Ik dacht een relax-dagje te hebben met het anodiseren van de emmers.
FOUT !!!
Hier de bezigheden:
emmer2 wegen
emmer2 in de brakecleaner 10 minuten
emmer2 in de ammonia 15 minuten
emmer1 uit de ijzersulfaat-machine
emmer1 in bak water zetten
emmer2 er in en weer opstarten
emmer1 met tandenborstel schoon boenen
emmer1 drogen
emmer1 wegen, waarde opschrijven
emmer1 dompelen in ijzerchloride
emmer1 heetstoken tot alles is verdampt
emmer1 dompelen in ijzerchloride
emmer1 heetstoken tot alles is verdampt
emmer1 dompelen in ijzerchloride
emmer1 heetstoken tot alles is verdampt
emmer1 rechtop in kom zetten en binnenkant met ijzerchloride besproeien
emmer1 heetstoken tot alles is verdampt
emmer1 rechtop in kom zetten en binnenkant met ijzerchloride besproeien
emmer1 heetstoken tot alles is verdampt
emmer1 in water afboenen
emmer3 wegen
emmer3 in de brakecleaner 10 minuten
en zo maar steeds verder
Eigenlijk is er nog geen tijd voor koffie
De werkplaats.
De spanning op en de stroom door het bad.
Voeding op de rotatiemotor.
De emmer met 0,6 gram ijzer er op.
Na het patineren.
Je kan wel zien waar al het ijzer vandaan komt.
De anode slijt behoorlijk.
Na acht uur werk.
Dit ziet er heel normaal uit,
maar deze kant krijg ik toch niet helemaal lekker roestig.
Daar zit het oppervlak nagenoeg horizontaal en zit de anode maar net in het zicht.
Sorry voor de slechte foto's deze keer, ik wacht op oplaadbare batterijen voor de camera, dit is nog gedaan met een "weggooi"telefoon.