Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 15:34 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 02 dec, 2015 12:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 jan, 2010 14:17 pm
Berichten: 837
Woonplaats: hilversum
@ andrew, uiteraard maak ik zelf mijn plankjes en jazeker trompetter heeft zich hier uitgesloofd om met mooie, details te komen.

@ martijn, dat van die schuifdeur zat me niet lekker maar.... ik heb een plaatje gevonden.
het betreft hier een tijdgenoot en wel de slava, het 5e exemplaar uit de boronino klasse. Te laat klaar om mee te varen naar her verre oosten maar paraat en zeker aanwezig voor de russen tijdens wo1.

photo 346410


groet wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 dec, 2015 23:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 okt, 2010 13:45 pm
Berichten: 1273
Woonplaats: Gasselte
Hoi Wim,

Wellicht doe ik volgend jaar een beroep op je om zo‘n mooi plankje te maken. Eerst begin volgend jaar tehuizen richting Drenthe en dan kan de hobby weer opgepakt worden. De foto geeft mooi het luik weer in de koepel en met die mannetjes op de voorgrond is het echt een vakbeweging. Nog even terugkomen op je messing loopjes voor het geschut anno 1904. Ik zag ze op een site die ik onlangs ontdekt heb. Superhobby.nl Weliswaar een poolse site, maar prima referenties en snelle levering van wat ik begrepen heb. Ook genoeg pe van eduard en mailing van aber.

Groetjes Andrew

_________________
Bijna af: Tamiya Tirpitz 1:350 + PE-set van WEM viewtopic.php?t=29594
RM ROMA 1:350 viewtopic.php?f=4&t=33599
HMS Queen Elizabeth: viewtopic.php?f=4&t=36469
Trumpy Striker 1:35 viewtopic.php?f=2&t=37029


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 dec, 2015 10:58 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Citaat:
Superhobby.nl Weliswaar een poolse site, maar prima referenties en snelle levering van wat ik begrepen heb.

Ze hebben meerdere url's (model-making.eu is daar ook een van), en inderdaad een hele goede site. Ik heb meer dan eens een bestelling daar gedaan en altijd naar volle tevredenheid.

On-topic:
het schip heeft een apart ontwerp, de manier hoe het schip boven de waterlijn weer versmalt is ongebruikelijk te noemen. De vorm van de boeg is heel typisch, en zie ik terug in de boeg van dit schip's aartsrivaal, de Mikasa. Nu de Tone een beetje is vastgelopen ('t schiet simpelweg niet echt op) wordt de neiging om de Mikasa te pakken steeds groter. :mrgreen:

Succes nog met deze dame! :brouw:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 dec, 2017 13:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 jan, 2010 14:17 pm
Berichten: 837
Woonplaats: hilversum
Zo ik ben inmiddels ruim 2 jaar verder (jullie dus ook) en heb het plan opgevat om met dit kitje weer eens aan de gang te gaan.
ik had niet eens echt een bouwdip maar was veel te druk met andere veel aandacht vragende zaken.
Nu ik dan weer eens wilde plakken had ik in mijn gedachten 2 opties. Hiermee verder of een nieuw kitje kopen. En jazeker ik heb 2 pracht kitjes
op het oog. Destroyers (uiteraard).
maar om mijn nogal roestige bouwambities eerst eens wat op te schonen leek het mij niet zo dom om eerst maar eens met deze dame
aan de slag te gaan. Nee een set messing lopen heb ik nooit besteld dus ik plak gewoon de plastic spullen maar aan elkaar.

de russische kroonprins heeft al die tijd op een hoek van mijn bureau gestaan dus uit het oog was ze niet helemaal.

photo 429843

photo 429842

tja en wat dan?, eerst die brug maar eens af zien te krijgen, oh ja dat is nog een heel gefriemel met pe en kleine onderdelen.
Beste Matranurena hartelijk dank voor jouw tip om eens boekbinderslijm te proberen voor het pe gefrot.
Dus hop naar een pipo winkel en jawel een pot vol van die zut voor weinig geld, en het werkt prima, veel prettiger als
secondelijm.
Goed die brug dus en die staat werkelijk mudvol met allerlei knaltuig.

photo 429844

photo 429848


verder naar achteren komen wat loopbruggen en daar mogen straks de boten en sloepen op komen.

photo 429845

photo 429846

photo 429847

De volgende logische stap om die notenhandel maar eens aan te pakken en ze waren er niet zuinig mee want ik heb er zat.
Die vloot eerst maar eens spuiten leek een goed idee maar jammer dan de naald van de luchtspuit blijkt krom.
Hoe dan? hm m een keertje uitgeleend aan een diescast bouwer en dat was geen slim plan dus.
Eerst maar eens een tripje naar almere en weer verder prutsen.

groet wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 dec, 2017 20:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 okt, 2010 13:45 pm
Berichten: 1273
Woonplaats: Gasselte
Hoi Wim,

Mooi dat je deze dame eerst afmaakt..De brug ziet er nu al indrukwekkend uit en je brouwverslag leest weer lekker weg.

Ciao Andrew

_________________
Bijna af: Tamiya Tirpitz 1:350 + PE-set van WEM viewtopic.php?t=29594
RM ROMA 1:350 viewtopic.php?f=4&t=33599
HMS Queen Elizabeth: viewtopic.php?f=4&t=36469
Trumpy Striker 1:35 viewtopic.php?f=2&t=37029


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 dec, 2017 4:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
is inderdaad al weer een tijdje geleden, leuk dat je weer verder gaat.
kijk uit naar verdere updates !!

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 dec, 2017 11:22 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 jun, 2015 10:25 am
Berichten: 278
Woonplaats: Julianadorp (N-H)
Hee Wim ,

Een prachtschip niet ?die lijnen,die opbouw ,wow
Ben nog steeds (nog steeds ..... ?? ) met 1 oog naar mijn Borodino aan het gluren ,die maar niet van de plank afkomt om hem af te maken , wat is dat toch voor tik dat ik overal aan begin en bijna niks af bouw...

Ed

_________________
"Mens "is de naam ,waar ik soms trots op ben, maar me meestal voor schaam.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 dec, 2017 15:40 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 sep, 2011 11:27 am
Berichten: 2157
Woonplaats: Lillesand, Noorwegen
eddd schreef:
Hee Wim ,

wat is dat toch voor tik dat ik overal aan begin en bijna niks af bouw...

Ed


Geen idee, maar zeer herkenbaar voor veel modelbouwers volgens mij. :D

:brouw:
Martijn

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 dec, 2017 15:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 jan, 2010 14:17 pm
Berichten: 837
Woonplaats: hilversum
hoi Ed, gewoon stug volhouden en hier blijven meelezen wie weet slaat dan ook bij jou de inspiratie toe ;)

Laat ik verder gaan met een update anders gaan jullie nog denken dat het weer twee jaar gaat duren.
Om eerlijk te bekennen ik moet nog steeds een naald voor de luchtspuit gaan kopen en om dat te omzijlen
heb ik maar wat verse kwastjes aangeschaft en de bootjes waar ik het over had maar daarmee volgekledderd.

photo 431065

En omdat ik daar toch zo fijn mee aan het spelen was heb meteen maar gepoogd het plastic iets meer details te geven.

photo 431067

photo 431069

En jawel de eerste twee bootdingen staan op de kroonprins. In een vlaag van werklust heb ik ook het kompasplatform geknutseld dat er tussenin komt te staan.
Daar heb ik toch mijn bedenkingen over ik bedoel dat ding staat pal achter een schoorsteen en de brug en tussen de sloepen.
Als je daar naar het dochterkompas staat te staren zie je ook verder helemaal geen moer.
Op de fotos is er verder geen bewijs van dat ding te vinden dus het zo me absoluut niet verbazen als het er snel na de indienststelling afgesloopt is.
Ook in model was heet draak van een stuk pe.
De pootjes braken er met buigen meteen af, joepie.
Omdat ik net zo eigenwijs ben (of erger) als franse scheepsontwerpers heb ik met wat frutsels evergreen toch een platform gebouwd en tussen de schoorstenen geplaatst.
Want jazeker ook de achter schoorsteen staat nu gelijmd op zn plekje voorzien van wat ladders, een bbq gril bovenop en
een laadboom.
Nu de rest van de sloepen nog eens plaatsen en verder naar achter toe werken.
Als voorbereiding daarop ben ik maar alvast aangevangen met het in elkaar zetten van wat secondaire geschut torens.

photo 431066

photo 431068

Tot hier maar weer.- groet wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 dec, 2017 19:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Denk dat zulks een platform wel degelijk nut heeft gehad, De Emden waar ik aan werk heeft eveneens een platform met een kompas, achter de schoorstenen geplaatst, is zelfs van een iets latere periode als de Tsesarevich
Trouwens op de eerste foto van je bouwverslag is het kompas en platform duidelijk te herkennen.
hieronder een paar paginas met best veel foto's

http://scalemodels.ru/articles/10739-Tr ... evich.html
http://azamat.gorod.tomsk.ru/index-1263460950.php
https://coollib.com/b/268033/read
http://nacekomie.ru/modelist/model-bron ... ossii.html

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement