Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 7:51 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 193 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 20  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 22 nov, 2017 16:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
Goeie aanvullende info !!! :wink:

Overigens: de reden om een "credit-card" te gebruiken is hoodfzakelijk bedoeld om te voorkomen dat het onderdeeltje gedurende het losknippen "weg pingt"... :D Het gebruik van een tegeltje, ipv een glasplaatje is uiteraard eveneens erg effectief. :wink:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 nov, 2017 23:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
Hallo mannen,

we wachten tussentijds immer nog op een besluit van de mod's en dus is er momenteel vrij weinig nieuws te melden. :( Ruudje heeft tussentijds reeds wel een start kunnen maken met het opruimen van z'n hobby-kot. De operatie verliep dermate voorspoedig dat er zelfs aankomend weekend nog een welriekend sopje doorheen word geslingerd en heeeeeeeel misschien worden er zelfs nog wat "decoratieve herstel-reparaties" uitgevoerd... 8)

Verder ben ik, als ik me niet vergis, Edwin nog een plaatje schuldig...
Bij deze dan:

photo 427495
Hasegawa F-4 Boarding Ladder, USAF(E)-style, 1/48

photo 427496
Het hele grut in elkaar geplakseld...

Ik hoor het wel van je. :wink:

Tot slot kan ik nog melden dat mijn laatste benodigde "goodies" langzaam binnen-druppelen. De afgelopen weken is alle benodigde electronica voor de verlichting ontvangen. De glas-fiber was tussentijds ook al gearriveerd maar ik heb besloten om ook nog even wat van dit spul met een diameter van 1,0mm aan te schaffen. Ook de benodigde micro-motoren zijn inmiddels binnen en hoewel de adverteerder er 10 zou opsturen, mocht ik zelfs 12 exemplaren in ontvangst nemen. :brouw:

In de basis ben ik nu wel klaar voor de start van dit grote ambitieuze project. De resterende tijd zal ik achter de schermen doorbrengen met het vergaren van diverse zaken om de GB-sectie op te fleuren. Hopelijk krijgen we spoedig groen licht...

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 24 nov, 2017 14:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Gisteren is postman Pat langs geweest met de laatste aanwinsten voor mijn project.
photo 427537

Dus ik ben “good to go”. Laat 1 januari maar komen.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Laatst bijgewerkt door FokkerFan op vr 24 nov, 2017 17:05 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 24 nov, 2017 16:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
Goed man ! :wink:

Maar "Photo 427537" zegt mij bitter weinig... :( Ik neem aan dat het om enige PE gaat ? Of heb je wellicht stiekum een mooi resin pitje van AIRES besteld... 8) Hoe het ook zij, ik ben benieuwd naar de bouw van deze ACADEMY-rakker. Links & rechts reeds een paar WIP-jes gezien en het is zeer zeker een fraai doosje. Persoonlijk geef ik toch de voorkeur aan de Hasegawa-editie. En laat ik daar nou toevallig ook nog een aantal exemplaren van hebben liggen :lol: Als ik eraan toe kom hoop ik er eentje in elkaar te plakselen. Zou leuk zijn om dan de "verschillen" tussen de beiden edities te zien. :wink:

Als ik de diverse reacties zo doorlees, krijg ik het idee dat de meesten van ons er reeds helemaal klaar voor zijn. Nu enkel nog wachten tot het 01-01-2018 is en uiteraard wachten op groen licht van de mod's...

"HELLO MOD's... WAKE UP & SMELL THE COFFEE...!!!"

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 24 nov, 2017 16:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 aug, 2017 16:08 pm
Berichten: 71
Woonplaats: Apeldoorn
Shujaa schreef:
"HELLO MOD's... WAKE UP & SMELL THE COFFEE...!!!"


Die zijn druk met ruimte maken thuis voor alle aankopen van de ESM :lol:

Ik ben er trouwens bijna klaar voor, alleen nog 4 potjes Revell Aqua aanschaffen :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 24 nov, 2017 17:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Shujaa schreef:
Goed man ! :wink:

Maar "Photo 427537" zegt mij bitter weinig... :( Ik neem aan dat het om enige PE gaat ?


Ja, PE en turned brass, wat de Nederlandse vertaling daar dan ook van mag zijn. Het model is al behoorlijk gedetailleerd dus echt nodig is het niet, maar ik vond de setjes op internet voor een schappelijke prijs en ik wil er toch wat moois van maken. Vreemd dat het plaatje niet laadde, maar nu zou het goed moeten zijn. Zal wel komen doordat het plaatje in eerste instantie gedraaid was.

Ik weet niet hoe lang het normaliter duurt totdat een GB goedgekeurd is, maar nu duurt het wel lang ja. Er is nog tijd zat gelukkig.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 24 nov, 2017 17:32 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Shujaa schreef:
"HELLO MOD's... WAKE UP & SMELL THE COFFEE...!!!"


Misschien nu al een idee voor 2019 lanceren.... :wink:
2019: 40 jaar f-16 in het luchtruim van de Lage Landen....

Maar eerst Spoken plakken....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 24 nov, 2017 20:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
@ Fokkerfan:
Plaatje is nu wel te zien. :wink: Ziet er goed uit en als je het een & ander voor een schappelijk prijsje hebt kunnen bemachtigen dan slaat het koopspook onherroepelijk toe. Het zou me overigens niet verbazen als het desbetreffende koopspook door de overige spoken is aangespoord om jou met een bezoekje te vereren... :lol: :lol: :lol:

Voor wat betreft het definitieve besluit van de mod's:
Ik heb even rondgesnuffeld hoe het een beetje bij andere GB's is verlopen en kwam tot de ontdekking dat er eigenlijk geen peil op te trekken is. Soms duurt het een maandje en in andere gevallen (wanneer een GB erg lang van te voren word "aangekondigd/aangevraagd") kan het enkele maanden duren... Nou goed, we zullen dus nog een beetje geduld moeten hebben. De start-datum is in ieder geval duidelijk en zoals ik reeds eerder heb aangegeven, is de GB op dit moment onder de aandacht van de mod's.

Het zou inderdaad best wel eens zo kunnen zijn dat ze momenteel ff bezig zijn met de ESM... Enfin, het gaat vast & zeker allemaal goed komen. :wink:

@ LtD:
Ik zeg; "EEN GEWELDIG GOED PLAN, KEREL !!!"
En verder zeg ik: "VAST HOUDEN EN EIND 2018 LANCEREN !!!"

Als we ter zijnertijd eveneens een jaartje de tijd zouden mogen krijgen, dan heb ik nog wel een paar Vipers liggen waar ik me mee bezig kan houden...

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 24 nov, 2017 20:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 jun, 2016 12:10 pm
Berichten: 119
Lt D schreef:
Shujaa schreef:
"HELLO MOD's... WAKE UP & SMELL THE COFFEE...!!!"


Misschien nu al een idee voor 2019 lanceren.... :wink:
2019: 40 jaar f-16 in het luchtruim van de Lage Landen....

Maar eerst Spoken plakken....


Welja waarom niet? Is ook een mooi toestel hoor en in 1001 uitvoeringen te maken.

@Ruud
Trappetje ziet er goed uit. Ik zal eerst eens in de doos kijken wat daar inzit en hoe het er uit ziet. Enveloppe is gehaald en het spulleke gaat morgen (zaterdag) op de post. Afgelopen drie dagen in Gilze geweest (Broekakkers) dus ik had er ook een vliegtuigje van kunnen vouwen. Even goed richten en gooien maar :lol: :lol:

@Fokkerfan
Naar die exterior set heb ik ook nog zitten kijken. Ziet er ook erg mooi uit maar ik hou het (nog) even bij de cockpit set.
Ik ga hem inderdaad met de kappen open maken. Qua kleur is/wordt hij niet zo spannend (hoewel ik er moeite zat mee zal hebben denk ik) dus ga ik een hoop aandacht aan de cockpit besteden.

@Ruud en Fokkerfan
De tips over het behandelen van het PE is geweldig en daarvoor mijn dank. Zeker de tip met het plakbandje is top, was ikzelf nooit opgekomen.

@Patrick
Het PE ziet er zeker tof uit en ik hoop dat ik er iets moois mee kan maken. Het is wel erg fragiel spul hoor want als je het verkeerd buigt kun je het eigenlijk niet meer herstellen want dan heb je de kans dat het breekt.
Decals los en de nummertjes apart in een ander zakje, hoeft hij zich zeker niet te vervelen :mrgreen: :mrgreen:

Groeten Edwin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 25 nov, 2017 0:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
Okidoki Edwin, ik hoor het wel van je. Je hebt overigens de "keuze" uit losse onderdeeltjes of een reeds gebouwd exemplaar. :wink: Ik denk dat ik wel ergens een klein doosje zou moeten kunnen vinden om het gebouwde exemplaar eventueel je kant op te sturen.

Toppie dat je komend weekend de plakkerkes op de post doet. Ik laat uiteraard even weten wanneer het een & ander op mijn deurmat is beland. Zoals reeds eerder aangegeven heb ik afgelopen week ff de tijd gehad om mijn hobby-kot uit te mesten. Eenmaal klaar met de opruim-activiteiten, beschikte ik "ineens" over nagenoeg 10 vierkante meter "lege" ruimte. :lol: Vervolgens maar even in mijn "zolder-winkel" gaan schoppen naar een "paar" Spoken-dozen en daarbij maar meteen de "Jullietjes" naar beneden gehaald. :wink: En daarmee staat de teller op 4...:

1x Tamiya F-4J, VF-96 "SHOWTIME 100", 1/32
1x Hasegawa F-4J, VX-4 "Black Bunny", 1/48
1x Hasegawa F-4J, VF-84 "Jolly Rogers", 1/48 (beoogt zodra je decals zijn gearriveerd)
1x Hasegawa F-4J, VF-** "Undecided", 1/72

Kwam ook nog wat anders tegen...:

1x F-4E, Matchbox, 1/144

2x F-4EJ, Tamiya, 1/100

1x F-4B, Hasegawa 1/72
1x F-4C, Hasegawa 1/72
1x RF-4C, Hasegawa 1/72
1x F-4D, Fujimi 1/72
1x F-4E, Fujimi 1/72
4x F-4EJ, Hasegawa 1/72
1x RF-4E, Esci 1/72
1x RF-4E, Revell 1/72
2x RF-4EJ, Hasegawa 1/72
1x F-4F, Revell 1/72
1x F-4G, Hasegawa 1/72
1x F-4J, Monogram 1/72
1x F-4N, Hasegawa 1/72
1x F-4S, Hasegawa 1/72

1x F-110A (F-4B USAF), Hasegawa 1/48
1x F-4C/D, Revell (Ex-Monogram) 1/48
1x F-4EJ, Hasegawa 1/48
1x F-4EJ-KAI, Hasegawa 1/48
1x RF-4E, Hasegawa 1/48
1x RF-4EJ, Hasegawa 1/48
1x F-4F, Hasegawa 1/48
1x F-4G, Hasegawa 1/48
1x F-4 FG.1, Hasegawa 1/48
2x F-4 FGr.2, Hasegawa 1/48
1x F-4S, Italeri 1/48

2x (R)F-4E/J, Revell 1/32 (oude editie)
1x F-4EJ, Tamiya 1/32
2x RF-4C, Revell 1/32
5x F-4F, Revell 1/32

Zo is je hobby-kot opgeruimd, en zo staan er ineens weer een kleine 45 dozen... 8)

"Life is like a box of Phantom-models...You never know which one to build first..."

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Gr. Ruud.
(Die vast & zeker is vergeten dat er nog ergens een paar Phantom-dozen rondslingeren... :oops: )

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 193 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 20  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement