Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 19:19 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 184 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 30 mei, 2015 10:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Een verkenner hoeft per sé toch niet uitgerust zijn met camera? Mocht ik meedoen, dan wordt het een auto-gyro (Flettner) welke werd meegenomen door de Duitsers op hun U-bootjes.

Even wat anders, volgens mij heb ik nog wel ergens een poppetje. Camera op z'n kop lijkt me wel te scratchen.

Afbeelding

Afbeelding

Of draaf ik nu door.

:lol: :lol:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 mei, 2015 11:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
Jongens, jullie maken het wel moeilijk hoor, met al die moderne multi-purpose vliegtuigen :wink: . Bij WWI en inter-bellum types was het niet zo moeilijk, een verkenner was een verkenner, een C in het type nummer, dan wist je het zeker, en voordat de gesynchroniseerde mitrailleur was uitgevonden was elk militair apparaat een verkenner (als je pistool of geweer van de waarnemer niet meetelde). Ik vind het overigens wel verrassend dat bij de GB geen enkel vliegtuig van voor, pak weg, 1940 vertegenwoordigd is. Beetje jammer ook; mijn "verkenners" zijn op, behalve een toekomstige scratchbouw van de Koolhoven F.K.49, waar ik nu even geen tijd voor heb. En dan krijgen we weer discussie, want dat is een kist specifiek voor fotoverkenning en luchtcartografie, en is dat laatste nu echt verkennen? :mrgreen: Verder veel succes met de groepsbouw :brouw:

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 mei, 2015 23:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 jul, 2009 19:27 pm
Berichten: 302
Ik heb me ook ingeschreven en wil graag een ATR-42 van de Guardia di Finanza maken. Is dat iets wat binnen deze groepsbouw valt?
Anders zal het vermoedelijk een P-8 of een E-3 worden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 mei, 2015 20:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 23 jun, 2013 22:15 pm
Berichten: 379
Woonplaats: Zuid Holland
Ik ben er ook uit hoor.. na veel getreuzel en twijfel ga ik voor de SR-71A Blackbird van Academy in 1:72.

Misschien als ie op tijd af is en ik niet in de knel kom met andere gb's, dan bouw ik er nog een (2e) verkenner bij in deze gb.

Groeten Richard! :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 mei, 2015 21:47 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Lex, als je de ATR bouwt met allen bobbels en uitstulpingen zoals de Guardia er mee vliegt past deze zeker in het rijtje.
Een P-8 of E-3 uiteraard ook.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 mei, 2015 22:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 jul, 2009 19:27 pm
Berichten: 302
Dave,

Ik wilde de nieuwe Italeri kit ervoor gaan gebruiken en volgens mij heeft die niet de bobbel onder de romp hoewel hij wel gebruikt wordt als verkenner.

Groeten
Lex


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 mei, 2015 23:52 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Hetgene ik zie is een radome onder de romp, en een pod aan de zijkant van de romp.
Het moet nog wel enigszins duidelijk zijn dat het om een recon kist gaat.
Niet om lullig over te komen, maar dan kan vrijwel ieder toestel wat ooit eens heeft meegedaan naar een speuractie van een drenkeling ingeschreven worden snap je.
Ik zit zelf te denken aan een Airfix Vickers Valliant bomber, met de recon uitbreidingsset, dat wil zeggen dat het bommenruim werd volgepropt met camera's.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 jun, 2015 3:11 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
Voorafgaand mijn verontschuldigingen beste medebrouwers, maar ik kan het gewoonweg niet laten om nog wat meer olie op het vuur te gooien...

Kijkend naar "modern jets", zijn veel toestellen uitgerust met een zogenaamde "gun-sight camera" en dus per definitie "verkenners" !!!

AAMEHOELAAAAAAAA !!!

In mijn optiek is het criteria erg simpel:
"Elk toestel wat specifiek is/was uitgerust om middels optische/electronische middelen een verkenningsmissie uit te voeren én waarbij het gebruikte airframe duidelijk was aangepast om deze taak uit te voeren."

Voor wat betreft "foto-verkenners" zou dan moeten gelden dat ze ofwel structureel zijn/waren aangepast (denk daarbij aan een F-4 Phantom), ofwel enige aanpassingen hebben/hadden ondergaan om extern gedragen foto-pod's aan te sturen (denk daarbij aan een F-14 TARPS).

Voor wat betreft "electronische verkenners" zou dan moeten gelden dat er duidelijke (afwijkende) "hobbels & knobbels" aanwezig moeten zijn of diverse (sterk afwijkende) di-electrische panelen.

Wat mij betreft: "schiet maar raak voor een knaak" maar we gaan nou toch zeker niet beweren dat elk willekeurig toestel waarbij Piet Piloot toevallig een compact-camera in z'n borstzakje heeft een "verkenner" is...???!!!

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 jun, 2015 6:53 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
@ Shujaa, waar is de +1 knop?
Om nog even een kleine toevoeging te doen
Citaat:
"Elk toestel wat specifiek is/was uitgerust om middels optische/electronische middelen een verkenningsmissie uit te voeren én waarbij het gebruikte airframe duidelijk was aangepast om deze taak uit te voeren."

Of als het airframe daar specifiek voor ontworpen is natuurlijk (tegenwoordig niet van toepassing, maar vroegâh wel).


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 jun, 2015 8:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Hoe het nu precies zit met die moderne toestellen weet ik niet, sommigen zijn inderdaad specifiek uitgerust voor foto-verkenning maar ze blijven op enkele uitzonderingen na, op de eerste plaats gevechtstoestellen.
Tot na WO2 waren er heel wat toestellen die wel specifiek voor verkenning bedoelt waren zoals bvb de Grasshopper, de Cesnna Bird Dog en SV4... komt daar nog bij dat de eerste vliegtuigen in WO1 eerst voor dat doel werden gebruikt voordat ze bewapend werden en ook ingezet werden voor luchtaanvallen.

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 184 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement