Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 5:27 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 20 nov, 2015 20:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 okt, 2010 13:45 pm
Berichten: 1273
Woonplaats: Gasselte
Hoi Wim,

Mooi schip heb je daar gescoord. Je zal er ongetwijfeld weer iets moois van maken en kunnen wij genieten.

Ga dit project aandachtig volgen.

Ik ben het met Wim eens dat Trumpy wel eens wat foutjes maakt , zoals diverse periodes in 1 schip willen stoppen, waardoor het geschiedkundig niet meer klopt, maar aan de andere kant is de pasvorm prima.

Ben even een tijdje weggeweest, maar hoop volgend jaar weer een kiel te kunnen leggen in het brouwdok.

Groetjes Andrew

_________________
Bijna af: Tamiya Tirpitz 1:350 + PE-set van WEM viewtopic.php?t=29594
RM ROMA 1:350 viewtopic.php?f=4&t=33599
HMS Queen Elizabeth: viewtopic.php?f=4&t=36469
Trumpy Striker 1:35 viewtopic.php?f=2&t=37029


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 nov, 2015 21:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 jan, 2010 14:17 pm
Berichten: 837
Woonplaats: hilversum
Hoi andrew wat goed om weer van jou te horen. Ik hoop dat het nu goed met je gaat en zie je graag weer aan het brouwen.
Groet wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 nov, 2015 12:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 jan, 2010 14:17 pm
Berichten: 837
Woonplaats: hilversum
Om te laten zien dat dit niet alleen een intro en discussie verslag is zal ik toch ook iets moeten laten zien.
Dus vooruit met de geit en de lijmspuit.
Nou ja lijmspuit om eens te zien wat het gaat worden heb ik met wat schilderstape de romp maar eens samengevoegd.
In het vooraanzicht is prima te zien wat de engelsen met een tumblehome (tuimelaar ?) romp bedoelen.

photo 344578

photo 344581

photo 344579

En dan het bouwboek openslaan en stap 1 zetten. Nou dat kan ik wel er staak make holes. En als ik iets wel kan is het gaten boren in mijn kitje.

photo 344582

Wel een beetje jammer dat trump er niet bij schrijft welke afmeting die gaten moeten hebben.
Gelukkig is aan de binnenzijde van de romp wel goed zichtbaar waar ze precies moeten komen en dus hup een boortje pakken en boren maar.
Ik vermoed dat deze zelfde kit in de 1917 uitvoering die gaten niet nodig heeft en vandaar stap 1.
Tja en als ik toch aan het boren ben gaan meteen alle patrijspoorten maar open. De op de romp gegoten ladders vind ik ook niet zo speciaal dus die zijn ook opgeofferd door pe uit de restantenbak. En omdat ik toch fijn aan het rotzooien was heb ik meteen de meegenoten laadbomen door een koperdraadje vervangen. Die ladders en laadbomen komen zo wat meet op de romp te zitten in plaats van half in de romp zoals het geval is met meegenoten zaken.

photo 344583

photo 344586

photo 344584

Op de onderste foto is te zien dat inmiddels ook de barbette voor de middelste 6 duikers is geplaatst. Het dekje daarvan is al afgeplakt met het oog op latere verfklussen.

Tenslotte het ik nog de waterlijn opstellingen voor de 37mm guns een gepast. Ik wal de achterste vast plaatsen en de andere niet. De gans moeten er nog in maar wachten op messing lopen. Die achterste krijg ik er later wel in die andere morden achteraf met bakje en al geplaatst.

photo 344585

Voorlopig mag ik nog even verder met de vierkante gatenboor want op alle oude foto's staat het gros van de vierkante luiken open. Hoe ik dat later afwerk zie ik dan wel weer.
tot hier groet wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 nov, 2015 12:37 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 sep, 2011 11:27 am
Berichten: 2157
Woonplaats: Lillesand, Noorwegen
Zo'n vierkante gatenboor zou ik graag een keer van je lenen. :D De vorm van dit schip is fantastisch zeg, heerlijk die tuimelaar-romp.

:brouw:
Martijn

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 nov, 2015 12:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
Zoiets,



:D

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 nov, 2015 13:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 jan, 2010 14:17 pm
Berichten: 837
Woonplaats: hilversum
Dat is een mooi filmpje van een gaaf apparaat rob h&s. Ik zal met met een gewoon boortje vijl en mes moeten behelpen.
groet wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 dec, 2015 15:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 jan, 2010 14:17 pm
Berichten: 837
Woonplaats: hilversum
Het is de hoogste tijd om weer eens een update te plaatsen want het scheepsbouwdeel is lekker druk op het moment en voor je het weet moet je een topic van pagina twee opvissen. Op dit moment ben ik bezig met het plakken van diverse kleine deeltjes zodat ik in een latere fase de boel kan samenvoegen.
Uiteindelijk heb ik toch maar vast de romp samengevoegd en jawel een fijne kier aan de onderzijde. Dat is op zich geen ramp want er heef nog nooit iemand naar de onderkant van een bootje gekeken maar het irriteert mij enorm als ik mij er van bewust ben dat die kier er zit.
Plamuur dus en nee ik vind dat helemaal niet vervelend. Lekker smeren en later weer poetsen is een prima therapie.

photo 346316

photo 346319

Door die twee kleine gaatjes wordt ze straks vastgezet op een plankje.

Goed kleine deeltjes prutsen dus.
Van deze dingetjes (lieren) mag ik er nog twee maken, per stuk vier stukjes pe en twee stukjes plastic. Een stukje plastic schoot natuurlijk uit mijn pincet en heb ik dus vervangen door een restje. Het mespuntje is een stanley mesje dit om de afmeting wat duidelijk te maken. Het wordt nog een feestje om dit in de verf te zetten.

photo 346315

Van het volgende item mag ik er zes maken. Op papier allemaal heel simpel maar ik zou er gerust mee hebben kunnen leven als dit deel in een keer gegoten was.

photo 346318

Tja ondertussen toch ook maar eens een geschutkoepel bekeken. Lof voor trompetter want ze hebben zelf niet het schuifluik vergeten. Bij de suvorof en potemkin mag je daar zelf iets op verzinnen. Trompetters ontwerpers hebben dus prima werk geleverd hier. Het laddertje was ook meegenoten maar dat heb ik maar vervangen. Achteraf ga je er weinig van zien tenzij je het geschut in een gebakste positie neerzet maar dat is voor later.

photo 346317

Nou en dan, de boel maar eens droogpassen dus.
Romp en dek.
photo 346320

En nog wat stukjes plastic er bij gezet, niks aan te bouwen maar later gewoon vastlijmen.

photo 346321

Daartussen staat een grote lier en maak je geen zorgen het is inmiddels allemaal recht.

photo 346322

Daar heb je dan zo je best opgedaan en dan komt er nog een stukje opbouw overheen. Weg gedetailleerde lier.

photo 346323

En nu is eigenlijk de beurt aan de verfspuit. Spuiten doe ik nog altijd in mijn schuur en het is me nu te koud en te nat (luchtvochtigheid) om dat te doen.
tot de volgende
groet wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 dec, 2015 16:46 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 sep, 2011 11:27 am
Berichten: 2157
Woonplaats: Lillesand, Noorwegen
Haha, die lier.. Maar je blijft er wel wat van zien in ieder geval... Of komt er nog een overkapping over het middendek heen? Op zich een aparte bouw zo en dus extra leuk om te zien.


Je hebt me meteen het web af laten speuren naar een foto van de deur op de turrets van de Potemkin, maar die zijn niet te vinden. Er zit gewoonweg volgens geen enkele foto of model een deur in dat ding :)

:brouw:
Martijn

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 dec, 2015 17:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 jan, 2010 14:17 pm
Berichten: 837
Woonplaats: hilversum
Tja martijn ik denk dus van wel.
De koepel is van franse makelij en al die dingen hadden achterop een shuifdeur/luik.
Op foto's staan ze altijd mooi rechtuit je ziet dus nooit de achterkant terug maar die bemanning moest toch ergens in dat ding kruipen.
Het komt mij dus logisch voor dat potemkin met haar franse koepels dat ook had.
Een kleine troost je ziet ze toch amper terug. 8)
Groet wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 dec, 2015 0:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 okt, 2010 13:45 pm
Berichten: 1273
Woonplaats: Gasselte
Hoi Wim,

Weer mooi werk wat je laat zien. Het valt me nu op hoe mooi het dek gedetailleerd is. Heb je het plankje trouwens zelf gemaakt. Het ziet er prachtig uit.

Uiteraard blijf ik je aandachtig volgen.

Groet en veel brouwplezier.

Andrew

_________________
Bijna af: Tamiya Tirpitz 1:350 + PE-set van WEM viewtopic.php?t=29594
RM ROMA 1:350 viewtopic.php?f=4&t=33599
HMS Queen Elizabeth: viewtopic.php?f=4&t=36469
Trumpy Striker 1:35 viewtopic.php?f=2&t=37029


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement