en reeds bij de voordeur onderdelen zie liggen van het model, dus ik in hoogste staat van paraatheid naar de kast gelopen waarop het model behoort te staan, maar niets was minder waar, het model lag in de voorkamer, onderdelen overal door het huis, sommige delen nog goed , maar vele verbeten en kapot gebeten door de honden (2 stuk)
Vermoedelijk is het model van de kast gestoten door de kat, die vermoedelijk is opgejaagd door de hond (de jongste een Fila pup van 4 maand ) boot op de grond, en daarna alles wat er afgeklapt en gebroken is als speelgoed door de honden gebruikt. ( dus onherstelbaar beschadigd) dus alles maar in de kliko gedonderd, niet meer naar omkijken en druk over maken lijkt mij het beste, dus de kliko leek mij de beste vergeet plek in deze.

Maar daar ik toch weer een model wil hebben van de Emden,(maar duidelijk niet meer van Deans Marine) op zoek gegaan, en naar lang zoeken, vragen en bellen, adressen gekregen van iemand in Duitsland en Rusland die voornamelijk modellen \kits maken van de Duitse Keizerlijke Marine en Duitse Marine WW2
Aangezien mijn Russisch niet zo goed is :? , maar contact op genomen, met de firma Zinnecker in Duitsland, en naar een aantal belletjes en mails, tot een overeenstemming gekomen, en het model gekocht.

zal niet alle foto's gaan posten maar een aantal:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Laatst bijgewerkt door boris279 op di 12 feb, 2019 19:04 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: SMS Emden 1908 1/100
BerichtGeplaatst: di 26 jan, 2016 9:04 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 sep, 2011 11:27 am
Berichten: 2157
Woonplaats: Lillesand, Noorwegen
Gelukkig heb ik geen honden.. :shock: Wat een mooie kit is dit zeg! En wat een detail, vergeleken met de 1/350 kit zeker natuurlijk, maar al dat PE op de schoorstenen ziet er echt schitterend uit. Succes met de verdere bouw.

Wat is eigenlijk de reden dat je de Deans kit zo slecht vind?

:brouw:
Martijn

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: SMS Emden 1908 1/100
BerichtGeplaatst: di 26 jan, 2016 11:16 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Schitterend schip zo te zien. In verband met de rivetten, werk je hiervoor met decals?

Jammer van de geschiedenis van de eerste poging...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: SMS Emden 1908 1/100
BerichtGeplaatst: di 26 jan, 2016 11:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 apr, 2014 12:25 pm
Berichten: 648
Woonplaats: Rijnsburg (ZH)
Dat ziet er uit als een mooie kit. Allemaal kunsthars? Maar vooral een mooie nette afwerking is goed te zien. Heel goed gedaan.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: SMS Emden 1908 1/100
BerichtGeplaatst: di 26 jan, 2016 12:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 jun, 2015 10:25 am
Berichten: 278
Woonplaats: Julianadorp (N-H)
Wow

Wat een knots van een ding nie, heb de combi doos hier van de Dresden en Emden,1/350 van Revell, maar die komen qua details niet in de buurt van deze gigant.

Ed

_________________
"Mens "is de naam ,waar ik soms trots op ben, maar me meestal voor schaam.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: SMS Emden 1908 1/100
BerichtGeplaatst: di 26 jan, 2016 17:06 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Op dat zwarte doek dacht ik, "leuk resin kitje, heb je wel wat werk aan. Wel vreemd die roeras er al in, dat wel"
maar dan zie je dat ding op de werkbank staan, wow, das even 3 keer groter dan ik gedacht had. In ieder geval al mooie details moet ik zeggen.

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: SMS Emden 1908 1/100
BerichtGeplaatst: di 26 jan, 2016 19:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
matramurena schreef:
Gelukkig heb ik geen honden.. :shock: Wat een mooie kit is dit zeg! En wat een detail, vergeleken met de 1/350 kit zeker natuurlijk, maar al dat PE op de schoorstenen ziet er echt schitterend uit. Succes met de verdere bouw.

Wat is eigenlijk de reden dat je de Deans kit zo slecht vind?

:brouw:
Martijn


Dank Voor je woorden

De afwering van de kit van deans vind ik zeer slecht veel white metal onderdelen van slechte kwaliteit veel details kloppen gewoon niet, voor mij is het model van Peter Gunther Huff het grote voorbeeld, en wordt door vele in Duitsland ook gezien als de heilige graal.
Het model van revell klopt wat dat betreft aardig met wat de heer Huff heeft gemaakt, maar het model van Deans staat er mijns inziens behoorlijk ver vanaf.
Daarom zal ik persoonlijk nooit weer het model van de Emden van Deans nemen.

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Laatst bijgewerkt door boris279 op di 26 jan, 2016 23:51 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: SMS Emden 1908 1/100
BerichtGeplaatst: di 26 jan, 2016 19:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Kees de Mol schreef:
Dat ziet er uit als een mooie kit. Allemaal kunsthars? Maar vooral een mooie nette afwerking is goed te zien. Heel goed gedaan.


Dank voor je reactie

Met uitzondering van de romp, is de rest van de onderdelen gemaakt van giethars, dit wel van goede kwaliteit, heeft natuurlijk wel de nodige nabewerking nodig, maar toch zeer goed.

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: SMS Emden 1908 1/100
BerichtGeplaatst: di 26 jan, 2016 19:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Silenoz schreef:
Schitterend schip zo te zien. In verband met de rivetten, werk je hiervoor met decals?

Jammer van de geschiedenis van de eerste poging...


Dank voor je reactie,

Gebruik klinknagels van zgn decals, worden niet bij de kit geleverd maar heb ik gevonden op een webpagina, waarmen extra details verkoopt voor treinen, en aangezien de schaal goed overeenkwam deze toegepast, opzich wel een hele klus, maar ook zeer de moeite waard, op de romp ook op bepaalde plekken klinknagels aangebracht, maakt het mijns inziens mooier , stukje eye Candy :roll:

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Laatst bijgewerkt door boris279 op di 26 jan, 2016 19:52 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: SMS Emden 1908 1/100
BerichtGeplaatst: di 26 jan, 2016 19:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
eddd schreef:
Wow

Wat een knots van een ding nie, heb de combi doos hier van de Dresden en Emden,1/350 van Revell, maar die komen qua details niet in de buurt van deze gigant.

Ed


Dank voor je reactie,

Details zullen wel verschillen, dit ook omdat je natuurlijk in schaal 1/100 veel meer details kan maken en toepassen dan 1/350
Maar in hoofdlijn komen de 1/100 en 1/350 aardig overeen.

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 246 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 25  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement