Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 14:22 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 feb, 2008 13:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 feb, 2008 20:00 pm
Berichten: 16
Woonplaats: Druten
Enkele foto's uit mijn album, dat net is gecreëerd, krijg ik nog niet online. Heb wat gezocht in het forum, maar kan geen uitleg vinden. Misschien wil iemand mij een PB sturen met uitleg?


[/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 feb, 2008 13:37 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/vi ... .php?t=414

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 feb, 2008 13:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 feb, 2008 20:00 pm
Berichten: 16
Woonplaats: Druten
Eens zien of het lukt, bedankt voor de berichtjes!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding[/img]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 feb, 2008 13:50 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Het is gelukt zie ik, je bent al aardig ver zo te zien. Ziet er al goed uit. Alleen van die electra snap ik niet zo veel. Ben dus heel benieuwd naar de opbouw. Wat je al hebt laten zien is dat best gedetailleerd. Wat ik wel als tip zou mee willen geven, is dat je eens moet investeren in een rolletje tamiya tape, dat is van die gele tape die goed plakt maar de verf niet mee neemt. Dan kun je de onderdelen afplakken. Hierdoor krijg je op het dek en de railing een mooiere lijn.

Maar gaat zo voort.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 feb, 2008 15:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 feb, 2008 20:00 pm
Berichten: 16
Woonplaats: Druten
Bedoel je met de opbouw de electronica, of hetgeen nog volgt van het bouwpakket? Ben zelf ook erg benieuwd, naar beide zelfs.

Afplakband ben ik mee bekend, aanvankelijk was het dek erg mooi gelukt met een strakke lijn. Toen het dek boven het ABS uit bleek te komen, heb ik het dek wat afgeschuurd, toen kon het poriënvullen weer opnieuw beginnen. Nu verf ik nog 1x het dek, plak daarna de zwarte rand af, en verf die dan in 1x er mooi op.

Daarna kunnen de gele relinghouders erop worden geplaatst. Daarin zal nog wel wat tijd gaan zitten, aangezien ze nog in de triplexplaat vastzitten. Zodra ze eruit komen, moeten daarvan de zijkanten nog worden uitgevlakt, poriën gevuld en geverfd. Daarna lijm ik ze erin, en komen de zijkanten erop. Deze zijn al geverfd, maar nog niet 100% mooi gevuld. Nog 1x aflakken in geel + zwart. Tot slot de ronde voor- en achterranden, die zijn nu nog kaal in verband het kunnen buigen (water nodig). Dat zal nog wat worden, om ze rond te lakken, schuren en de poriën te vullen!

Vanavond in de stad maar eens een primer en wat nieuwe Revell of Humbroll gaan kopen. Misschien ook wat lampjes en eens kijken naar een bluskanon (of onderdelen daarvoor).


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 feb, 2008 17:46 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Citaat:
Bedoel je met de opbouw de electronica, of hetgeen nog volgt van het bouwpakket? Ben zelf ook erg benieuwd, naar beide zelfs.



Het vaar gedeelte. Verder ken ik wel wat met electro hoor. Maar schepen laten varen is niet echt mijn ding. Vandaar. :wink: Ik kijk graag, dat wel.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 feb, 2008 18:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 feb, 2008 20:00 pm
Berichten: 16
Woonplaats: Druten
Na wat gestruin bij de Wit in Zwolle, kom ik erachter dat in mijn oude handleiding geen kleurencode voor Revell/ Humbrol staat. In de nieuwe handleiding echter wel. Nu heb ik voor mijn dek en romp (rood) zo te zien de verkeerde kleuren gebruikt, want met Toemen Modelbouw heb ik indertijd de kleuren op het oog geschat. Fout dus.

Is er iemand die deze pagina voor mij wil scannen en toesturen? Of hier plaatsen? Op internet heb ik het nog niet kunnen vinden...

groet,
Snoerke


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 feb, 2008 17:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 feb, 2008 20:00 pm
Berichten: 16
Woonplaats: Druten
Zo, de ene schroefas liep wat aan, althans zo klonk het. Even één motor verwijderd en opnieuw gesmeerd en gevuld. De Decaparm doen 't nog goed, de SN ligt nu in bad. Er moet nogal wat gewicht in zeg! Gelukkig had ik nog 4 oude kleinere 6V accu's liggen. En wat een kracht hebben die Decaperms, ongelooflijk!

De dekranden voor en achter heb ik inmiddels geweekt en gebogen op een plank met spijkers. Ze staan redelijk in vorm, dus kan het opvullen + schilderen straks ook beginnen.

Nu nog maar even snel naar de winkel om de verfnummers over te schrijven en de juiste dekverf mee te nemen. Wil vandaag het dek verven om daarna de zwarte rand af te lakken, om aansluitend de dekranden aan te brengen. Zit er nog even mee hoe aan de buitenkant de overgang tussen dekrand en dek straks netjes te krijgen. Die zwarte rand *op* het dek moet immers wel strak gedaan worden met afplakband! En zonder schuren niet verven... dat wordt gekladder... kip en ei situatie.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 maart, 2008 19:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 feb, 2008 20:00 pm
Berichten: 16
Woonplaats: Druten
Ik ben inmiddels weer wat verder. De verschansing vordert gestaag, en ik heb inmiddels een Robbe F14 zender met multiswitch en 2 vaartregelaars besteld. Ook verlichting heb ik gekocht en wat geexperimenteerd met verf. Wit en geel zijn erg slecht dekkend te krijgen, dus zelfs de opbouw met details moet meermalen met wit, en het schuren wordt steeds lastiger nu er details bijkomen.

Verder heb ik een schoorsteen gemaakt met een rookgenerator. De rookt blijkt echter niet goed te willen stijgen, waardoor de generator naar bovenin moet worden verplaatst. Dit project-op-zich wil ik eerst vervolmaken, alvorens de 2e schoorsteen te vervaardigen.

Verder veel detailwerk met 't schilderen, soms wat frustraties (zoals het dekkend krijgen), maar ik werk aan een mooi resultaat.

Groeten,
Doede

(Foto's: http://web.mac.com/dboomsma/_.-*-._/Fotos/Paginas/Smit_Nederland.html)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 maart, 2008 21:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 maart, 2008 16:52 pm
Berichten: 33
die elektra vind ik er nogal raar uitzien... heb je nu die 2 motoren op 1 kanaal gezet? je hebt altijd kans dat ze niet even snel draaien he?

Zo'n grote kroonsteen of hoe dat ding mocht heten is ook vrij nutteloos, neemt alleen maar ruimte in :wink: gewoon halveren met nijptang

voor de rest prima en mooi bootje

_________________
Gegroet, Smoerel

De meer je weet, de meer weet je wat je niet weet
Varen gaat je goed, goed ga je varen ;)

Scratch bouw "Smoerel"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement