Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 16:38 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 131 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 14  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 30 okt, 2011 23:25 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 sep, 2011 11:27 am
Berichten: 2157
Woonplaats: Lillesand, Noorwegen
Ziet er echt schitterend uit zeg! Zelf wil ik binnenkort aan een R.N. Pola beginnen, maar ik heb per abuis een upgrade-set voor de R.N. Roma gekocht.. Nu kan ik die dus retourneren, of...... Keuze word bij het zien van al dit moois wel een stuk makkelijker! :D

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 okt, 2011 21:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 okt, 2010 13:45 pm
Berichten: 1273
Woonplaats: Gasselte
matramurena schreef:
Ziet er echt schitterend uit zeg! Zelf wil ik binnenkort aan een R.N. Pola beginnen, maar ik heb per abuis een upgrade-set voor de R.N. Roma gekocht.. Nu kan ik die dus retourneren, of...... Keuze word bij het zien van al dit moois wel een stuk makkelijker! :D


Hoi Matramurena,

Bedankt voor je reactie. Sorry dat ik je in tweestrijd heb gebracht :P Je zou natuurlijk de uitbreidingsset ook voor de Pola kunnen gebruiken aangezien er voor de Pola geen PE set bestaat.

Succes met je keuze en de SMS Emden natuurlijk.

Ciao Andrew

_________________
Bijna af: Tamiya Tirpitz 1:350 + PE-set van WEM viewtopic.php?t=29594
RM ROMA 1:350 viewtopic.php?f=4&t=33599
HMS Queen Elizabeth: viewtopic.php?f=4&t=36469
Trumpy Striker 1:35 viewtopic.php?f=2&t=37029


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 nov, 2011 23:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 okt, 2010 13:45 pm
Berichten: 1273
Woonplaats: Gasselte
Ondanks het feit dat ik afgelopen week niet veel tijd heb gehad om te brouwen heb ik toch nog het een en ander tussen de bedrijven door kunnen doen.

Komende week wil ik de ankers gaan plaatsen, maar dan moet ik eerst de romp nog verder io maken. Om de details op de romp toch op te laten lichten ben ik met olieverf en een doek aan de slag gegaan.

Afbeelding

Afbeelding

Voorts heb ik op het achterdek ook het een en ander gedaan. Onder andere een aanvang gemaakt met de katapult. Je kon een keuze maken tussen de plastic versie en de pe versie. Alhoewel de plastic versie de keuring kon doorstaan natuurlijk gekozen voor de pe versie.

Afbeelding

Ondanks dat dit een tussendoortje is en ik haar zoveel mogelijk OOB wil bouwen kon ik het niet laten om nog wat uit de pe sparebox toe te voegen. Zo heb ik aan beide zijden nog laddertjes toegevoegd en het platform voorzien van wat railing. Geeft toch net dat beetje extra dact ik zo.

Afbeelding

En voorzien van een eerste laagje verf.

Afbeelding

Tussendoor nog wat pe in elkaar geplakt. Dit betreft een soort metalen boxen waar straks een vliegtuig op komt te rusten. Waarom geen hangar bij zo'n groot schip. Rare jongens die Romeinen :lol: .

Afbeelding

Verder ben ik bezig geweest met nog een torentje waar een richtingszoeker op komt te staan en wat zoeklichten.

Afbeelding

Afbeelding

De vuurleiding nog wat verder geweathered.

Afbeelding

En hetzelde voor de B-toren.

Afbeelding

Afbeelding

Voor zover bouwt de Roma nog steeds lekker weg. De onderdelen vallen als een gebakkie in elkaar en de pe laat zich prima verwerken. Als de Queen Elisabeth van dezelfde kwaliteit is dan is de volgende keuze snel gemaakt.

Ciao Andrew

_________________
Bijna af: Tamiya Tirpitz 1:350 + PE-set van WEM viewtopic.php?t=29594
RM ROMA 1:350 viewtopic.php?f=4&t=33599
HMS Queen Elizabeth: viewtopic.php?f=4&t=36469
Trumpy Striker 1:35 viewtopic.php?f=2&t=37029


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 nov, 2011 11:51 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 sep, 2011 11:27 am
Berichten: 2157
Woonplaats: Lillesand, Noorwegen
Opgrapple schreef:
matramurena schreef:
Ziet er echt schitterend uit zeg! Zelf wil ik binnenkort aan een R.N. Pola beginnen, maar ik heb per abuis een upgrade-set voor de R.N. Roma gekocht.. Nu kan ik die dus retourneren, of...... Keuze word bij het zien van al dit moois wel een stuk makkelijker! :D


Hoi Matramurena,

Bedankt voor je reactie. Sorry dat ik je in tweestrijd heb gebracht :P Je zou natuurlijk de uitbreidingsset ook voor de Pola kunnen gebruiken aangezien er voor de Pola geen PE set bestaat.

Succes met je keuze en de SMS Emden natuurlijk.

Ciao Andrew



Heb maar besloten toch de Roma erbij aan te schaffen.. Het is bijna sinterklaas/kerst/verjaardag dus dat moet lukken.. :D

Kan ik mooi deze topic als lijdraad erbij pakken

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 nov, 2011 23:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 okt, 2010 13:45 pm
Berichten: 1273
Woonplaats: Gasselte
Hoi Matramurena,

Leuk dat je ook de Roma gaat bouwen. Daar ga je zeker geen spijt van krijgen. Je kan er natuurlijk ook nog haar zusterschip van bouwen; Vitorio Veneta.

Succes

Ciao Andrew

_________________
Bijna af: Tamiya Tirpitz 1:350 + PE-set van WEM viewtopic.php?t=29594
RM ROMA 1:350 viewtopic.php?f=4&t=33599
HMS Queen Elizabeth: viewtopic.php?f=4&t=36469
Trumpy Striker 1:35 viewtopic.php?f=2&t=37029


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 nov, 2011 23:26 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 sep, 2011 11:27 am
Berichten: 2157
Woonplaats: Lillesand, Noorwegen
Haha, ik kan natuurlijk nog een keer een "verkeerde" upgrade set bestellen en vrouwlief wijsmaken dat ik nog een zusterschip van de Roma nodig heb! :lol:

Maar eerlijk gezegd heb ik nog een stapel schepen liggen in 1/350. De Arizona, Bismarck, Hornet, Prince of Wales, Pola, en Missouri.... :) En daarnaast heb ik nog de mooie submarine-set van Mirage (La Pallice) liggen waar ik nog niet aan ben begonnen. Ik denk dat ik daar wel een behoorlijke tijd mee zoet zal zijn. Maar het is denk ik de moeite waard.

(en dat dan naast mijn 1/35 gehobby.... damn, ik kom tijd te kort!!!! )

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 nov, 2011 19:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 okt, 2010 13:45 pm
Berichten: 1273
Woonplaats: Gasselte
Hahaha, nou jij komt de winter wel door. En nu maar hopen dat er straks veel sneeuw valt en de deur niet meer uit kunnen.

Ciao Andrew

_________________
Bijna af: Tamiya Tirpitz 1:350 + PE-set van WEM viewtopic.php?t=29594
RM ROMA 1:350 viewtopic.php?f=4&t=33599
HMS Queen Elizabeth: viewtopic.php?f=4&t=36469
Trumpy Striker 1:35 viewtopic.php?f=2&t=37029


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 nov, 2011 23:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 okt, 2010 13:45 pm
Berichten: 1273
Woonplaats: Gasselte
Vanavond de bouwactiviteiten maar weer eens naar de brug verplaatst. Vanaf het dekhuis bij de schoorsteen loopt een loopbrug naar de brug. Ik mis hier echter een deurtje dus deze maar uit de sparebox gepakt en tevens de railings geplaatst.

Afbeelding

Daarna kon het volgende dek geplaats worden en 2 trappetjes om dit dek buitenom te bereiken.

[img]http://www.modelbrouwers.nl/albums/coppermine/albums/userpics/13544/IMG_4117_%28Kopie%29.jpg[img]

En zo kunnen we verder met de brug. Voor de raampjes heb ik een donkerblauwe stift van mijn dochter gebruikt. Daarna de raampjes verder ingekleurd met een potlood. Het geeft wel een apart effect.

Afbeelding

Voor de rest een heleboel kleine frutsels gemonteerd.

Afbeelding

Afbeelding

Morgen kan ik verder met de camouflage door te trekken om verder de hoogte in te gaan, want hoog wordt de brug zeker met alle toeters en bellen eraan.

Ciao Andrew

_________________
Bijna af: Tamiya Tirpitz 1:350 + PE-set van WEM viewtopic.php?t=29594
RM ROMA 1:350 viewtopic.php?f=4&t=33599
HMS Queen Elizabeth: viewtopic.php?f=4&t=36469
Trumpy Striker 1:35 viewtopic.php?f=2&t=37029


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 nov, 2011 0:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 okt, 2010 13:45 pm
Berichten: 1273
Woonplaats: Gasselte
Vanavond heb ik weer even wat tijd gevonden om aan de Roma te prutsen. Ik heb de rubberbootjes op de C toren geplaats en de toren wat geweatherd.

Afbeelding

Van het zware luchtdoelgeschut komen er totaal 12 op de Roma te staan. Even een proefopstelling gemaakt.

Afbeelding

terwijl een paar dingen weer staan te drogen de activiteiten weer naar de brug verplaatst. Nog wat pe geplaatst. De ellende is dat heel veel railings rond gebogen moeten worden. Nog niet mijn sterkste kant.

Afbeelding

Boven op de brug komen nog een tweetal enorme vuurleidingtorens die onafhankelijk van elkaar gedraaid kunnen worden.

Afbeelding

En op die torens komt straks nog een toren te staan. Het begint een soort Italiaanse pagodetoren te worden :lol: Achter de brug bevindt zich een aardig trappenhuis wat een behoorlijk gepriegel heeft opgeleverd en met name het plaatsen van de trappen.

Afbeelding

Afbeelding

En nog even een totaaloverzicht.

Afbeelding

Voor de rest viel het me op dat er momenteel behoorlijk wat actieve topics lopen op het natte gedeelte. Hartstikke leuk om te zien.

Voor iedereen alvast een goed weekend en tot de volgende update.

Ciao Andrew

_________________
Bijna af: Tamiya Tirpitz 1:350 + PE-set van WEM viewtopic.php?t=29594
RM ROMA 1:350 viewtopic.php?f=4&t=33599
HMS Queen Elizabeth: viewtopic.php?f=4&t=36469
Trumpy Striker 1:35 viewtopic.php?f=2&t=37029


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 nov, 2011 0:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 okt, 2010 13:45 pm
Berichten: 1273
Woonplaats: Gasselte
Vanavond ben ik weer op het achterdek begonnen en heb een aanvang gemaakt met de kabelhaspels. Ik was voornemens hiervoor het restant van de pe set van Tripz te gebruiken maar helaas heb ik hier te weinig van. Op het achterdek komen er totaal 8 stuks. De plastic haspels uit de kit zien er trouwens niet onaardig uit.

Afbeelding

Ik heb ze eerst in een basiskleur grijs geschilderd en vervolgens de spoel zwart geverfd. Nadat dit droog was heb ik er heel lichtjes en bijna droog een bruine kleur overheen geschilderd zodat het nog enigzins lijkt of er touw omheen gewikkeld is.

Afbeelding

Zoals jullie zien heb ik ook voor de C barbette een railing geplaatst. Hier zaten nogal wat hoeken in om te buigen en het stuk pe railing voor dit gedeelte bestond uit 1 stuk. Met het resultaat was ik niet tevreden dus heb ik de railings gevuld met crystal clear om hier later een canvas doek op te schilderen.

De schroeven zijn ook inmiddels geschilderd en geplaatst. ik moet zeggen dat ze er prima uitzien.

Afbeelding

En alle 4.

Afbeelding

Tussendoor heb ik nog allerlei kleine zaakjes aangepakt maar daarover later meer. Als laatste heb ik de eerste toren van het zware luchtdoelgeschut op de Roma geplaats.

Afbeelding

Voor zover.

Ciao Andrew

_________________
Bijna af: Tamiya Tirpitz 1:350 + PE-set van WEM viewtopic.php?t=29594
RM ROMA 1:350 viewtopic.php?f=4&t=33599
HMS Queen Elizabeth: viewtopic.php?f=4&t=36469
Trumpy Striker 1:35 viewtopic.php?f=2&t=37029


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 131 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement