Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:54 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 12 nov, 2011 1:15 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 sep, 2011 11:27 am
Berichten: 2157
Woonplaats: Lillesand, Noorwegen
Afbeelding

Ik heb de Pola maar eens uit de doos gehaald. Hierin had ik de half-gebouwde kit een aantal jaren geleden in terug gestopt nadat ik geen hobby-ruimte meer tot mijn beschikking had. De Pola is een Italiaanse kruiser uit de Zara klasse. Schitterende lijn en (zeker als display model) met een erg interessant kleurenschema. Het rood/witte voordek en groene onderwaterschip maken het tot een fleurig geheel.

Het is een schitterende kit van MiniHobbyModel die enige tubes putty nodig heeft om echt mooi te worden. ;) Aangezien er geen standaard aftermarket-set bestaat voor deze kit gebruik ik railings en deuren van Tom's Model Works en messing lopen Master-Model. Als alles een beetje mee zit belooft het een heel mooi model te worden!

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door matramurena op di 20 nov, 2012 22:32 pm, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 nov, 2011 10:49 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 okt, 2010 13:45 pm
Berichten: 1273
Woonplaats: Gasselte
Hoi Matramurena,

De Pola is inderdaad een zeer mooie kruiser. Referenties genoeg op www. Veel succes met de bouw. Van wat ik reeds van de Emden heb gezien zal dat wel goed komen.

Ciao Andrew

_________________
Bijna af: Tamiya Tirpitz 1:350 + PE-set van WEM viewtopic.php?t=29594
RM ROMA 1:350 viewtopic.php?f=4&t=33599
HMS Queen Elizabeth: viewtopic.php?f=4&t=36469
Trumpy Striker 1:35 viewtopic.php?f=2&t=37029


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 nov, 2011 13:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 jan, 2010 14:17 pm
Berichten: 837
Woonplaats: hilversum
Laat de plaatjes maar komen
Pola is tenslotte een erg mooie kruiser
Groet wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 nov, 2011 0:57 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 sep, 2011 11:27 am
Berichten: 2157
Woonplaats: Lillesand, Noorwegen
Even snel wat foto's gemaakt van de staat van het model. Vooral omdat ik met een vraag zit waar ik niet uit kom. De schroefassen komen in dit model onder een hoek uit het schip die niet gelijk is aan de sparing van de schroefaskoker. Hopelijk is dit op de foto te zien. Als ik zoek op foto's van het schip dan kom ik voornamelijk modellen tegen waar dit ook zo is gemonteerd of echte foto's waarop het schip varend is te zien. (daar heb ik dus niets aan)

Volgens mij kan dit nooit goed zijn op deze wijze, maar misschien heb ik het mis. Moet ik de schroefassteun inkorten zodat deze hoek minder groot wordt??

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door matramurena op di 06 nov, 2012 11:57 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 nov, 2011 1:40 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Die hoeken kijken mij ook niet te klopen maar ik vind dat de schroef ook erg laag zit. Mischien dat je daar wat mee kan bereiken?

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 nov, 2011 10:39 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Die hoek is wel heel erg groot.
Soms worden schroefassen wel eens onder een kleine hoek gezet (eigenlijk alleen maar bij veel kleinere schepen zoals jachten), maar zo'n grote hoek heb ik nog nooit gezien.
Overigens vindt ik de diameter van de as en van de schroef ook behoorlijk groot.
Ik denk dat je best de uithouders in kan korten.
Dit is echt geen gezicht zo.

Verder wel een erg mooi schip.

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 nov, 2011 23:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 okt, 2010 13:45 pm
Berichten: 1273
Woonplaats: Gasselte
ik had dit probleem ook bij de Arizona. Niet zo erg maar toch. Kan het zijn dat je ze wellicht moet draaien. Bij de Arizona waren het 4 stuks en daar was de nummering verkeerd. Anders moet je eeven kijken op modelwarships.com in de galerij. Daar staan een aantal pola's van ervaren bouwers. Misschien kan je op een aantal foto's de juiste hoek en stand zien.

Ciao Andrew

_________________
Bijna af: Tamiya Tirpitz 1:350 + PE-set van WEM viewtopic.php?t=29594
RM ROMA 1:350 viewtopic.php?f=4&t=33599
HMS Queen Elizabeth: viewtopic.php?f=4&t=36469
Trumpy Striker 1:35 viewtopic.php?f=2&t=37029


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 nov, 2011 22:11 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 sep, 2011 11:27 am
Berichten: 2157
Woonplaats: Lillesand, Noorwegen
Ik heb enig research gedaan naar de assen. ook op modelwarships staan er verschillende met een te grote hoek.. De kit is een van origine varende versie van de Pola. Er zit ook een compartiment voor de batterijen in etc. enkel hebben ze de motor en zender eruit gelaten en een sticker op de doos geplakt met "static" erop zodat je weet dat het om een statisch model gaat. Echter om de boot lekker te laten varen lijkt de hoek van de assen op zo'n klein model me niet gek. Anders zitten de schroeven vlak onder water en met een beetje golven de helft van de tijd erboven wat een hoop gespetter geeft en weinig voortstuwing...


Ik ga er dus vanuit dat de hoek daarom expres fout gekozen is en ga dit dan ook aanpassen. (tevens zijn de assen hierdoor te dik, wat ook aangepast moet worden.

Vandaag wel leuke Poolse post binnen gekregen! Een lopenset voor de Pola!

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door matramurena op di 06 nov, 2012 11:58 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 nov, 2011 1:59 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 sep, 2011 11:27 am
Berichten: 2157
Woonplaats: Lillesand, Noorwegen
De lopen stellen geenszins teleur. Wat een mooie extra detailering! Dit ga ik zeker vaker doen!

verschil is duidelijk..

Afbeelding

Als alle batterijen gedaan zijn ziet het er gelijk een stuk dreigender uit..

Afbeelding

Maar ook de kleinere lopen maken een wereld van verschil.

Afbeelding

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door matramurena op di 06 nov, 2012 11:58 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 nov, 2011 3:08 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Matramurena, ik hoop dat je nog niet begonnen was aan de wijzinging van de hoek van schroefassen zonder referentie. Ik heb precies de informatie die je nodig hebt op een plaat uit Hugh Lyon's "Oorlogsschepen", met doorsneden op de schroefas op twee plaatsen. Ik kan je die doorsturen, maar misschien best via mail? Ik heb je een PM gestuurd.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement