Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 1:33 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 246 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: SMS Emden 1908 1/100
BerichtGeplaatst: za 09 feb, 2019 0:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Waar ik ook veel bewondering voor heb is je doorzettingsvermogen. 5 Jaar aan een kit werken zou ik niet kunnen. Respect hoor, en dan ook dit nivo halen..... :brouw:

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: SMS Emden 1908 1/100
BerichtGeplaatst: za 09 feb, 2019 1:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
fvdm schreef:
Waar ik ook veel bewondering voor heb is je doorzettingsvermogen. 5 Jaar aan een kit werken zou ik niet kunnen. Respect hoor, en dan ook dit nivo halen..... :brouw:


Precies dat. Ik sluit me er helemaal bij aan.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: SMS Emden 1908 1/100
BerichtGeplaatst: za 09 feb, 2019 8:56 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Kan ik ook, alleen niet aan eengesloten :lol:

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: SMS Emden 1908 1/100
BerichtGeplaatst: za 09 feb, 2019 10:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 17:21 pm
Berichten: 313
Woonplaats: Velserbroek
Volg je built vanaf het begin, maar wat een oog voor detail!
Echt een pracht aan het worden :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: SMS Emden 1/100
BerichtGeplaatst: do 21 feb, 2019 16:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Gentlemen,
Bedankt voor de wel gewaardeerde reacties.
photo 470147

Laatste sloepen geplaatst, zodat er nu kan worden begonnen met het afwerken van mijn te doen lijst, wat op zich nog een lijstje is :) kunnen nog een boel details bij.
photo 470149


Tussentijds nog een ander klein projectje gedaan,
Een aantal jaren geleden vertelde een goed vriend van mij, dat als ik de kans zou hebben, me zelf een tandarts boor zou moeten kopen, dit om de precieze en nauwkeurige werking.
Dus om een lang verhaal kort te maken, ik me zelf een riem aangedreven tandarts boor gekocht.
Bij het in het echt aanschouwen, gaf dat ding me wel eventjes een akelig gevoel, als kind eens een keer akelig behandeld door de tandarts met een zelfde systeem.

Maar goed ding schoon gemaakt en weer gangbaar.
Werkt ie weer perfect, en sta toch wel versteld van de kwaliteit en de nauwkeurigheid van het apparaat.
photo 470148

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: SMS Emden 1/100
BerichtGeplaatst: do 21 feb, 2019 17:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 15:11 pm
Berichten: 3439
OMG.....zo'n tandartsboor is fantastisch voor graveer en houtsnijwerk (carving)!!! :shock: :shock: :shock:
Gelukkig man dat je zo'n apparaat hebt weten te vinden, want goede zijn schaars.

_________________
Huidige bouw - Cazador Jabeque 1750 - OcCre


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: SMS Emden 1/100
BerichtGeplaatst: vr 22 feb, 2019 2:45 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
klopt !!! je kunt er inderdaad fantastisch mee graveren en fijn houtsnijwerk maken.
In Nederland ben ik ze nog niet zo heel vaak tegen gekomen, en dan nog compleet (motorunit, arm met alle loopwielen, boorunit, aandrijfriem en voetpedaal) en nog in een goede werkende staat.

Ben die ik heb kunnen bemachtigen tegen gekomen op een zogenaamde online estate sale, 3 stuk untested as parts. Maar eerste aanblik van foto's deed mij vermoeden dat er wel iets van te maken viel, ( het is oude simpele straight forward eerlijke techniek build to last)
Nog gemaakt in de tijd dat China nog als het "rode gevaar" werd gezien. :wink: Dus daar valt niet zoveel aan kapot te gaan.

Dus opgeboden en gewonnen, spullen naar me laten opsturen vanuit de VS

Bij aankomst de spullen schoongemaakt en mijn vermoeden was al snel bevestigd, eigenlijk het enige probleem wat er was, is dat het olie in de loop der tijd verdampt is, en er zodoende een kleverige substantie in alle lagers en contacten zat, met als gevolg dat de meeste draaiende delen niet meer wilden draaien of met zeer veel weerstand.
Dus zoals gezegd alles binnen en buiten gereinigd , alle smeer punten weer voorzien van het juiste smeermiddel,
De aandrijf koorden waren eveneens poreus en verkeerden in een zeer slechte staat.
Dus een paar nieuwe aandrijfkoorden gemaakt, eerst lijn geslagen van katoenen bindtouw, beetje schiemanswerk (ooit eens geleerd bij de KM :wink: ) en viola je hebt een aandrijfkoord.
En zo weer twee perfecte machines weten te maken, De derde is eveneens weer helemaal goed, maar heb ik besloten deze als donor machine te behouden, dit omdat dit de enige is die cosmetisch niet zo mooi meer is, corrosie heeft de chroom laag iets beschadigd, en omdat onderdelen voor zulke machines toch niet eenvoudig te krijgen zijn.

Boortjes, freesjes, en nog diverse verspaande hulp stuken heb ik ruim voldoen, daar ik bij elk tandarts bezoek altijd naar boortjes en al wat over is heb gevraagd, dus zo in de loop der jaren een aardige collectie heb op gebouwd.
Welke ik altijd gebruikte in mijn Proxxon met flexibele boor arm welke een kop heeft met flexibele spanbereik.

Kortom ik kan nu eindelijk tandarts spelen :twisted: Yes!!

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Laatst bijgewerkt door boris279 op vr 22 feb, 2019 20:27 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: SMS Emden 1/100
BerichtGeplaatst: vr 22 feb, 2019 8:13 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Uhhmmm, ik denk dat jij van elke kroon dan een miniatuurbootje gaat maken :lol: :lol: :lol:


Maar echt mooi speelgoed

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: SMS Emden 1/100
BerichtGeplaatst: ma 25 feb, 2019 1:38 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Begonnen met het maken van de touwladers.
En maken van spanriemen en spanners voor het vast zetten van de bijboten.
eveneens de eerste vlaggen geplaatst, normaal doe ik dit als laatste, maar gezien van de plek waar de vlag moest komen te hangen, alvast maar op gehangen,
de geus vlag, was in eerste instantie mijn probeer vlag, omdat ik er een extra had, maar gezien het resultaat me goed beviel ook direct maar geplaatst :D

onder een aantal foto's voor de impressie.

photo 471196

photo 471197

photo 471198

photo 471201

photo 471195

photo 471199

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: SMS Emden 1/100
BerichtGeplaatst: ma 25 feb, 2019 8:14 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Wat een werk, maar wel erg strak eenmaal op het model, verlijm jij dat met een soort houtlijmachtig iets? Als ik tenminste dat potje zo bekijk op foto 2?

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 246 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement