Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 9:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 12 jan, 2017 21:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 nov, 2016 20:41 pm
Berichten: 171
Woonplaats: Hazerswoude
En dan heb je een studiedag, zoals ze dat dan noemen. Lekker een dagje vrij om al het huiswerk af te krijgen (projecten). Gelukkig had ik het meeste al gedaan dus kon ik mooi weer gaan knutselen.

Dankje voor de tip Ed! inderdaad ziet het er op de foto's iets erger uit dan in het echt, maar zal vanaf nu wel de verf wat verdunnen! Dat helemaal de schompens roeren zie ik ook niet echt zitten :lol:

wat betreft de voortgang van het plakken en verven: alle kit onderdelen zijn gemonteerd! Fijn! kunnen die sprues ook weer van tafel, blijven alleen de PE onderdelen nog over. ondertussen is de rigging binnen net als wat IJN AA guns van PE (ik kon het niet laten en had nog wat klein geschut nodig, dit komt er nog op!)
photo 398233

photo 398232
Heb nog nooit met rigging gewerkt. hoop dat het een beetje gaat lukken...

wat betreft het model zelf: de kraan zit erop! het geeft wel een mooi detail. Helemaal gelukkig
photo 398229

verder zitten de sloepen ook op het schip gemonteed, samen met de laatste triple AA guns.
photo 398228

verder zit de voorste mast ook op het schip (wat een g*****t, het bleef maar niet goed zitten...)
photo 398231

en zijn er nog wat PE details bijgekomen
photo 398230

ook heb ik alvast het eerste stukje railing erop gezet (niet mijn favoriete deel, maar het geeft wel voldoening als het eenmaal zit :)
photo 398227

tot de volgende update dan maar weer!
de volgende kit ligt al weer klaar, kan haast niet wachten om te beginnen :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 jan, 2017 9:37 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7915
Woonplaats: Ingelmunster
Succes met de PE... ga je de rest van de rompraampjes ook nog zwarten? nu lijkt het slordig op deze manier...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 jan, 2017 12:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 nov, 2016 20:41 pm
Berichten: 171
Woonplaats: Hazerswoude
Silenoz schreef:
Succes met de PE... ga je de rest van de rompraampjes ook nog zwarten? nu lijkt het slordig op deze manier...


Ja! Die ga ik zeker nog een kleurtje geven, net als de zoeklichten en misschien nog andere onderdeeltjes. (Moet ik even naar het referentiemateriaal kijken...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 jan, 2017 15:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 nov, 2016 20:41 pm
Berichten: 171
Woonplaats: Hazerswoude
Na de rigging en de bemanning aangebracht te hebben is het scheepje klaar!

hier wat eindfoto's van het schip...
photo 398846

photo 398848

photo 398847

photo 398851

zoals jullie misschien zien lukte het niet overal om de railingen goed aan te brengen. dit komt door een foutje dat ik gemaakt heb met monteren van een deel van het dek/romp. helaas, maar niet veel aan te doen.
photo 398852

photo 398853

photo 398850

echter ben ik wel heel erg tevreden over het resultaat! vooral omdat dit mijn eerste keer was voor het werken met PE en rigging! ook de schaal was nieuw voor mij.

persoonlijk vind ik de rigging erg mooi gelukt en geeft het scheepje wat extra dimensie. dit ga ik zeker nog veel vaker toepassen! ik heb ook veel opgestoken van het maken van dit bootje en zo hoop ik dat ik bij volgende bouwen een nog beter resultaat neer kan zetten!

ik hoop dat jullie hebben genoten van dit verslag, ik zeker!

en wie weet, tot de volgende bouw!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 jan, 2017 15:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 feb, 2011 0:07 am
Berichten: 991
Woonplaats: Antwerpen
Mooie bouw.Persoonlijk zou ik deze rigging niet gebruiken,het komt nogal zwaar over.
Zeker die o,2 mm op schaal 1/700.
Het probleem is natuurlijk die dunnere draad te vinden,maar moet zeker wel bestaan.
Denk dan aan fijnere vislijnen of bij Uschi van der Rosten?

:brouw:

_________________
Groetjes,
Marc

https://www.modeling-skills-flandres.com/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 jan, 2017 16:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7915
Woonplaats: Ingelmunster
Blij dat je tevreden et met je eerste.

er nog een paar aandachtspuntjes zoals:

- Het luchtafweer had zwarte lopen:
Afbeelding

Afbeelding

- niet alle ramen zijn even dekkend geschilderd
- rigging proberen iets dichter bij de hoofddraad af te knippen, als tip: de dunste visdraad is 0.06mm en die heb je voor een paar euro (ze hebben ook hele sterke draad van 30€/rol, maar die heb je niet nodig ;-)

Maar ondanks alles staat er een heel deftig schip op je kade, en ik ben heel benieuwd naar wat je uit je hoed gaat weten te toveren

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 jan, 2017 16:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 nov, 2016 20:41 pm
Berichten: 171
Woonplaats: Hazerswoude
vandorpe marc schreef:
Mooie bouw.Persoonlijk zou ik deze rigging niet gebruiken,het komt nogal zwaar over.
Zeker die o,2 mm op schaal 1/700.
Het probleem is natuurlijk die dunnere draad te vinden,maar moet zeker wel bestaan.
Denk dan aan fijnere vislijnen of bij Uschi van der Rosten?

:brouw:


Ik heb gebruik gemaakt van rigging met dikte 0.02 mm van Uschi ;)
misschien kan het nog iets dunner, heb wel ergens de maat 0.01 mm gezien, misschien dat ik die ook aanschaf! bedankt voor de tip!

vandorpe marc schreef:
- Het luchtafweer had zwarte lopen:


aha! ik dacht al dat ik iets was vergeten! dankje dat je het onder de aandacht brengt! ik zal het gelijk even aanpassen! (ga ik geen foto's meer van maken, neem aan dat iedereen wel een beetje weet hoe dat eruit gaat zien :lol: )

vandorpe marc schreef:
- niet alle ramen zijn even dekkend geschilderd


hmmmm nu ik naar de foto's kijk zie ik dat inderdaad ook! had het nog niet opgemerkt... (foto's laten veel meer zien dan het blote oog haha)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 jan, 2017 17:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 jun, 2015 10:25 am
Berichten: 278
Woonplaats: Julianadorp (N-H)
Hee Rick ,

Een mooi resultaat man ,vooral omdat ik lees dat dit je eerste is met PE en rigging , ik teken ervoor ,ik ben helemaal niet van de PE en de /mijn rigging lijkt in principe ook nergens op ,dus begin ik er niet aan.ik geef toe dat het wel wat toevoegt aan je model ....buiten het feit dat deze bootjes echt wel klein zijn,
ik maak wel eens een doosje open 1/700 en krijg meteen vlekken in mijn nek,haha,( snap ook niet dat ik er zo'n berg heb liggen) :lol: :evil:

Op naar het volgende project

Ed

_________________
"Mens "is de naam ,waar ik soms trots op ben, maar me meestal voor schaam.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement