Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 11:14 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 21 dec, 2021 0:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
1/20 is op zich een mooie schaal om mbt details helemaal los te gaan, gewoon altijd rustig het onderdeel bestuderen, en eventueel een voorstelling maken waar het te maken onderdeel voor is.
Zo nu en dan een foto maken van wat je maakt, en zo bestuderen of de verhouding klopt en of het realistisch is. Voor mij is een foto toestel of de camera op je telefoon, een zeer belangrijk hulpmiddel bij het maken van een model.

De klampen de je hebt gemaakt zien er goed uit, maar persoonlijk zou ik ze iets fijner afwerken, maar je bent op de goede weg.

Succes.

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 dec, 2021 0:38 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Weer een stukje verder,

allen bedankt voor de reacties en het kijken

De Schoorsteen,
De bijgeleverde schoorsteen kwam als een massief stuk pewter, heb de bovenkant van de schoorsteen uitgehold met een tandarts frees, zodat het mijns inziens wat realistischer lijkt.
Vervolgens heb ik van een plaatje messing een deksel gemaakt, uit dunne messing strip vervolgens de rest van het beslag gemaakt.
De onder plaat heb ik gemaakt van een stukje hout, welke ik heb bekleed met aluminium plakband en hier vervolgens met een saté prikker kleine punten ingeprikt om zo klinknagels na te bootsen.
Vervolgens alles in de grondverf gespoten, en daarna voorzien van de nodige kleuren

onder enige foto’s .

photo 549202
photo 549201
photo 549200

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 dec, 2021 12:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 03 feb, 2021 13:07 pm
Berichten: 79
Dank voor je antwoord. Mooi stukje werk dat fornuis met schoorsteen. Nog nooit had ik van pewter gehoord, ff opgezocht. kun je daar ook van alles zelf mee maken?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 dec, 2021 19:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 15:11 pm
Berichten: 3438
Heel realistisch gemaakt! Gaaf!

_________________
Huidige bouw - Cazador Jabeque 1750 - OcCre


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 dec, 2021 20:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Allen bedankt voor de reacties en het kijken.

afgelopen dagen niet veel aan het model bouwen kunnen doen ivm de drukte rond de feestdagen.

Dus maar een beetje progressie.
Ben nog steeds bezig met het kook toestel,
Heb een begin gemaakt om de ondergrond te maken, waarbij ik aan de beide zijdes van het toestel, de bodem heb bekleed met, kleine stukjes evergreen om zo stenen te simuleren. Tevens de betting aan de binnenkant en bovenzijde bekleed met aluminium plaatjes welke ik heb gemaakt uit aluminium plakband, om zo de koper bekleding na te bootsen.

Tussen al het kerst gebeuren, nog een beetje tijd gevonden om iets te doen.
Betting en onderplaat voor het kook toestel van een kleurtje voorzien.
Op een achttal nagels na, vind ik het verder goed zo, helemaal omdat alles verder onder het dek wordt geplaatst en nagenoeg niet meer zichtbaar zal zijn.


photo 549547
photo 549548
photo 549549
photo 549550
photo 549551

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 dec, 2021 23:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 03 feb, 2021 13:07 pm
Berichten: 79
Wow dat is mooi gemaakt en zo strak. Die ombouw waar het toestel in staat, heb je dat zelf van hout gemaakt? of is dat plastic? Wat is betting?
Ik vind het super mooi gemaakt.
Mijn bouwproces is te volgen onder "arnemuidse hoogaars"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 jan, 2022 18:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Even geduurd met een update,
Maar in de tussentijd het onderwater schip voorzien van koperen tegeltjes,
Zijn er nu zo om en de nabij 2200 tegeltjes geplaatst,
Is een projectje op zich, en na het nodige rekenen en tellen, is dit het resultaat, rest nog de boeg te voorzien van tegeltjes, en de waterlijn aan stuurboordzijde.

Onder enige foto’s

photo 551265
photo 551264
photo 551263
photo 551262
photo 551261
photo 551260

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 jan, 2022 19:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2803
Woonplaats: Leiderdorp
Wow, tegeltje per tegeltje, lekker Zen werken.
Gaat er dan oxidatie-groen over, of blijft het zo glanzend koperkleur?

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 jan, 2022 17:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 feb, 2008 0:29 am
Berichten: 480
Woonplaats: Boekelo
( even mijn notitie boekje pakken: bij - terugval- naar - houtbouw- , - nooit - of - te - nimmer - een - schip - met - koperbeplating)

Indrukwekkend, die koper bekleding. :shock:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 feb, 2022 22:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Allen bedankt voor de reacties en het kijken,

Onderwaterschip is voorzien van alle plaatjes, was op zich wel een puzzeltje, maar goed meten rekenen en plannen, is niet onbelangrijk om tot een goed resultaat te komen.
Was voor mij in heel mijn modelbouw verleden de eerste keer dat ik een schip heb voorzien van een koperen onderwaterschip.
Achter af vond ik het wel meevallen, had eerder verwacht dat het zeer monotoon zou zijn, maar dat viel aardig mee.
photo 552097
photo 552095
photo 552093


Tevens het koper enigszins verweerd, heb als test en tevens als reverentie een aantal koperplaatjes bewaard in een bakje zeewater, om te zien wat voor verkleuring en verwering er zou ontstaan.
photo 552091

Deze kleuren heb ik vervolgens ook toegepast op het onderwaterschip.
Heb om het proces enigszins te versnellen ammoniak en zout gebruikt, en hierover een aantal filters van koper, blauw en groen gebruikt, en dit vervolgens gefixeerd met een transparante laag vernis.
photo 552092
photo 552094

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: vandorpe marc en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement