Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 19:37 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 24 okt, 2008 2:14 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt, 2008 13:11 pm
Berichten: 1007
Willie, kan ik ook bij jouw aankloppen als ik met mijn Yamato en Bismarck aan de slag ga :P

Ps. je hebt een PM op die andere site lol

Sheesh over iemand gesproken die alles laat vallen en ineens een vreemde word ;)

_________________
BBT schreef:
hij's bruut. Superbruut. En ook nog bruut. :shock: Nouja, ik denk dat mijn punt duidelijk is :P


Citaat:
Historisch correct, m'n aars, als het er maar cool uitziet


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 24 okt, 2008 2:23 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 okt, 2008 23:55 pm
Berichten: 39
Hehe, nou het mag zeker ;)
Maar met alle mensen hier die zo ontzettend veel prachtige dingen al hebben gemaakt, zou ik als ik jou was, daar eerst bij ten rade gaan :P

Hoewel ik als je eraan gaat beginnen je zeker ga volgen! En als ik zie dat je iets doet wat ik al fout heb gedaan, zal ik je er zeker op wijzen :lol:

*gaat pm checken ;) *


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 24 okt, 2008 2:40 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt, 2008 13:11 pm
Berichten: 1007
Ik heb nog nooit houtbouw gedaan dus er zullen zeker mensen zijn die me op de vingers tikken ;)

Maar met die 20.000 delen en je hebt je schip magazines, duurt het nog wel even voordat ik begin, eerst alle delen bijmekaar ;)

_________________
BBT schreef:
hij's bruut. Superbruut. En ook nog bruut. :shock: Nouja, ik denk dat mijn punt duidelijk is :P


Citaat:
Historisch correct, m'n aars, als het er maar cool uitziet


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 24 okt, 2008 3:14 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 okt, 2008 23:55 pm
Berichten: 39
Het voordeel is, aan documentatie zal het je niet ontbreken :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 24 okt, 2008 3:38 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt, 2008 13:11 pm
Berichten: 1007
Inderdaad :P

Maar ik denk dat ze nu wel genoeg hebben van onze slowchat ;)

_________________
BBT schreef:
hij's bruut. Superbruut. En ook nog bruut. :shock: Nouja, ik denk dat mijn punt duidelijk is :P


Citaat:
Historisch correct, m'n aars, als het er maar cool uitziet


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 24 okt, 2008 3:43 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 okt, 2008 23:55 pm
Berichten: 39
Denk het ook wel ja :P Laten we op Fok de slowchat houden in de toekomst ;) Hoewel ik nu toch naar bed ga :) Ben moe! Spreek je later ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 24 okt, 2008 7:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 15:11 pm
Berichten: 3439
BasOne schreef:
Ik heb nog nooit houtbouw gedaan dus er zullen zeker mensen zijn die me op de vingers tikken ;)



Gelukkig is onze mentaliteit niet om mensen op hun vingers te tikken, enkel te voorzien van adviezen en tips om de bouwer verder te helpen in het bouwproces.

Wij hopen hiermee dat de kwaliteit van het forum ermee zal stijgen en deze mensen ook gaan doorgroeien naar een bouwer die daarna de beginners ook weer kan helpen. Op die manier is het circeltje weer rond! :)

Ideale wereld, daar moet alleen wel hard aan worden gewerkt met wat tegenslagen hier en daar! :roll:

gr,
Peter

_________________
Huidige bouw - Cazador Jabeque 1750 - OcCre


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 24 okt, 2008 7:14 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 okt, 2008 23:55 pm
Berichten: 39
Ptèr schreef:
BasOne schreef:
Ik heb nog nooit houtbouw gedaan dus er zullen zeker mensen zijn die me op de vingers tikken ;)



Gelukkig is onze mentaliteit niet om mensen op hun vingers te tikken, enkel te voorzien van adviezen en tips om de bouwer verder te helpen in het bouwproces.

Wij hopen hiermee dat de kwaliteit van het forum ermee zal stijgen en deze mensen ook gaan doorgroeien naar een bouwer die daarna de beginners ook weer kan helpen. Op die manier is het circeltje weer rond! :)

Ideale wereld, daar moet alleen wel hard aan worden gewerkt met wat tegenslagen hier en daar! :roll:

gr,
Peter


Erg brutaal van me, maar omdat ik nog zo een 8 spanten moet, wat is je advies over het loszagen en eigenlijk opnieuw beginnen wat ik heb gedaan? :oops:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 24 okt, 2008 7:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 15:11 pm
Berichten: 3439
Tja, als ze er echt niet uit te halen vielen, dan wordt je keuze erg beperkt.
Ik denk zelf, maar dat is mijn persoonlijke mening, dat ik het nooit gedaan zou hebben doordat op deze spanten nogal veel kracht komt te staan i.v.m. de planken op de romp. De kans dat er een spant breekt tijdens dat beplanken is dat aanwezig en dan pas zit je echt met de spreekwoordelijke gebakken peren.

Mijn advies is om de spanten extra te verstevigen met balkjes tussen de spanten in. Wat je al deed, meet tussen de spanten de afstand. Snijd van een vierkant balkje vuren bijv. (5x5mm) de gemeten afstand af en plaats deze tussen de spanten. (van spant naar spant) Dit doe je aan beide zijkanten ofwel stuurboord en bakboord. Op die manier krijg je een solide frame waarbij je spanten zijn gefixeerd en niet meer kunnen bewegen. Hierdoor zullen ze ook niet meer breken!

Ik hoop dat je mijn uitleg snapt, zo niet hoor ik het ook en maak ik even een tekeningetje.

gr,
Peter

_________________
Huidige bouw - Cazador Jabeque 1750 - OcCre


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 24 okt, 2008 11:33 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 maart, 2008 13:12 pm
Berichten: 2648
Woonplaats: Houthalen (België)
Hey Wilbert,

Vraag eens in je familie of bij je vrienden aan mensen die kinderen hebben of je niet wat lego blokjes mag lenen. Er is vast en zeker iemand die wet blokjes kan missen.

Als ik je (als collega-beginnende-houtbouwer) een tip mag geven : veel vragen stellen, als je iets niet weet, of je twijfelt, eerst vragen.

Verder heb ik bewondering dat je de houtbouw aandurft, er zijn veel bouwers die het graag eens zouden proberen, maar ze durven er niet aan te beginnen.

Witte houtlijm vind je al voor € 1,- in je locale supermarkt. Ik was ook begonnen met Uhu Hart, maar de gewone houtlijm werkt een stuk makkelijker.

Groeten, Pascal

_________________
KeepFightingMichael


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement