Vandaag heb ik,er even tussendoor,de schotten uit gezaagd.Nu gaat dat wel lekker met een elektrische figuurzaag,en ook nog eens snel.
Het grote voordeel bij het scratchen van een sub is,dat je bijna altijd na het uitzagen een automatische controle hebt.Dat wil zeggen omdat ik bij de Typhoon hetzelfde systeem ga toepassen als de twee vorige,er dus ook weer twee geleiderails in de romp moeten komen.
En dus is de eerste stap na het uitzagen van de schotten het boren van de twee gaten waar de rails later doorheen komen.
Ook dat gaat lekker met een kolomboormachine.
Door deze gaten plaats ik dan altijd meteen een bout en moer,zodat de schotten niet meer ten opzichte van elkaar kunnen verschuiven.Daarom ook de middellijn in kruisvorm erop(horizontaal en verticaal).
Het boeg gedeelte komt er redelijk goed vanaf(gelukkig).We zien duidelijk dat de overgangen redelijk op dezelfde afstand aflopen.Erg belangrijk,want anders brengt het meer werk met zich mee om het vloeiend te verkrijgen.Een blokkerige romp ziet niet echt realistisch uit.
Boegschot A moet ik apart boren.De maat is te klein voor de geleide rails tijdens het boren.Dat is geen probleem verder.
Daarna vol goede moed verder met de schotten voor het achterdek en de aandrijving.En hier zien we al dat het niet altijd zo gaat als je zou willen...
Op de een of andere wijze is het hier wat verkeerd gegaan.Tijdens het positioneren van de schotten voor het boren,blijkt als snel dat het mis is.
De overgangen tussen de schotten onderling liggen erg ver uit elkaar.
Dat wordt een erg hobbelige romp.......
Heel goed te zien.Dat is niet echt zo als ik het wil.Hier moet ik dus flink wat werk gaan verzetten.Gelukkig hebben we de schuurmachine en de zaag.De eerste zet is het aanpassen van de schotten in formaat.
Schot N en schot O alsmede schot J(net nog onderaan te zien)Moet ik kleiner in formaat gaan maken.Waarschijnlijk is dit gebeurd tijdens het vergroten denk ik van de schot tekeningen.Het is niets ernstigs,maar wel even om aandacht vragend..
Dit ziet er niet vrolijk uit....
En dit is afval...
Ron.