Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:22 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 aug, 2006 23:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
ik leg de 3 draden over mijn hand, en dan zo dat ze niet in elkaar kunnen draaien.. dat gebeurt aan de andere kant, tussen vingertoppen en pinvice.. de draden moeten wel kunnen draaien, zodat ze netjes tegen elkaar komen te liggen.. en niet dat je 2 draden om de derde heenwikkelt.

Kleine veertjes kun je ook zelf twisten, meestal doe ik dat uit één draad, die buig ik 180 graden om, zet em in de pinvice, en sla één eind om het andere heen, zo rol ik de draad om het rechte end, en naderhand knip ik 't los van de pinvice, en trek de draad uit de veer..

je kunt heel veel doen met dun koperdraad, oude snoeren nooit weggooien.. :)

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 aug, 2006 23:17 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
Citaat:
ik leg de 3 draden over mijn hand, en dan zo dat ze niet in elkaar kunnen draaien.. dat gebeurt aan de andere kant, tussen vingertoppen en pinvice.. de draden moeten wel kunnen draaien, zodat ze netjes tegen elkaar komen te liggen.. en niet dat je 2 draden om de derde heenwikkelt.


Dat is hetzelfde principe als Ronald ook beschreef. Een tijdje geleden heb ik het geprobeerd en de draden gingen niet echt naast mekaar. toen kwam ik op een site waar getwijnt werd en die gebruikten een kegelvormig klosje met groeven waarin de draden liepen. Ongeveer hetzelfde wat jij met je hand doet :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 aug, 2006 23:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
klopt.. alleen heb ik rubberen handen.. maar ik heb het ook wel eens gedaan met een houtje met 3 groeven.. soms ontstaan technieken door proberen.. en soms met een beetje research..:)

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 aug, 2006 0:55 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12226
Woonplaats: Eibergen
Het is wel de bedoeling dat je er een beetje spanning op houd als je de draden in elkaar draaid want anders word het niets :?

Ik maak al jaren zo mijn sleepkabels en een heel enkel keertje zit er wel eens een kink in de kabel 8)

OP mijn manier (zijn natuurlijk meer manieren) heb ik weleens een kabel van bijna een meter gedraaid met een Proxxon boor :lol:

Ik had wel de hele kamer nodig in verband met de lengte van de ongedraaide kabel, dit heb ik ook maar een keer gedaan en nu alleen nog maar als ik echt een stukje kabel nodig heb.

Ronald

_________________
WIP Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931
Gereed. Harley Davidson WL45. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55173
Gereed. 1/9 Harley Davidson Board tracker https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54316
Gereed. 1/6 H-D motorblok. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54925


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 aug, 2006 23:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Momenteel zijn de Sprues leeg.. dat wil zeggen.. het constructieve deel zit erop.. alle onderdelen zitten erop.. op de kabels na.. de ogen daarvan zitten ook nog aan de sprue, maar da's het enige...

ik heb alle gemonteerde details zoals de spiegels, zwaailampen, haken, ogen, dag- en vliegende schotels groen gespoten.. ik laat em, lekker een dagje drogen.. dan ga ik morgen de lampen schilderen, en de kabels twisten.. dat zijn echt de laatste loodjes.. vanwege "tijdnood" wordt het een "gewone duitse"uitvoering, ik haal morgen even parket plus om de decals voor te bereiden..

Daaromtrent heb ik nog een vraagje:

Kan ik het gedeeltje waar ik Decals moet zetten met PP spuiten, decals plakken, en dan Matt erover?.. daarna de verwering verder afmaken?..
Zoja, dan ga ik het in die volgorde doen, zo nee, dan lees ik het hier wel.. bedenk tenslotte dat het voor mij de eerste keer is dat ik een militair model op dit ( hoge ) niveau bouw.

Verder even een Review van deze Kit

Zoals ik eerder al stelde : ondanks de kritiek die we soms hebben op Revell Kits, is deze van het kaliber "Doos openen, lijm en verf toevoegen, schudden, 4 Minuutjes in de Magnetron op 900 Watt, en KLAAR!!"

Kortom, detaillering is Goed!, pasvorm uitstekend, er zijn slechts kleine dingetjes waarvan ik zeg "Scratchen".. de handgrepen aan de pijlersteunen bijvoorbeeld, en de staalkabels.

Voor de rest is van deze kit OOTB een pracht van een tankje neer te zetten..

Voor iedereen die ooit dacht.. wel een leuk ding.. heb ik één advies.. Kopen, en Bouwen.. 't is echt een leuk ding..

Voor wat het bouwen van deze kit in mijn ervaringsbeleving betreft:

Ik heb er tot nu toe enorm veel plezier aan beleefd, en mijn dank gaat uit aan iedereen die tot nu toe dit Topic heeft gevolgd, met in het bijzonder BertUS, Antonin en Ronald Kok, voor hun tips, en Motivatie om em toch maar voor de Deadline af te krijgen..

de komende dagen, de laatste loodjes.. het verweren.. Stay Tuned!

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 aug, 2006 23:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Als je nu nog elke dag er iets aan kunt doen dan ga je de deadline wel halen, toch? Zou nu jammer zijn als je het niet zou proberen.
Je bent er bijna. En het ziet er goed uit dus het is een kanshebber. ( zowieso al omdat er bijna niemand meer meedoet :wink: )

En op zich een prestatie omdat het zo'n klein frutseldingetje is. Daardoor extra moeilijk om zelf onderdelen te scratchen en toe te passen. Maar dat is aardig gelukt.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 aug, 2006 23:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
1:72.. Klein?.. nah.. valt mee.. vind ik tenminste.. maarja.. ik ben nu eenmaal een Masochist.. :)

Ik meen elke letter die ik over deze kit schreef.. 't is een topklasse kit in mijn ogen, en voor de Panzerheads op dit Forum, en eigenlijk iedereen die in Militaire modellen geintresseerd is, is deze kit een aanrader.. ook omdat er bergen referentiefoto's te vinden zijn op het internet..

de Schaal van een kit is een relatief begrip.. de kleinste onderdeeltjes zijn bij een 1:35 kit net zo klein, en het zijn er waarschijnlijk nog meer ook..
Dingen zoals gereedschappen zullen bij een grotere kit los op de Hull gelijmd moeten worden, terwijl ze op een kleine kit meegegoten zijn.. ik had ze liever los gehad ( Photo-etch?) dat zou echt mooi geweest zijn..bij een volgende tank op deze schaal zou ik rustig messing plaat gebruiken om die dingen te scratchen.. omdat het dan nog mooier wordt, maar voor deze BCC moest ik vanwege andere projecten een grens trekken.. :)

Nogmaals, en dit meen ik uit de grond van mijn hart.. iedereen die dit topic gevolgd heeft, Dank jullie wel.. ik heb door deze BCC het gevoel gekregen dat ik echt in mijn hobby gegroeid ben.. en veel technieken die ik hier geleerd heb, kan ik toepassen in andere takken van de modelbouw..

Voor mij persoonlijk is de BCC om die reden dan ook zeer geslaagd.. 't is echt een middel om het onderste uit de kan te halen, en jezelf naar een hoger niveau te tillen...

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 aug, 2006 0:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12226
Woonplaats: Eibergen
Ik heb geen ervaring met PP dus daar kanik je niet mee helpen.

Ik zelf doe het altijd als ik decals moet gebruiken (meestal gebruik ik stencils en spuit ze dan) gewoon waar de decal komt met een kwastje een dun laagje clear (tamiya) en daarna matt erover en dankan het wheather feest beginnen.

Pas wel op dat je het niet overdrijft in deze braille schaal :wink:

Ronald

_________________
WIP Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931
Gereed. Harley Davidson WL45. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55173
Gereed. 1/9 Harley Davidson Board tracker https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54316
Gereed. 1/6 H-D motorblok. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54925


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 aug, 2006 0:01 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
Ik heb alle vertrouwen in Arie dat er een prachtige Biber uitrolt. Ik had dat al eens laten doorschemeren, dacht ik. Arie is een trochsetter (doorzetter) noemen ze dat in het Fries en dat is voor Arie bepaald geen vreemde woorden in zijn oortjes :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 aug, 2006 20:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Gniffel... soms heb je dat.. briljante ideetjes.. zo ook vandaag... ik moest Nederlandse registratie platen hebben voor mijn Biber.. en ik heb geen Witte decalsheet in huis.. maar wel GEEL sticker vel ( restje van een beletteringsbedrijf ) dus in Paintshop Pro, even 2 plaatjes aangemaakt, op Sticker geprint, en geseald met blanke lak.. even laten drogen, voorzichtig VOORZICHTIG!!!! uitsnijden, en Hopsakee

Afbeelding

De rest ben ik met referentiefoto's van het net aan het doen.. 't zal niet een volledig historisch model worden, maar in de krijgsmacht moet het gewoon werken, dus kijken we niet teveel op details.. ( er rijden in Duitsland Bibers rond in Camo kleuren, met een Effen brug, of één deel Effen, en één deel Camo )

Ik heb in elk geval de juiste symbooltjes voor een PaGnCie. lt liefst zou ik daar ook nog een paar COKL stickertjes bij willen, maar da's een gele Boom, op een blauwe achtergrond.. niet te doen dus... ergens houd het op.. :)

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement