Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 17:50 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 818 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 82  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 aug, 2009 23:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 aug, 2009 13:19 pm
Berichten: 185
ik wens je er veel succes mee ;)

ik zal mee loeren in dit topic maar verwacht geen commentaar, ik als beginnend brouwer heb er amper verstand van :D
dus ik hou het bij kijken


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 21 aug, 2009 0:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Nou Ron,

Ook van deze kant van de "grote plas" wederom heel veel succes met de bouw van dit enorme project .

Trouwens welke van de TK's ga je bouwen

Nogmaals heel veel succes !!!

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 21 aug, 2009 8:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 feb, 2009 9:39 am
Berichten: 2125
Woonplaats: Heist o/d Berg
en ik was nog niet bekomen van de Kursk :lol: :lol:
succes Ron

_________________
mama wipe the blood off of my face

http://www.myspace.com/goodsonsb
http://www.attich.be/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 21 aug, 2009 8:52 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 11 apr, 2009 20:54 pm
Berichten: 103
Woonplaats: Vaals
hoi Ron,

Daar is hij weer, nu krijgen de russen toch nog hun 7e typhoon. qua grootte zal het ze misschiens niet opvallen :lol: :lol: :lol: Ik wens je weer veel succes met de bouw maar geniet ook nog een beetje van de zomer voordat je jezelf weer opsluit in de hobbykelder :wink: :brouw:

jruss Henk


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 21 aug, 2009 9:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 23:09 pm
Berichten: 4674
Woonplaats: Ergens anders in Leeuwarden
Succes, Ron. Ben zeer benieuwd waar je bij deze zoal tegenaan loopt. Figuurlijk, dan ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 21 aug, 2009 9:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 04 okt, 2007 21:49 pm
Berichten: 2064
Woonplaats: Den helder
Eindelijk ron.
En ik heb maar een antwoord :)
Afbeelding
Kon niet wachten om dit hier te posten.
Ik kijk al uit naar update numbero uno!
Mitch ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 21 aug, 2009 10:50 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
He he..een van de eerste tekeningen die ik tegenkwam.Ik heb deze ook als kleine aanvulling op mijn "billboard"erbij hangen.

Bedankt voor de leuke startwoorden,jongens.

Ron.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 21 aug, 2009 13:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 maart, 2008 22:26 pm
Berichten: 1060
Woonplaats: petten
Een groot verschil bij de Kursk en de Typhoon is dat de tower van de Kursk vooraan staat en bij de Typhoon meer naar achter.
Zal wel een rede hebben dat de tower zo naar achtere staat.

En ik ben gek van plaatjes.

_________________
Met vriendelijke groet, Koen

Zeilen is het mooiste wat er is!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 21 aug, 2009 13:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Zoals altijd is het bij full scratchbouw belangrijk om een goede info te verkrijgen.Dat in zowel technische informatie alsmede in foto`s en vooral ook tekeningen en schetsen.

En daar wringt altijd de schoen,als je een model wilt nabouwen waar er geen tekeningen van zijn te verkrijgen.Dan zul je je moeten richten op google en vooral op je doorzettingsvermogen....

Ik trek gemiddeld een maand of twee uit voor intensieve zoek tochten.Daarna blijf ik ook altijd researchen tijdens de bouw ervan.
Soms vind je nog achteraf info welke je dan ineens voorruit kunnen helpen.

Van de Typhoon heb ik in ieder geval slechts twee tekeningen kunnen vinden die enigzins te gebruiken zijn.En hiervan is er maar een "echt"bruikbaar.De andere is slechts als leidraad voldoende.


En dan komt het aan op je fantasie en teken kunsten.Ik heb van die ene bruikbare tekening een werk tekening kunnen maken,en van de andere heb ik het spantenplan gemaakt.Zo heb ik nu twee tekeningen aan mijn bord hangen waarvan ik een als spantenplan gebruik en de andere als leidraad voor de verdere ruwe afwerking daarna.

De details e.d.zijn alleen af te leiden uit de vele foto`s die ik heb kunnen vinden.De technische info is dan weer handig om onderdelen te maken waar je geen foto`s van hebt.Of althans detail foto`s.Dan kun je bijv.ermee rekening houden dat je weet dat er twee nucleaire reactors aan boord zijn,die ieder aan de bovenzijde een ingang moeten hebben waar de brandstof staven moeten doorheen kunnen.Dat geeft weer dat er twee luiken moeten komen met de rood en witte strepen erop.

En zo moet je dan werken als scratchbouwer.... :D


Als eerste laat ik mijn werkbord zien,waar er nu enkele eerste tekeningen hangen.In de loop van het project komen er meestal nog enkele bij die ik dan nog alsnog heb gevonden en die bruikbaar zijn..

Afbeelding

De bovenste tekening is dan de ruwe detail tekening waar ik alleen de eerste ruwe vormen uit kan halen voor het plaatsen van bepaalde gezichts punten die belangrijk zijn,zoals de tower en de aandrijvings tunnels alsmede de andere onderdelen.Niet een geschikte tekening om daarop alleen de Typhoon te kunnen bouwen.


Daaronder is het door mij getekende spantenplan.Daarmee is de romp un ruwbouw prima te maken.Ik heb aan het achterschip zelf de grote "3"ontworpen.Dit is de plaatsing waar later de stuur organen,de aandrijvings onderdelen en de verticale stuurvin op komt.Deze drie vormige "plaat"is door mij terug gebracht tot deze vorm om zo prima dit allemaal te kunnen maken.De ronde en ovale aflopende rompvormen worden later middels balsa blokken erop gemonteerd en geschuurd.

Aan de rechter zijde zien we verder enkele eerste detail plaatjes.Helaas niet helemaal correct,maar dat geeft niet.Middels de foto`s kan ik dat prima uitwerken.

Gisteren bijde drukker heb ik de schotten op schaal 1:1(voor het model)laten maken.Let op de aansteker...geeft een indicatie van de grootte ervan.

Afbeelding

Deze vlakken snijd ik hieruit en plak ik op de MDF platen om deze er zo uit te zagen.

De eerste ruwe detail tekeningen ervan.

Afbeelding

Met dank aan;HEISWOLF

De tekening voor de ruwe details.

Afbeelding

Het spantenplan van mijzelf.



Afbeelding

Dit is dus de basis waar ik dit project mee ga beginnen.Gedurende de verdere loop van het project blijkt meestal dat er nog materiaal bij komt.

Maar hier kan ik een start mee maken.


Nog een kleine toevoeging overigens is dat de action nu ook ineens met witte houtlijm komt.Deze kost een ongeveer € 1,60 en is van Henkel.Dus gewoon kopen.De action wordt steeds meer een winkel voor de modelbouwer..

Afbeelding

En de bouw standaard die nu nog leeg is...hierop heb ikde U82,de Pershing 72 en de KURSK reeds gebouwd.



Afbeelding


Dus erg belangrijk bij full scratchbouw....zoveel als mogelijk tekeningen,schetsen en foto`s verzamelen.Technische info is ook heel erg belangrijk.En blijven zoeken,ook tijdens de bouw ervan...

Ron.


Laatst bijgewerkt door homeghost op vr 21 aug, 2009 14:03 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 21 aug, 2009 13:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
koentjuh1990 schreef:
Een groot verschil bij de Kursk en de Typhoon is dat de tower van de Kursk vooraan staat en bij de Typhoon meer naar achter.
Zal wel een rede hebben dat de tower zo naar achtere staat.

En ik ben gek van plaatjes.


Dat heeft te maken met de plaatsing van de silo`s voor de kern raketten.Deze liggen bij de Typhoon allemaal voor de tower.Bij de KURSK lagen of eerder hingen ze naast de romp.

Ron.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 818 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 82  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement