Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 19:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 242 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 25  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Neuschwabenland
BerichtGeplaatst: wo 15 okt, 2014 19:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Inmiddels zijn de eerste verschansingen aangebracht. Dit heb ik gedaan om de romp te beschermen tegen het gladschuren later van de buitenhuid. Doordat er nu dus de verschansingen als versteviging tegenaan liggen is het per ongeluk afbreken of indeuken een stuk minder geworden.Later moeten er natuurlijk nog details bijkomen maar voor nu is dit ruim voldoende als bescherming.

Ik heb de ondergrond eerder behandeld met porienvuller om te voorkomen dat er geen lijm teveel in het hout intrekt. Enige lijm moet er intrekken maar niet de gehele aangebrachte lijm. En balsa is nu eenmaal erg poreus..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Neuschwabenland
BerichtGeplaatst: vr 17 okt, 2014 18:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
De schroef is gearriveerd. Deze is van Raboesch. In al mijn vorige projecten heb ik altijd de schroeven gebruikt van deze firma. Ze zijn erg stevig en goed afgewerkt. De schroef is rechtsdraaiend en heeft een diameter van 40 mm. Binnen zit M4 schroefdraad waar later de aandrijfas aan wordt gekoppeld.



Waarschijnlijk ga ik deze schroef later weatheren.

Afbeelding

Ook zijn de diepgang markeringen geleverd. Deze zijn net als decals aan te brengen op de romp later. Alleen vind ik dat de fabrikant hiervan beter als ondergrond een zwart of in ieder geval een donkere kartonnen achterzijde had kunnen gebruiken. De markeringen zijn wit van kleur en dus erg moeilijk te zien.

Afbeelding

Niet onmogelijk maar gewoon slecht te zien....



Met de camera in macrostand zijn ze prima te zien en zien ze er ook uitstekend uit. Natuurlijk zijn niet alle decals bruikbaar want dit schip was er in de jaren 40 van de vorige eeuw..toen was alles anders......

Afbeelding

Maar mooi zijn ze wel weer..

Afbeelding

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Neuschwabenland
BerichtGeplaatst: vr 17 okt, 2014 19:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 apr, 2014 12:25 pm
Berichten: 648
Woonplaats: Rijnsburg (ZH)
Ziet er goed uit Ron. Ik ben benieuwd hoe de markeringen je bevallen.

Groet, Kees


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Neuschwabenland
BerichtGeplaatst: za 18 okt, 2014 11:25 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Ik denk wel dat ze prima zijn. Het is alleen dat ze wit zijn tegen een blauwe achtergrond..zal lastig worden om ze meteen te vinden voor het losweken. Maar dat gaat nog wel wat duren omdat de romp eerst zover klaar moet zijn.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Neuschwabenland
BerichtGeplaatst: za 18 okt, 2014 12:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Zal alleen wat lastig zijn bij uitknippen maar dat moet toch te doen zijn met een goede lamp erbij. Als je ze in het water legt wordt het papier (meestal..) wel wat donkerder zodat je het wel goed kan zien.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Neuschwabenland
BerichtGeplaatst: za 18 okt, 2014 20:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Nem schreef:
Zal alleen wat lastig zijn bij uitknippen maar dat moet toch te doen zijn met een goede lamp erbij. Als je ze in het water legt wordt het papier (meestal..) wel wat donkerder zodat je het wel goed kan zien.


Ja daar heb je gelijk in. Nat papier is altijd donkerder. En dan met een vergrootglas erbij moet het wel lukken :brouw:

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Neuschwabenland
BerichtGeplaatst: zo 19 okt, 2014 1:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Gebruik een donkergekleurd bord om water in te doen voor het decallen, dan zij ze beter zichtbaar :brouw:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Neuschwabenland
BerichtGeplaatst: zo 19 okt, 2014 11:57 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Nem schreef:
Gebruik een donkergekleurd bord om water in te doen voor het decallen, dan zij ze beter zichtbaar :brouw:


Oke dank je voor de tip. Alhoewel het nog even duurd voor het aanbrengen. Bij de volgende update worden de verschillende lagen plamuur en primer aangebracht.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Neuschwabenland
BerichtGeplaatst: di 21 okt, 2014 14:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Inmiddels is de start gemaakt om de romp te gaan plamuren en primeren. Ik vind dit persoonlijk altijd wel een leuke klus. Duurt wel lang maar hoe meer aandacht en tijd je eraan spendeert des te mooier en vooral strakker wordt de romp later. En we weten allemaal dat als de romp wordt gespoten met airbrush je gewoon alle onvolkomenheden(krassen deuken naden e.d.)erg goed terug gaat zien. En de romp is nu eenmaal een van de grote eyecatchers.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De romp plamuren en schuren is een van de grotere klussen in mijn projecten. Ik besteed er daarom veel tijd aan. De eerste stap is bij mij altijd om de balsaplaten gelijk te schuren zodat er geen opstaande randen inzitten. Daarna de eventuele naden en kieren opvullen met plamuur. En deze stap staat nu onder bewerking.

Na het drogen wordt dit gelijk geschuurd met het nog onbehandelde hout zodat er zich een gelijke oppervlakte gaat vormen.



Maar we zijn er nog lang niet....

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Neuschwabenland
BerichtGeplaatst: di 21 okt, 2014 14:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Ik vind schuren juist een k*tklus - maar dat is ook omdat je bij vliegtuigen rare hoekjes en gaatjes hebt waar je eigenlijk niet goed bij kan. Ga je met de hand schuren of met een vlakschuurmachine met fijne korrel schuurpapier?

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 242 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 25  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement