Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 7:40 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 225 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 23  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 jun, 2007 20:54 pm 
Als die grauwe wolf klaar is, ga je dan de film 'Attack on the Queen' naspelen? :)


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 jun, 2007 8:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 15:11 pm
Berichten: 3439
Hoi Ron,

Sorry kerel, ik had eerder willen reageren in je topic maar wegens drukte op het werk kwam het er eventjes niet van.
Nu eventjes snel voor de ochtendspits toch even je heel veel succes wensen met deze opnieuw "kolos" van een project! :shock:
Ze is niet alleen groot, maar ook imposant, dus kun jij je lekker op uitleven.
Ik vind het ook leuk dat je projecten kiest waarbij jij je vaardigheden op bepaalde gebieden wilt verbeteren. Dat verdient wel een pluim! :brouw:
De voorderingen gaan ook wel met gepaste updates vooruit en voor je het weet staat ze alweer te pronken in je kamer! :roll:

Succes kerel!!! Top project! :wink:

Peter

_________________
Huidige bouw - Cazador Jabeque 1750 - OcCre


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: U Boot
BerichtGeplaatst: do 21 jun, 2007 10:14 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 24 okt, 2006 21:27 pm
Berichten: 229
Woonplaats: amsterdam
Als je toch nog iets vliegends wil monteren. er zijn proeven genomen met
een autogiro aan boord, dan konden ze verder over de horizon kijken

Zoek maar eens op Bachstelze, zo heette dat ding

Sterkte met de boot, een prachtig onderwerp

Joop

_________________
Denkt alleer gij doende zijt en doende denkt dan nog


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 jun, 2007 13:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 11 dec, 2006 1:47 am
Berichten: 401
Woonplaats: Ossendrecht
Die is lang :shock: en als je zo doorgaat dan kan je al heel snel beginnen met de camouflage :D

_________________
Aristo
Queen Mary 2


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 jun, 2007 13:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Dank jullie wel voor de leuke commentaren en vooral voor de interresse.

Een sub is een erg interressant project,vooral omdat het niet zo vaak nu eenmaal de revue passeert.Persoonlijk vind ik het een spannend project,is ook mijn eerste sub.

En een ideaal onderwerp om de weathering vaardigheden op te poetsen,dan wel bij te leren......

Inmiddels zijn de dekken gespoten(bovenkant),en zit de camo aan de zijkant erop.Rest nog de onderkant te spuiten in haar donkere kleur,en dan de sealing.De camo was heel leuk om te spuiten...het zijn immers vrij grote lappen paint die je ertegen moet spuiten..heerlijk om te doen.

Zaterdag komt Sander(Shadowforce)op bezoek.Wordt leuk om weer eens bij te kletsen... :P .

Nadat de romp is geseald,wordt eerst het bovenste gedeelte van de toren samengesteld,en dan wordt het onderste gedeelte en het bovenste gedeelte van de toren als eerste geweatherd...spannend.......Dat doe ik omdat je na samenstelling van beide gedeeltes er aan de binnenkant niet meer bij kunt komen....en daar lopen nu net mooie roest en slijtage sporen.En dan,nadat beide delen zijn uitgehuwelijkt,wordt er nog een camopatroon tegen de toren op gespoten......

Dit is het onderste gedeelte van de toren,die nu dus inmiddels is gemonteerd op de romp met een perfecte pasvorm.Ook hier weer een reden achter...doordat ik dit gedeelte heb gemonteerd voor de spuitklus aan de romp,is de overgang tussen bovendek en toren perfect mooi strak meegespten.Alsof het een geheel is,zeg maar.



Afbeelding

Dit is de werkvloer van de toren.Hier zit het hoofdluik waardoor je in de centrale commandoruimte komt,middels een trap,met een dubbel luik(een aan de buitenkant en een aan de binnenkant).Ook komt hier een machinegeweer te zitten.

Spreekt voor zich,dat(evenals bij het origineel)dit rooster op de loopgangen verweerd is(metaal zichtbaar...)Dus de eerste lekkere verweringsklus.Zeker rondom het geschut aan de rechterkant.

Afbeelding

Hierop komt later een tweede helft gemonteerd.

Morgen helaas geen update...drukte :? .

Maar bij de volgende update,is ze te zien in haar volle glorie met haar nieuwe jasje aan(bovendekken,camopatroon en onderbuik gespoten).

Nadat het bovenste gedeelte klaar is van de toren,komt een lange klus...inpainten van de vele ronde en rechthoekige uitwaterings openingen van de ballasttanks... :roll: ...Geen weathering,maar gewoon matzwart inpainten om diepte erin te simuleren...

Dus......even geduld,maar wordt vervolgd...

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 jun, 2007 14:30 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 okt, 2005 13:36 pm
Berichten: 5952
Woonplaats: Roermond
Ik kijk er al naar zaterdag uit..:lol:

Het wordt flink bijkletsen en hoop gesnuffel aan Hermann en deze duikboot..en natuurlijk wat liters koffie..:wink:

_________________
Al mijn gebouwde modellen, voor als foto's niet werkt:
http://modelbouw.corbesir.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 jun, 2007 16:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Ik ben benieuwd naar de camo spuit klus.
Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 jun, 2007 14:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Ik heb toch nog een gaatje gevonden om een update te plaatsen.

De eerste spuitklus was het spuiten van het onderste gedeelte van de toren,de dekken en de bovenste zijkant van de romp.Op deze zijkant komt de camo overheen.Daarom ook eerst de basiskleur erop spuiten in dezelfde kleur als de dekken en de toren.

Nadat dit droog was,heb ik deze gedeeltes eerst geseald.Dat heb ik gedaan om te voorkomen dat ik deze lak er later aftrek tijdens het verwijderen van de tape.Door de sealing is het iets gladder,en hecht de tape er minder op.En het moet toch geseald worden :wink: .

Genoeg geklets...de foto`s...

Afbeelding

Afbeelding

Daarna was het tijd om de dekken en de toren af te dekken voor de tweede sessie.

Tamiya tape uiteraard.....

Afbeelding

Afbeelding

let niet op de pre shading....is overbodig in dit camo schema..Ging vanzelf :? ..

Afbeelding

Duidelijk ook te zien,dat de eerste spuitsessie al is geseald...

Daarna was het tijd voor de tweede spuitsessie...de zijwaartse camo.

Afbeelding

Doordat de dekken zijn afgeplakt,en het onderste gedeelte van de romp nog moest worden gespoten...lekker je uitleven :P .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna was het tijd voor dit alles af te plakken(na een nacht uitharden),en het onderste gedeelte van de romp te spuiten.

Afbeelding

Afbeelding

En hiermee was de eerste grote spuitsessie gereed...

Na het verwijderen van al het afplakwerk,kwam daar een gespoten VIC tevoorschijn.Nu reeds volledig geseald....

Sander kan dit morgen live aanschouwen...

De volgende stap is het inwendig painten en verweren van het bovenste gedeelte van de toren.Deze wordt ook nog eerst aan de buitenkant gespoten in de dekkleur.Daarna het onderste gedeelte van de toren verweren,en dan worden ze op elkaar gemonteerd.

Rest daarna nog de camo te spuiten op de toren.

En dan begint het detailerings en verweringswerk,wat wel enige weken zal gaan duren..

Wordt vervolgd...

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 jun, 2007 14:35 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 okt, 2005 13:36 pm
Berichten: 5952
Woonplaats: Roermond
Strak spuitklus Ron..

Ben heel erg benieuwd daarnaar morgen. Ben trouwens rond 14u bij jou.

_________________
Al mijn gebouwde modellen, voor als foto's niet werkt:
http://modelbouw.corbesir.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 jun, 2007 15:28 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Schiet echt lekker op, gaaf zal het zijn als je hierna je Snowberrry er bij zette, gelijke schaal....
BertUS

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 225 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 23  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement