Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 7:08 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Droom project
BerichtGeplaatst: za 02 jan, 2016 4:44 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 dec, 2015 8:37 am
Berichten: 145
Woonplaats: Heerenveen en Maastricht
De binnenkant van de kustvaarder

photo 352380
photo 352379
photo 352378

Vond ook nog een bus airbrush zo 1 liter geval.

photo 352381
Maybe handig om het schip schoon te spuiten.
Om het schip te soppen vind ik toch gevaarlijk aangezien het al aardig oud is en sommige onderdelen erg teer zijn. En mijn ervaring nog echt probie niveau zijn. Het is ook echt een project voor later.
Het enige nu is dat er een bescherm kap om heen moet mbt verhuizing. En tijdelijke opslag.

_________________
Enjoy Life


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Droom project
BerichtGeplaatst: vr 28 jan, 2022 12:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 28 jan, 2022 12:18 pm
Berichten: 1
Dat is een pracht billing boats model Van de Mercantic .De orginele kleuren zijn :Onder de waterlijn ( Roest bruin) Witte waterlijn. Boven de water lijn: ( Lichtblauw) De kajuit behoord wit te zijn .het dek behoord ook wit en anders dek grijs te zijn. De luiken zijn van hout/hout kleur .Met liggers er op.Want het waren luiken Die uit planken bestaan. Die met 2 man Verwijderd en terug geplaatst werden Met laden en lossen. De hekwerken waren wit .En de kranen van de bij boot ( reddings /roeiboot) Waren net als het beslag( Bolders etc) zwart. Hoe ik dat wet? Omdat ik het zelfde model heb .Alleen 2 keer zo groot Als het billingboat model. Mocht u nog vragen hebben? Stuur lij gerust eens een berichtje . EN anders zoek mij gerust eens op op facebook. m.v.g. Peter Huy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Droom project
BerichtGeplaatst: vr 28 jan, 2022 19:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
De 2 eerste foto’s op pagina 1 zijn zoals ik het kan beoordelen inderdaad Groningse kustvaarders van de Wagenborg rederij uit Delfzijl, veel althans toen ik er heb gewerkt, van hun schepen werden gebouwd aan het Winschoterdiep, zelf een aantal keren bij een tewaterlating aanwezig geweest, en alle schepen hun naam eindigden met borg.
Je zou misschien de wagenborg rederij kunnen benaderen en vragen, hadden destijds erg veel modellen van hun schepen op kantoor staan.

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Droom project
BerichtGeplaatst: ma 31 jan, 2022 16:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 jan, 2008 11:22 am
Berichten: 1913
Woonplaats: Aalten
Peter Huy schreef:
Dat is een pracht billing boats model Van de Mercantic .De orginele kleuren zijn :Onder de waterlijn ( Roest bruin) Witte waterlijn. Boven de water lijn: ( Lichtblauw) De kajuit behoord wit te zijn .het dek behoord ook wit en anders dek grijs te zijn. De luiken zijn van hout/hout kleur .Met liggers er op.Want het waren luiken Die uit planken bestaan. Die met 2 man Verwijderd en terug geplaatst werden Met laden en lossen. De hekwerken waren wit .En de kranen van de bij boot ( reddings /roeiboot) Waren net als het beslag( Bolders etc) zwart. Hoe ik dat wet? Omdat ik het zelfde model heb .Alleen 2 keer zo groot Als het billingboat model. Mocht u nog vragen hebben? Stuur lij gerust eens een berichtje . EN anders zoek mij gerust eens op op facebook. m.v.g. Peter Huy


Topic is 7 jaar oud... en de starter ervan is al bijna 5 jaar niet meer actief aanwezig geweest op dit forum........ Denk dus niet dat hij je antwoord zal geven :wink:

_________________
Greetz, Ronald

http://us-modelbaan-convention-ned.nl/ Mijn US Convention Aalten
http://metusajunction.blogspot.com/ Mijn blog!
http://familiehalmagoesusa.blogspot.nl/ Mijn USA reizen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Droom project
BerichtGeplaatst: ma 31 jan, 2022 16:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 feb, 2008 0:29 am
Berichten: 480
Woonplaats: Boekelo
Ronald schreef:
Topic is 7 jaar oud... en de starter ervan is al bijna 5 jaar niet meer actief aanwezig geweest op dit forum........ Denk dus niet dat hij je antwoord zal geven :wink:


:shock: dus ik zit hier al vijf jaar voor niks...gloeiendegloeiende...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Droom project
BerichtGeplaatst: di 01 feb, 2022 22:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Yup je hebt gelijk, in al mijn enthousiasme niet eens gezien.

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement