Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 16:45 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 mei, 2006 9:26 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Ik doelde dus op die van Verlinden, die van tamiya zijn over het algemeen wel zo duidelijk dat het bijna niet kan missen

De aftermarketsets hebben nog wel eens het euvel dat ze een slechte beschrijving hebben

Ik heb de YP408 van MR gebouwd en een slechtere beschrijving heb ik nog niet gezien, daar is Verlinden nog heilig bij
BertUS

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 mei, 2006 20:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 apr, 2006 23:34 pm
Berichten: 570
Woonplaats: Maastricht
Ik had vandaag een mail terug van verlinden dat nieuwe instructies onderweg zijn.

Mannic,die op het moment druk bezig is, met de bouwbeschrijving aan te passen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 mei, 2006 21:04 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Vlotte service van Verlinden, dat mag gezegd worden
BertUS

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 03 mei, 2006 23:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 apr, 2006 23:34 pm
Berichten: 570
Woonplaats: Maastricht
Nou zoals al eerder aangegeven, ben ik dinsdag begonnen met de bouw van de GMC. Het mee gegoten motoronderdeel in het chassis van de GMC is er al uit gesneden, omdat deze plaats moet maken voor het resin exemplaar van verlinden. De motor van verlinden is ook al klaar, het viel niet mee de eerste keer werken met PE en resin. Morgen zal ik foto's plaatsen van de vorderingen. Voor we verder kunnen gaan, moet ik eerst verf halen en dat doe ik morgen als ik in hasselt ga shoppen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 04 mei, 2006 11:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 apr, 2006 23:34 pm
Berichten: 570
Woonplaats: Maastricht
Hier volgt dan de foto update.

Zoals al eerder aangeven werk ik in deze kit, voor het eerst met resin en PE. Eerste indruk van deze materiaalen is goed, resin laat zich vrij makkelijk bewerken. Ik heb wel voor het schuren en andere bewerkingen een stof masker gedragen. Dit gedaan naar het lezen van de gevaren van dit spul op het forum van de twenot. De PE is zeker voor de eerste keer, een beetje raar werken je moet echt ervaring opdoen in het verwerken van dit materiaal. Voor al het lijmen viel niet mee, maar oefening baart kunst zullen we maar zeggen. Maar goed, de vorderingen van de GMC.

De Resin motor van verlinden is na genoeg klaar, er hoeven alleen nog enkele kleine onderdelen op zoals de bougie kabels en nog een leiding. Niet te hard lachen want dit is de eerste keer weten jullie nog :lol:
Afbeelding

Om deze motor in het chassis te krijgen, dien je het voorgegoten carter van tamiya te verwijderen. Dit heb ik met een scherp mesje gedaan, en ik dien alleen nog de ophangings punten wat rond te vijlen, en er moet een klein stuk uit de voorste draagbalk.
Afbeelding

Voor de rest is er nog niet echt veel gedaan aan de GMC, de achterste veerpakketten zijn wel al geplaats, en de winch zit er op(op de katrol na).
Afbeelding
Afbeelding

Zo dat was foto update nr 1. Ik ga dadelijk de benodigde verf halen. En hoop snel weer met een update te komen.

Ik lees graag opbouwende kritiek :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 04 mei, 2006 11:40 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
De foto's van het blok is eiggenlijk net iets te klein om er iets zinnigs over te zeggen,vraag me alleen af wat de opstaande ding is naast de fan, het lijkt mij de dynamo, maar die moet volgens mij horizontaal liggen.

Maak je wagen met een motorkap open? Is wel mooier he met zo'n detailed engine er in
BertUS

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 04 mei, 2006 11:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 apr, 2006 23:34 pm
Berichten: 570
Woonplaats: Maastricht
Het opstaande onderdeel is volgens mij de bobine, de dynamo, zit onder naast de fan. Het is wel de bedoeling de truck met de kap open te zetten, zou jammer zijn als 3 kwart van de verlinden set verloren gaat.

Ik heb de motor volledig naar de handleiding van verlinden gebouwd dus alles zit zoals zij het voorschrijven.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 04 mei, 2006 11:51 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Klopt, ik zie hem nu, onetwijfeld zou het goed zijn, het kwam mij een beetje vreemd over, al ben ik nu niet direct HET referentiepunt zonder Google hoor
BErtUS

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 aug, 2006 20:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 apr, 2006 23:34 pm
Berichten: 570
Woonplaats: Maastricht
Ik stop met de BCC. Ik maak de GMC zeer zeker af dus dat kunnen jullie zien in de sectie militair tegen de tijd. Waarom ik stop is tot ik op het moment niet veel tijd heb om te bouwen en dat is jammer maar helaas. Ik ben met mijn vriendin samen driftig op zoek naar een leuk stekkie voor ons tweeen en daar krijg ik dan mijn eigen brouw kamertje waar ik alles kan laten liggen, nu moet ik alles op ruimen en naar de kelder brengen en dan ben ik vaker langer bezig met uit de kelder halen en erin zetten dan het daat werkelijk bouwen van een model. Wel heeft deze BCC me een keuze laten maken in de definitieve richting en dat is militaire modelbouw, zowel voertuigen als vliegtuigen en schepen.

Ik ga zeker mee stemmen, veel succes verder.

_________________
Een nissan rijder, is een tevreden rijder.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement