Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 3:36 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 225 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 16 dec, 2007 20:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Tweety777 schreef:
@ Modelengeneer,

Mooi model zeg!!!! Ik las dat je van mening was dat de boeggolf op ongeveer de halve scheepslengte bij de romp komt. Dit is alleen afhankelijk van de snelheid. Een schip wat op zijn rompsnelheid (is de hoogste snelheid waarbij het nog mogelijk is om de boeg zonder geweld in het water te houden) vaart is de lengte van de boeggolf precies de waterlijn lengte van dat moment (door een golf wordt die voor het bereken van deze snelheid groter of kleiner), maar bij halve kracht komt de boeggolf tot halve scheepslengte.

Groetjes Josse


Dank je wel :P .

De boeggolf komt bij de VIC(leer constant bij :? )tot de halve lengte van de romp.Doch de VIC heeft aan de boeg hydroplanes.Bij te hoge snelheid gaat ze met de boeg omhoog(of eigenlijk ging ze).De boeggolf werd daardoor korter wat weer tot gevolg had,dat de boeg dieper in het water ging snijden.Wat weer tot gevolg had,dat de hydroplanes wederom een lift gaven...enzo...Met andere woorden,bij volle vaart aan de oppervlakte,was het voor onervaren bemanningleden meestal misselijkmakend om aan boord te zijn :( .Een van de spraakmakende vaareigenschappen was,dat de VIC alleen onder de oppervlakte haar rustige vaart had(bron;u-net).

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 16 dec, 2007 21:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 maart, 2005 14:24 pm
Berichten: 2847
Woonplaats: Belgie
RFon leer je dat allemaal uit dat boek??

:lol: :lol:

_________________
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter © E.B.
Geen kernnis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving
Grtz Erik
http://modelships-beagle.eu/index.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 16 dec, 2007 22:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Het boek is goud waard,er staat veel info in.Hoewel ik het boek inmiddels al vrijwel volledig heb uitgespit,lees ik de technische info nog vrijwel dagelijks.
Doch ik heb ook veel info verkregen door het bezoeken van sub sites.

Ik sla vrijwel altijd interressante info op,via wordpad.
Later is dat soms wel handig.

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 17 dec, 2007 8:23 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
[quote="homeghost"]Wat betreft het doorzagen van ijsbodem`s,kan ik er ook niets over terugvinden.Dat de zaagtanden niet op alle U-boten werden gemonteerd,was omdat het een experimenteel werktuig was,destijds.

Daarom ook dat,later,alleen de U-96 er nog standaard mee werd uitgerust.Deze versie werd het meest ingezet op de noordzee,mede ook ivm de daar veelal varende bevoorradingsschepen.Deze werden dan ook uiteraard vergezeld van torpedojagers.En dat was waar ze het meest voor bang waren.Daarom ook de experimentele zaagtand/baard.

Ik dacht dat die zaagtanden waren bedoeld om door antitorpedonetten heen te zagen, maar ik kan me vergissen.

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 17 dec, 2007 11:25 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Tweety777 schreef:
homeghost schreef:
Wat betreft het doorzagen van ijsbodem`s,kan ik er ook niets over terugvinden.Dat de zaagtanden niet op alle U-boten werden gemonteerd,was omdat het een experimenteel werktuig was,destijds.

Daarom ook dat,later,alleen de U-96 er nog standaard mee werd uitgerust.Deze versie werd het meest ingezet op de noordzee,mede ook ivm de daar veelal varende bevoorradingsschepen.Deze werden dan ook uiteraard vergezeld van torpedojagers.En dat was waar ze het meest voor bang waren.Daarom ook de experimentele zaagtand/baard.

Ik dacht dat die zaagtanden waren bedoeld om door antitorpedonetten heen te zagen, maar ik kan me vergissen.

Groetjes Josse


De zaagtanden zijn bedacht om door anti torpedonetten heen te zagen(juiste conclusie),om de sleepkabels te doorbreken.Op Antartica waren de VIC`s ook aktief.Doch om door ijsbodem`s heen te breken waren ze niet bedoeld.Dat werd geprobeerd door gewoon snel recht op te duiken.

Maar dat was erg gevaarlijk,ivm het beschadigen van de snorkel,conning tower....

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 225 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement