Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 14:55 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 281 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 29  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 20 mei, 2019 19:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Thanks Bert :brouw:,

Werkzaamheden gaan gewoon voort,
sierlisten weer terug geplaatst die ik eerder had weg geschuurd, omdat ik ze niet mooi vond, en de verhouding klopte mijns inziens ook niet.
Resten nog een aantal kleine werkzaamheden en dan is de romp min of meer gereed om in de eerste grondlaag te worden gespoten.
En zo werken we langzaam voort naar het eind doel :D .


photo 476597

photo 476598

photo 476599

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 mei, 2019 3:44 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Nadat iemand mij vandaag van een Duits forum waar ik dit model ook post, er mij op wees dat de kluisgaten niet correct zijn.
Wat mij eerlijk gezegd nog niet zo was opgevallen, maar na bestudering van de foto's,blijkt het inderdaad niet te kloppen, dus heb ik besloten de kluisgaten en een stukje van het panstergordel aan te passen.
Dus de frees er maar in, en zo na een avondje knutsel vreugde, kluisgaten en panstsergordel aangepast. pffff.......

zie foto's onder : zeggen immer meer als woorden.

photo 476647

photo 476648

photo 476649

photo 476652

photo 476650

photo 476651

photo 476653

photo 476654

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 31 mei, 2019 10:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 jan, 2010 14:17 pm
Berichten: 837
Woonplaats: hilversum
wat een mooi stukje werk zo maar uhhh dat van die kleistaten zou mij denk ik ook niet opgevallen zijn.
Je hebt het wel fraai opgelost.
Wat zie ik daar ondertussen een fraai mini aambeeld staan, ik ben gek op dat soort gereedschap en kan me goed voorstellen dat het zo nu en dan verdraaid handig is om mee te werken.

groet wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 jun, 2019 3:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Wim,
Bedankt voor je reactie,
Heb dat kleine aanbeeld gekocht bij het volgende bedrijf zie link: https://www.ottofrei.com/search?keywords=anvil
Ze verkopen daar zeer mooi en goed juweliers gereedschap, heb daar reeds veel gereedschap gekocht, hun services is goed en snel.
Het is altijd een genot om met mooi en fijn gereedschap te werken, is eveneens een hobby van mij, het zoeken naar altijd beter en fijner gereedschap. :lol:

Eveneens begonnen met het aanschaffen van de verschillende verf en primers, wat op zich nog een kleine zoektocht van 2 week is geweest op verschillende webpagina's en nodige fora.
En na de nodige frustratie van RAL nummers, brandgevaarlijke producten, transport beperkingen en belachelijk dure prijzen de juiste primers, kleuren en verdunners kunnen vinden, :brouw:
Dus alles is over een aantal zendingen verdeeld en onderweg naar hier, met tracking nummers uiteraard :D

Dus om mijn innerlijke rust weer terug te vinden :wink: vandaag maar begonnen met het maken van de verschansing van de brug, zelfde verhaal als bij de eerdere verschansing, vond de bestaande niet goed en mooi genoeg, dus alles weg geslepen en geschuurd en alles weer op nieuw gebouwd.

Onderstaande foto's zeggen immer meer als woorden.

Gr
Boris

photo 477386

photo 477388

photo 477387

photo 477391

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 jun, 2019 15:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 jan, 2010 14:17 pm
Berichten: 837
Woonplaats: hilversum
Dat ziet er verdraaid mooi strak uit zo, netjes opgelost.
En ja dat zoeken naar zaken voor je bouw beschouw ik ook maar als een stuk van de hobby (dan frustreert t niet zo :) ).

De leverancier die jij noemt heeft wel erg leuke speledingetjes ik moet alleen nog een reden verzinnen om iets te kopen maar dat gaat me vast eens lukken.
groet wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 jun, 2019 19:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 okt, 2010 13:45 pm
Berichten: 1273
Woonplaats: Gasselte
Hoi Boris,

Ik was even een tijdje offline en zie dat je weer een prachtig project bent begonnen. Zal je verslag binnenkort een met een wijntje in alle rust goed doorlezen.

Ciao Andrew

_________________
Bijna af: Tamiya Tirpitz 1:350 + PE-set van WEM viewtopic.php?t=29594
RM ROMA 1:350 viewtopic.php?f=4&t=33599
HMS Queen Elizabeth: viewtopic.php?f=4&t=36469
Trumpy Striker 1:35 viewtopic.php?f=2&t=37029


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 jun, 2019 21:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Heren dank voor de lovende woorden !

Begonnen het brugdek te plaatsen, dit ging op zich niet helemaal vlotjes,
Daar er toch een behoorlijk verschil zat tussen de onder behuizing en het te plaatsen dek, (dek was veel te breed :? )
zo naar een beetje rekenwerk om een gelijke verdeling te krijgen, en naar het nodige schuurwerk toch tot een goed passend dek gekomen, en deze vervolgens geplaatst,
En na wat plamuur en wederom weer schuren tot een mooi passend geheel gekomen !

photo 477682

photo 477681

photo 477680

photo 477679

Eveneens mijn bestelde primers en verschillende verven binnen gekregen.
Maar blijkt wel dat er toch wel de nodige verschillen tussen de fabrikanten van de verven is, ondanks de zelfde RAL en FS nummers,
zit nog te wachten op een zending Vallejo verf, maar denk dat daar ook verschil tussen zal zitten ,
dus zal dan gaan kijken welke het dichtste de werkelijkheid nadert, tot nu toe lijkt de Revell Qua color aardig op de "real deal"

photo 477687

photo 477686


Dus zo heb ik van de Revell kleuren een hoeveelheid klaar gemaakt om middels de airbrush te worden opgebracht,
zo heb ik de kleuren verdunt en vervolgens gemixt met een verfmixer, heb deze ooit eens zo'n batterij versie gehad, maar dat beviel me niks, en aangezien ik ooit eens een look alike Dremel heb gekregen en deze toch nooit ging gebruiken, deze maar voorzien van met de verfmixer, in plaats van weg te kwijnen in een lade heeft ie nog een waardige functie gekregen :lol: verfmixer.
Nadat ik de verf heb gemixt, doe ik altijd een roestvast stalen kogeltje in de verf, zodat ik de verf nadien altijd weer makkelijk kan mixen.

photo 477684

photo 477685

Eveneens een test gedaan met de "airbrush klare" verf, en ik moet zeggen, dat ik aardig onder de indruk ben van de Revell verf,
deze heeft een mooie dekking en zeer fijn pigment, waar door een mooi glad eind resultaat.

photo 477683

Dat was hem even weer.
Gr
Boris.

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 jun, 2019 17:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 okt, 2010 13:45 pm
Berichten: 1273
Woonplaats: Gasselte
Hoi Boris,

Mooie afwerking van de romp en het brugdeel. Als babybilletjes :mrgreen: slim idee ook van die verfmixer. Kijk uit naar je volgende update.

Ciao Andrew

_________________
Bijna af: Tamiya Tirpitz 1:350 + PE-set van WEM viewtopic.php?t=29594
RM ROMA 1:350 viewtopic.php?f=4&t=33599
HMS Queen Elizabeth: viewtopic.php?f=4&t=36469
Trumpy Striker 1:35 viewtopic.php?f=2&t=37029


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 jun, 2019 1:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Andrew thanks !!

Na al het plamuren en schuren eindelijk tijd om de eerste laag grondverf op te brengen,
Als eerste laag heb ik gebruik gemaakt van "Tamiya liquid surface primer" deze heeft tevens een lichte kras vullende werking, waardoor na opbrengen en drogen er een zijde zachte laag ontstaat.
Moet zeggen al met al een mooi product, klein nadeel, door de warmte in de tropen, droogt het product zeer snel, waardoor ik in het begin heel even last had van dat de primer zeer snel droogde en zo een ruw iets ruw oppervlak gaf, (stuurboord zijde boeg sectie)
maar na het terug regelen van de luchttoevoer op de airbrush en zo een dus iets rijker menging van verf ging het eigenlijk perfect.

De onderzijde van de romp zal ik op een later tijdstip voorzien van grondverf , daar ik nog aan het wachten ben op het verf voor de onderzijde en ik niet weet hoe deze zal reageren op de aangebrachte ondergrond.

photo 478694

photo 478693

photo 478696

photo 478695

photo 478698

photo 478697
hier op dit punt had ik heel even last van dat de verf te vroeg droogde, en zo een iets ruw oppervlak gaf, maar naar licht bij schuren met een 1200 grit schuursponsje, weer zo glad als een babykontje :mrgreen:

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 jun, 2019 7:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Het ziet er allemaal weer strak uit Boris. Ik probeer altijd wel iets van positieve kritiek te leveren maar ik weet even niet wat ik verder kan bijdragen :D

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 281 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 29  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Salamander en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement