Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 03 jan, 2013 23:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 okt, 2010 13:45 pm
Berichten: 1273
Woonplaats: Gasselte
Hoi Martijn,

Prachtig om te zien wat voor energie en details je aanbrengt op je modellen. Neem eens die kanonnen. Geweldig gewoon. Tja en zoeken naar beslag op die schaal? Nu wijkt Revell sowieso altijd af met zijn schalen :lol:

Blijf je volgen.

Groet Andrew

_________________
Bijna af: Tamiya Tirpitz 1:350 + PE-set van WEM viewtopic.php?t=29594
RM ROMA 1:350 viewtopic.php?f=4&t=33599
HMS Queen Elizabeth: viewtopic.php?f=4&t=36469
Trumpy Striker 1:35 viewtopic.php?f=2&t=37029


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 jan, 2013 0:51 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 sep, 2011 11:27 am
Berichten: 2157
Woonplaats: Lillesand, Noorwegen
Dank je Andrew!

Kwa schaal is het zoeken van beslag een totale nachtmerrie ben ik onderhand achter. Het messing beslag komt uiteraard hoofdzakelijk uit de houtbouw en als ik de meeste websites zo zie dan hebben die niets met schalen. Kanonnen gaan niet in kaliber en schaal, maar in het aantal mm dat de gedraaide loop is. Hetzelfde voor blokken en dergelijke, en dat maakt het er niet gemakkelijker op om de geschikte onderdelen te vinden.

Mocht iemand trouwens een NL aders weten waar ze Mantue-beslag verkopen weten dan hoor ik dat graag!

:brouw:
Martijn

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 jan, 2013 21:49 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 sep, 2011 11:27 am
Berichten: 2157
Woonplaats: Lillesand, Noorwegen
Vandaag heb ik even wat in elkaar geflanst. Twee gele leds (van die simpele 5mm dingen) en twee oplaadbare batterijen met wat plakband aan elkaar gemaakt. De batterijen geven eigenlijk iets te veel spanning af (2,4V) maar het test-werkje brand nu al een uur of 3 en is nog niet doorgebrand. Het geeft een best leuke gele verlichting binnenin vind ik zelf.

Afbeelding

:brouw:
Martijn

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 jan, 2013 0:28 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Citaat:
Zit nu te denken er zelfs eventueel een klein led-je in te doen. Iemand hier een goede link voor (beetje geelachtig licht van een oude lantaarn, liefst flakkerend)


Je hebt er al ledjes in, maar als je ze erg graag flikkerend wilt is dit misschien een prima betaalbaar idee voor een probeersel: Bij de Action verkopen electronische waxine-kaarsjes en bij de Marskramer schijbaar ook want daar komt het plaatje vandaan. Daar zitten flikkerende gele led-lampjes in.
Afbeelding

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 jan, 2013 0:59 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 sep, 2011 11:27 am
Berichten: 2157
Woonplaats: Lillesand, Noorwegen
Da's ook een goed idee Nem! Stom genoeg staat er hier zelfs zo'n led-waxinelichtje in huis, maar daar durf ik niet aan te komen want die is van mijn dochtertje en die doet een moord voor "haar koude kaars"

Ik heb het nu zo gedaan, vooral om het simpel te houden met een setje penlites. Houdertje voor twee AA's is makkelijk te krijgen om het goed weg te werken straks en op zich vind ik het wel een mooi effect zo.

Afbeelding

Afbeelding

Nu nog een mooie manier zien te vinden voor de aan/uit schakelaar want die wil ik niet zichtbaar hebben.

:brouw:
martijn

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 jan, 2013 9:47 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 05 jun, 2012 9:21 am
Berichten: 107
ziet er al goed uit! ;-)
ik heb de grotere versie gebouwd, zal nog wel eens eindfotos online zetten! maar daar zit inderdaag een dubbel hekwerk op!

_________________
MVG,
Joost! :D
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=36829 Audi R8 Spyder
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=4&t=37723 BB Smit Rotterdam
http://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=4&t=38100#.UIF-GcVyH1g JSS Karel Doorman
http://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=4&t=38101 Maxcat V2-S


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 jan, 2013 13:39 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 sep, 2011 11:27 am
Berichten: 2157
Woonplaats: Lillesand, Noorwegen
bedankt!

Ik ben momenteel aan het uitvogelen hoe ik het best de zeilen aan kan gaan pakken. Hier heb ik een aantal problemen mee.. ik heb de ra's reeds vast staan onder een kleine hoek ten opzichte van de mast en de verbindingen geplamuurd en geschuurd. Hieruit blijkt dus dat de wind van bakboord-achter komt. (niet meer aan te veranderen zonder breek-werk) Helaas is het voorgevormde bezaanzeil juist zo gevormd dat het de wind vanuit stuurboord krijgt..... deze moet dus "gespiegeld" worden, wat dus betekend uit scratch iets te bedenken.

Tevens wil ik het model uitrusten met de leizeilen erbij. Deze zijn in de kit niet meegeleverd dus ook die moeten uit niets gemaakt worden. ik heb her en der al gezien dat mensen met tissue-papier zeilen maken in deze schaal, en met "modelspan" worden ook goede resultaten behaald. heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Dat modelspan lijkt mij goed te gaan werken maar waar is het in Nederland te koop?? Heeft iemand er hier wellicht wel eens mee gewerkt? Als ik het forum doorzoek vind ik in ieder geval geen hits op modelspan.

Tevens ben ik nog steeds op zoek naar een winkel die in Nederland Mantua-scheepsbeslag heeft.

:brouw:
Martijn

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 09 jan, 2013 0:03 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 sep, 2011 11:27 am
Berichten: 2157
Woonplaats: Lillesand, Noorwegen
Ik ben nog wat aan het plakken geweest de afgelopen dagen. De masten heb ik eerst maar eens helemaal wit gespoten, nu moeten gedeeltes weer hout en zwart worden. Verder ben ik begonnen met her en der wat styreen aanbrengen waar deze kit tekort schiet. Zoals rondom de voorste mast, dit waren drie hekken (vast niet de juiste Nautische term) en hier behoort aan de voorzijde nog een tussenbalk te zitten.

Afbeelding

Ook de ramen op het achterschip moet ik nu van styreen staandertjes en liggertjes gaan na-maken.

Afbeelding

Tussen de davids is trouwens ook nog een ligger bij gemaakt.

Omdat je straks naar binnen kunt kijken heb ik ook een dekje moeten bouwen. de naden zie je straks niet dus erg netjes hoefde dat gelukking niet te zijn. Nu nog de wanden erin fabrieken en dan kan het dek erop.

Afbeelding

Bij de boegspriet behoren ook wat liggende balken bij geplaatst te worden. Nu is er een soort "A" frame ontstaan zoals het hoort.

Afbeelding

Nog even een overzicht van hoe ze er nu bij staat:

Afbeelding

Afbeelding

:brouw:
Martijn

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 jan, 2013 18:58 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 sep, 2011 11:27 am
Berichten: 2157
Woonplaats: Lillesand, Noorwegen
Ik heb even stil gestaan qua modelbouw-werk. een anders soort modelbouwen heeft namelijk zijn vruchten afgeworpen, en zo werd afgelopen zaterdag dus ons derde kindje geboren.

Afbeelding

Het is weer net zo uniek als bij de eerste twee! Een wonder dat al die kleine onderdelen van zo'n kindje al werken.... Minuscule vingertjes, etc. etc....

Tijdens het beschuiten smeren en met muisjes beleggen viel mijn oog echter op de Constitution die nu op een kast in de keuken staat. De grondplaat (een meubelpaneel van de bouwmarkt) trekt ietwat krom, want de plaat ligt niet (meer) vlak op het keukenblad.... Weet iemand wellicht een truc om dit soort platen recht te krijgen?

:brouw:
Martijn

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 jan, 2013 12:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 okt, 2010 13:45 pm
Berichten: 1273
Woonplaats: Gasselte
Hoi Martijn,

Ik heb waarschijnlijk ergens over heen gelezen, maar in ieder geval van harte met deze mooie nieuwe aanwinst. Wat mij betreft bestaat er niks mooiers (nou ja, modelbouw komt aardig in de buurt).

Ciao Andrew

_________________
Bijna af: Tamiya Tirpitz 1:350 + PE-set van WEM viewtopic.php?t=29594
RM ROMA 1:350 viewtopic.php?f=4&t=33599
HMS Queen Elizabeth: viewtopic.php?f=4&t=36469
Trumpy Striker 1:35 viewtopic.php?f=2&t=37029


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement