Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:43 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 24 maart, 2018 14:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 10 mei, 2007 23:01 pm
Berichten: 142
wim, dat ziet er allemaal prima bruikbaar uit! dank voor het aanbod, ik neem het graag over. heb je pb gestuurd voor betaling verzendkosten, mag allemaal in een doosje met kranten. Alles dat onderweg stukgaat kan gerepareerd.. ik stuur je pb met adres..

_________________
Nec Timide, Nec Tumide


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 maart, 2018 19:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 23 feb, 2017 14:46 pm
Berichten: 258
Woonplaats: Belg.Ardennen
Bert

Je hebt een pm terug

bedankt

Wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 jan, 2019 0:22 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 10 mei, 2007 23:01 pm
Berichten: 142
het werk aan deze diorama gaat gestaag door, al gaat het niet snel..
ruimte in huis voor de definitieve layout is er nog niet, dus werk ik aan deelprojecten, zoals het spoormaterieel en de voertuigen.. Wim zal hier zijn gedoneerd materiaal herkennen..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

voor wie facebook doet, hier de facebookpagina voor dit diorama

https://www.facebook.com/HarbordioramaAtlanticWW2/

_________________
Nec Timide, Nec Tumide


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 jan, 2021 10:32 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 10 mei, 2007 23:01 pm
Berichten: 142
Terug op de werkbank na vier jaar in opslag; het MAC- hulpvliegdekschip HMS Macoma schaal 1/72.
Na lang dubben besloten het schip in drie delen op te delen en af te bouwen en daarna met magneten te koppelen. Zo los ik een ruimteprobleem in werkruimte en opbergen op, en kan ik het straks voor fotografie en diorama wel tijdelijk opstellen.
Ik bouw de dekken eerst op zoals het schip als vooroorlogse tanker voer, en werk het daarna af als vliegdekschip. Dit houdt me de rest van het jaar wel zoet.

[img]https://modelbrouwers.nl/albums/photo/529786[img]

_________________
Nec Timide, Nec Tumide


Laatst bijgewerkt door Skybert op wo 17 maart, 2021 23:19 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 maart, 2021 23:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 10 mei, 2007 23:01 pm
Berichten: 142
Voortgang in de bouw van de Macoma.. waar een lockdown al niet goed voor is..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
Nec Timide, Nec Tumide


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 dec, 2022 17:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 28 mei, 2012 11:54 am
Berichten: 3
Diorama ziet er mooi uit. Ik heb de afgelopen jaren je verslag meerdere malen bezocht omdat ik benieuwd was naar het eindresultaat. Zou toch een paar aanvullingen willen maken:

- De Casablanca's waren niet gebaseerd op tankers, maar op een ontwerp voor een passagiersschip (type P1). Voordeel van de Casablanca's boven de C3 conversies was dat de dekken vlak werden gehouden, terwijl men bij de C3's moest werken met een zeeg in de romp/dekken en vaak vliegtuigen moest vastzetten omdat ze anders zouden gaan rollen ivm hoogteverschil in het hangardek. De Amerikanen hebben bij de conversie van de T3 tankers (Sangamon Class en later de Commencement Bay Class) simpelweg een vlak hangar dek bovenop het hoofddek gebouwd.
- De tanker MAC's waren gebaseerd op de Triple Twelve Class van Shell of op de Ocean Class (In geval van de nieuwbouw MAC's). De Ocean Class tankers waren op hun beurt weer gebaseerd op Triple Twelve tankers....en sommige van de nieuwbouw MAC's voeren onder beheer van Shell
- Wellicht te laat, maar ik heb een aantal tekeningen geupload van MAC tankers in de "Ship Design Drawing Collection" op het Webarchief/Webarchive. Klik op deze link voor een overzicht: https://archive.org/search.php?query=subject%3A%22Merchant+Aircraft+Carrier%22&and%5B%5D=collection%3A%22ship-design-drawings%22&sort=titleSorter
- Wat ik begrepen heb uit de literatuur zijn de vliegdekken van de tanker MAC's van één en hetzelfde ontwerp en uitvoering, wellicht met kleine aanpassingen bij het plaatsen
- De tanker MAC's hadden geen lift en hangardek omdat anders veel geld, tijd en arbeid moest worden besteed aan extra ventilatie apparatuur en daarmee het hele concept van een snelle en goedkope conversie teniet werd gedaan
- De MAC's zijn altijd koopvaardij schepen gebleven en hebben met een gemengde bemanning gevaren: burgers voor alle handelingen die nodig waren om het schip als koopvaardijschip te laten functioneren, en militairen voor alle vliegoperaaties en het bemannen van het afweergeschut
- De MAC's hebben dus nooit het voorvoegsel HMS of HrMs gehad, maar hun normale civiele naam gehouden.
- De Macoma was een van de twee MAC's die onder Nederlandse vlag hebben gevaren. Mocht het een marineschip zijn geweest, dan zou het voorvoegsel HrMs moeten zijn geweest en niet HMS

Hier een low res sample bestand voor Empire MacCabe

Afbeelding

_________________
Er is maar één Foute Man en dat ben ik!!!!!!!!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement