Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 18:08 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 131 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 16 okt, 2011 13:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 okt, 2010 13:45 pm
Berichten: 1273
Woonplaats: Gasselte
zeevaart1 schreef:
Ik vind de camo op de zijkanten wel goed gelukt.


Hoi Cor,

Bedankt voor de complimenten. Ben er zelf ook niet ontevreden over.

StevenVD schreef:
Op het plaatje van Trumpeter zie ik de vliegtuigherkenning nog verder doorlopen tot bij de B-toren. Heb je ze bij jouw schip eerder laten ophouden doordat er teveel hindernissen in de weg stonden op het achterste deel? Want het geeft wel andere verhoudingen aan je eindresultaat achteraf.


Hoi steven,

Op diverse tekeningen en foto's loopt het zebrapad tot voorbij de B-toren. Op andere plaatjes en foto's loopt de vliegtuigherkenning minder lang door en inderdaad door de obstakels heb ik besloten voor de laatste optie te kiezen. Ook was ik bang dat als ik de boel zou doortrekken ik de vliegtuigherkenning niet meer met dezelfde afstand en hoek zou kunnen aanbrengen.

Ciao Andrew

_________________
Bijna af: Tamiya Tirpitz 1:350 + PE-set van WEM viewtopic.php?t=29594
RM ROMA 1:350 viewtopic.php?f=4&t=33599
HMS Queen Elizabeth: viewtopic.php?f=4&t=36469
Trumpy Striker 1:35 viewtopic.php?f=2&t=37029


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 okt, 2011 8:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 apr, 2007 0:42 am
Berichten: 1420
Woonplaats: Hoofddorp
Andrew, goed dat je toch de rode strepen hebt aangebracht, ondanks de problemen met het afplakken.
In mijn ogen maken deze strepen het model visueel veel aantrekkelijker.
Om nog even terug te komen op de kleur van het dek; deze zou ik niet lichter maken, mn gevoel zegt dat het goed is zo, zeker als je er nog een wash op aanbrengt.



Karel

_________________
Huidig project (VOLTOOID): Revell 1/72 Type VII/41 U-boot

Vorig project: Protar 1/9 `85 BMW R80GS Paris-Dakar


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 okt, 2011 19:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 okt, 2010 13:45 pm
Berichten: 1273
Woonplaats: Gasselte
Hoi Karel, bedankt voor de Tip.

Ben je nog naar Nieuwegein geweest? Ik baalde ervan dat ik niet kon komen vanwege verplichtingen op het werk.

Tijd om lekker te bouwen heb ik de laatste weken niet echt. De halfuurtjes die ik had heb ik gebruikt voor het afplakken van de obstakels op het hoofddek.

Afbeelding

De foto is niet echt van goede kwaliteit, maar dan hebben jullie toch enig idee wat voor klus dit is. Na de dingetjes geschilderd te hebben heb ik met olieverf een wash aangebracht om alles wat realistischer en doorleefd te maken. Het geeft wel een mooi gezicht.

Afbeelding

Omdat ik geen zin had om alleen maar strookjes tape af te knippen in de tussentijd nog maar wat aan een van de torens gefrummeld. De loopjes in de verf gezet.

Afbeelding

En even kijken hoe het staat. Nu de toren nog verder bijwerken.

Afbeelding

En weer terug naar de stukjes tape. Dit moet ik eerst afmaken anders kan ik er straks niet meer goed bij omdat er nogal wat andere zaken op het dek moet worden aangebracht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De monnikenklus is gelukkig nu af en de obstakels staan in de verf. Het echte werk kan nu weer beginnen.

Ciao Andrew

_________________
Bijna af: Tamiya Tirpitz 1:350 + PE-set van WEM viewtopic.php?t=29594
RM ROMA 1:350 viewtopic.php?f=4&t=33599
HMS Queen Elizabeth: viewtopic.php?f=4&t=36469
Trumpy Striker 1:35 viewtopic.php?f=2&t=37029


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 okt, 2011 11:14 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 apr, 2007 0:42 am
Berichten: 1420
Woonplaats: Hoofddorp
Sooo...das een hoop tape... :lol:
Ik moet zeggen dat ik de weathering op het dek (2e foto), zeer geslaagd vind..
Als je dit zo doortrekt over de rest van het model dan zit het helemaal goed :wink:


Ik ben inderdaad een dagje naar Nieuwegein geweest, ik moest er vroeg zijn vanwege mn deelname aan de wedstrijd dus ik heb tijd genoeg gehad om alles te kunnen bekijken..
Peter is ook nog langs geweest, het was gezellig :)
Jammer dat je er niet bij kon zijn, mischien volgend jaar?




Karel

_________________
Huidig project (VOLTOOID): Revell 1/72 Type VII/41 U-boot

Vorig project: Protar 1/9 `85 BMW R80GS Paris-Dakar


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 okt, 2011 11:47 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 30 aug, 2007 18:40 pm
Berichten: 2247
Woonplaats: Groningen
wow!

Deze kleine details op het dek doe ik altijd uit de losse hand.
Loopt de verf er niet onderdoor?


Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 okt, 2011 16:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 jan, 2010 14:17 pm
Berichten: 837
Woonplaats: hilversum
wat een ho*&$#^(()^$re klus,
leuke he scheepsbouw?
Wat betreft je voordek sluit ik me heel graag bij karel aan, erg netjes gedaan en de wash ziet er overtuigend uit. Tussendoorproject of niet je bent weer prima onderweg.
Trouwens is niet elk project een project tussen twee andere projecten ingeklemd??? :D
groet wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 okt, 2011 21:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 12 okt, 2006 16:50 pm
Berichten: 3736
Woonplaats: Almere
Afbeelding
Knap werk man.
Misschien de lopen van het geschut nog even uitboren of ewen tipje zwart geven? :wink:

Greetz

_________________
Ik ben nu even weg, oké?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 okt, 2011 22:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 okt, 2010 13:45 pm
Berichten: 1273
Woonplaats: Gasselte
Beste Brouwers,

Vanavond toch weer even wat tijd gevonden om hem ervtussen uit te knijpen naar zolder :wink:

@Karel: het was iderdaad een hoop tape, dwz een half rolletje tamiya tape en dat is toch geen klein rolletje tape. Ik ben inderdaad niet ontevreden over de weathering en ik heb het nu ook doorgetrokken tot aan de achterste barbette. Ik moet nu het achterdek wat van hout is nog aanpakken. Waarschijnlijk ga ik nog een hele lichte wash aanbrengen zoals bij de Tirpitz. Wil alleen nog even wachten hiermee tot er wat meer spul op het dek ligt of het uberhaupt nog wel nodig is. Heb je trouwens nog een prijs in de wacht gesleept? Ook al enig idee wanneer Peter weer gaat beginnen.

@Marc: bij de vorige modellen schilderde ik de meeste obstakels op het dek ook uit de losse hand. Het probleem is dat dit mij niet lukt zonder het dek oot te bevuilen met uitschieters. vervolgens moet je het weer corrigeren waardoor je dek weer een kleurverschil krijgt. Nu kan je dit weer redelijk camoufleren door te gaan weatheren. Ik moet eigenlijk bekennen dat ik de laatse week (weken) nogal grieperig ben en last heb van trillerige handjes :lol: Als je de goede tape gebruikt hoef je nauwelijks nog te corrigeren. ik beveel dan ook de tape van Tamiya ten zeerste aan. Fijn spul en trekt de verf die al op je model zat niet mee. De stukjes die ik evt corrigeer doe ik met een kleine platte kwast/penseel.

@Wim: bedankt voor je positieve reacties. Ja, dit wordt geen projectje maar wederom een project. Het blijft toch een fantastische hobby en het zou zonde zijn om dit fantastische model niet de juiste aandacht te geven.

@Bravo: beankt voor je reactie. De lopen zijn reeds uitgeboord. Het zijn loopjes van metaal. Ik moet echter inderdaad nog de binnenzijde van de lopen voorzien van een druppie verf. Ik wil eerst de basis van de 3e toren io maken zodat ik ze tegelijkertijd een druppie kan geven.

Zoals gezegd heb ik in de tussentijd toch weer wat kunnen doen. Het 2e dek voorzien van wat verf en weathering en erop geplakt. Vandaar uit kan ik verder omhoog.

Afbeelding

Bezig geweest met de basis voor toren B.

Afbeelding

De golfbreker is ook geplaatst en wat mij opviel is dat deze tussen de A en B barbette staat waar je hem toch voor de A barbette zou verwachten. Tevens tegen de b barbette een platform geplakt met jawel mijn 2e stukje pe. Ik begin bijna afkickverschijnselen te krijgen :lol: Aan weerskanten heb ik nog wat ruimte gelaten om laddertjes uit de spare-box te plaatsen. Het moet toch enigzins realistisch blijven wat ik ga er niet vanuit dat ze met een trampoline dit platform bereikten. Op dit platform komen trouwens een tweetal luchtafweerkanons.

Afbeelding

Daarna voorzien van wat verf en kijken hoe het totaalplaatje er uit ziet.

Afbeelding


En weer even een overzicht van hoe alles er uit komt te zien. alles staat voor het grootse gedeelte nog steeds los op het 2e dek.

Afbeelding

Met de achterste schoorsteen heb ik ook al een aanvang gemaakt. De pest is echter steeds dat als ik de schoorsteen ga weatheren met olieverf en daarna de overtollige olie eraf vrij de helft van mijn verf meekomt. Iemand enig idee. Ik laat hem nu maar een paar dagen drogen en dan opnieuw proberen en sterker verdunnen met water.

Afbeelding

Afbeelding

Zo, dat was het weer.

Ciao Andrew

_________________
Bijna af: Tamiya Tirpitz 1:350 + PE-set van WEM viewtopic.php?t=29594
RM ROMA 1:350 viewtopic.php?f=4&t=33599
HMS Queen Elizabeth: viewtopic.php?f=4&t=36469
Trumpy Striker 1:35 viewtopic.php?f=2&t=37029


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 okt, 2011 5:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 apr, 2007 0:42 am
Berichten: 1420
Woonplaats: Hoofddorp
Laatste foto...errug mooi... :wink:



Om nog even terug te komen op ESM, ik heb weer goud gehaald met de 995.
Wel een heel mooi rendement zo, drie keer meedoen met een wedstrijd en drie keer goud halen.. :lol:

Peter had een hoop gedaan en zou binnenkort weer gaan posten..





Karel

_________________
Huidig project (VOLTOOID): Revell 1/72 Type VII/41 U-boot

Vorig project: Protar 1/9 `85 BMW R80GS Paris-Dakar


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 okt, 2011 9:31 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 okt, 2010 13:45 pm
Berichten: 1273
Woonplaats: Gasselte
Hoi Karel,

Van harte. Zo'n mooi project is het ook gegund naturlijk. Fijn dat Peter binnenkort ook weer verder gaat.

Ciao Andrew

_________________
Bijna af: Tamiya Tirpitz 1:350 + PE-set van WEM viewtopic.php?t=29594
RM ROMA 1:350 viewtopic.php?f=4&t=33599
HMS Queen Elizabeth: viewtopic.php?f=4&t=36469
Trumpy Striker 1:35 viewtopic.php?f=2&t=37029


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 131 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement