Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 12:48 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 04 apr, 2006 14:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 15:51 pm
Berichten: 2993
Woonplaats: Wezep
Liep vandaag de modelbouwwinkel binnen voor wat verf. Ik had gedacht om toch af te haken voor deze BCC, maar toch ben ik even door de militaire afdeling door de winkel te lopen. En raad eens wat, ik zal 2 voertuigen in 1 doos voor 10 euro liggen. Nouja, inkoppertje zou ik zeggen:
Afbeelding
Helemaal nieuw voor mij. Ik weet niet wat voor truck en jeep het precies is, wat ze doen, en waar ze bij horen. Maar ik zal lekker opzoek gaan naar referentie materiaal en verwacht natuurlijk de nodige informatie van de kenner hierzo.
Wat ik wel weet dat voor 1:35 best veel onderdelen in de doos zaten. Ik heb een fototje van alle onderdeeltjes en de best wel grote bouwbeschrijving. Wel weinig decals te bekennen, maar dat zal we zo horen:
Afbeelding
En zoals altijd kan ik het niet laten om een paar onderdelen te dryfitten om te kijken wat ik nou gekocht heb. Ik moet zeggen, valt me niks tegen en ik heb er zin in om te beginnen. Wel is goed te zien dat het Revell is, want de bodemplaat van de truck is krom zag ik al:
Afbeelding
Afbeelding

Wat hoop ik te leren van deze BCC: Ik hoop dat naar deze BCC ik begrijp wat een militaire brouwer doorstaat als hij van deze meesterwerkjes neerzet. Verder hoop ik veel nieuwe technieken als washes, drybrushes en nog meer van die gekkigheid te leren, het zal ooit wel eens van pas komen.

Informatie, hints, tips, opmerkingen en foto's zijn uiteraard welkom, dan kan ik er tegenaan gaan.

Gerwin

_________________
1957 Chevrolet Corvette “barnfind” in aanbouw
ZiS-151 BM-13N “Katyusha” in aanbouw


Laatst bijgewerkt door Thegs op di 08 aug, 2006 19:02 pm, in totaal 7 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 04 apr, 2006 15:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 11 nov, 2005 10:32 am
Berichten: 3730
Woonplaats: Rijssen
Succes ermee!

_________________
Herintredende modelb(r)ouwer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 04 apr, 2006 16:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 jun, 2005 0:28 am
Berichten: 3455
Woonplaats: Genk, Limburg, Belgie
Zien er mooie voortuigjes uit. Valt zeker wat moois mee te maken!
Succes in deze BCC

Tom

_________________
Valentino Rossi 1/12 Models - VW 1/24 models - Hondensport ==> www.tom-maenen.be
Hondenclub De Moedige Herdershond ==> www.demoedigeherdershond.be


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 04 apr, 2006 20:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 mei, 2005 22:58 pm
Berichten: 180
Woonplaats: hamont-achel (b)
Hey Gerwin,

Deze heb ik ooit ook eens gemaakt. IK vond de kit niet echt denderend maar zoals je al zei : het is Revell :P

Ik heb er en paar foto's van online staan en di evindt je hier: http://users.skynet.be/dirk.lehaen/35004.htm

Veel plezier met je kitje.

Groeten,

Dirk


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 04 apr, 2006 20:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 15:51 pm
Berichten: 2993
Woonplaats: Wezep
Hey Dirk, ik moet zeggen dat hij er erg goed uit ziet. Als ik dat bij mijn eerste legertruck zo mooi krijg :shock: . Mag ik vragen wat je gedaan hebt om die decals er verouderd uit te laten zien. Dit is wel een beetje wat ik ook op mijn truck wil.

Gerwin (die al hard aan het werk is)

_________________
1957 Chevrolet Corvette “barnfind” in aanbouw
ZiS-151 BM-13N “Katyusha” in aanbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 04 apr, 2006 22:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 15:51 pm
Berichten: 2993
Woonplaats: Wezep
Zo, de eerste update van mijn kant is er. Ik ben helemaal enthousianst geworden toen ik de kit uitpakte, dat ik gelijk maar verder gegaan ben. Voordat de eerste werkzaamheden konden beginnen heb ik mijn brouwplek opgeruimd en opnieuw ingericht :wink: . Nieuwe onderwerpen, nieuwe ideeën, nieuwe technieken, dus een nieuwe indeling:
Afbeelding
Het is inmiddels al weer aardig rommelig geworden, maar daar is het ook voor.
Ik ben begonnen met de eerste dingen in elkaar te lijmen. Het chassis met de wielophanging om mee te beginnen. Een lang chassis, dubbele achterwielophanging en voor natuurlijk enkele. Ook een lange aandrijfas, met een versnellingbak en 2 transferboxen, aangezien het 6-wiel aandrijving is:
Afbeelding
Nu dat in elkaar zit en ik de wielen gedryfit heb, betekent dat hij op zijn eigen wieltjes kan staan:
Afbeelding
Toen heb ik de cabine erbij gepakt. Het is aardig vierkant, dus past het zelfs voor een Revell best goed. Alleen achteraan iets schuurwerk, maar voor de rest ziet het er prima uit. Maar zodra het op bewegende delen aankomt :roll: . De deurtjes zijn daarom ook niet zo spectaculair:
Afbeelding
Als laatste ben ik ook al begonnen met de achterbak. Zover ik me kan bedenken is dit een truck om mensen te vervoeren. Er zitten opklapbare bankjes achterin en verder niks bijzonders. De opstaande rekjes waren aardig krom, maar door het vastlijmen trokken ze wel bij:
Afbeelding
Hij zit al bijna in elkaar :shock: . Maar gelukkig is dit nog niet allemaal gelijmd hoor. Hij zit in zovere in elkaar dat ik nu met schuren en daarna primen kan beginnen:
Afbeelding
Ik heb er zin in, ik ben los :lol:

Gerwin

_________________
1957 Chevrolet Corvette “barnfind” in aanbouw
ZiS-151 BM-13N “Katyusha” in aanbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 04 apr, 2006 22:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Bwoh...wat een tempo :D .

Al bijna in de primer..

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 04 apr, 2006 22:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Jahoor.. lekker... meneer kan al bijna gaan spuiten.. ik wacht nog altijd op mijn "Biber".. :?

Succes in elk geval.. !

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 04 apr, 2006 23:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 mei, 2005 22:58 pm
Berichten: 180
Woonplaats: hamont-achel (b)
Gerwin,

Ziet er al zeer goed uit.

Ik heb de decal aangebracht met Sol. Dit is een product dat de decals zachter maakt waardoor ze beter op het model vallen. Toen de decal wat zachter was, heb ik het met een scherp mesje wat bewerkt om tot dit resultaat te komen.

Grtn

Drk


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: succes
BerichtGeplaatst: wo 05 apr, 2006 7:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 sep, 2005 10:12 am
Berichten: 1270
Woonplaats: beers
Hey,
Succes nog met deze wagens.
En je bent al een heel eind :P :wink:
groeten Fred

_________________
daf 1900 4×2 bakwagen met dagcabine (willems transport)
volvo f12 6×2 bakwagen met aanhanger(duyvesteijn wagen van '81)
scania p114-340 (hsf logistics)
volvo fh12 globetrotter(vd bosch transport)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement