Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 13:10 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 02 jun, 2005 0:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 maart, 2005 14:24 pm
Berichten: 2847
Woonplaats: Belgie
Jongens
Ik haak af. ik lees deze topics niet meer tot de dag van de beoordeling.
:lol: :lol:
Ik wil niet meedoen aan de wedstijd, Vliegtuigen is nu niet direct mijn domain en heb er ook geen ervaring mee. Maar met al wat ik hier lees, zie enz.. ,word een objectieve beoordeling, van mijn kant wel heel moeilijk.
Ik zie hier gewoon de "skill" zo de hoogte in rijzen.

Dus ik ga wachten tot dat ik een stem mag uitbrengen en me dan gewoon richten op de details. een scheeve vleugel, een scheef wiel. enz. Op het schilder werk ga ik me minder concentreren. de ene heeft jaren ervaring in airbrush , de ander moet het nog doen met een eenvoudig penseel. Daar ga ik in ieder geval rekening mee houden!!!!

Dus Goodwill- niet meedoende Brouwers tpoekomstige jury leden. Hoe denk jij dat je de beoordeling gaat doen? Op wat gaat jouw aandachtspunt zijn? Op de te publiceren foto's? op de bouwbeschrijving.
of op de subjectieve indruk die je krijgt van het model.

PS ik vind het wel leuk, de discutie, de suggestie, de werkwijze van iedere deelnemer te lezen.

_________________
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter © E.B.
Geen kernnis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving
Grtz Erik
http://modelships-beagle.eu/index.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 jun, 2005 0:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12237
Woonplaats: Eibergen
Ik zal mijn model eens goed onder de loep nemen en dan uitroepen tot beste model van de contest :mrgreen:

Maar inderdaad het beste is om te kijken hoe de afwerking is (zover je het kan zien) dus hoe het gebouwd is en dan een algemene indruk, ziet het geheel er netjes uit.
Dus geen uitschieters van verf op onderdelen waar het niet hoort zoals ramen :oops:

Maar ik zal zelf niet mee jureren om de simpelen reden dat ik zelf mee doed aan de contest.

Ronald

_________________
WIP Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931
Gereed. Harley Davidson WL45. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55173
Gereed. 1/9 Harley Davidson Board tracker https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54316
Gereed. 1/6 H-D motorblok. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54925


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 jun, 2005 9:53 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Och...je mag best een stem op je model uitbrengen.
Zolang je er twee mag uitbrengen :mrgreen:

Maar ikzelf let op paintwerk en eventuele verwering.
Niet zozeer op scheefstand.Naden en kieren daarintegen let ik wel weer op.Ikzelf vermoed sowieso dat er op de modellen niet vlug iets scheef zal staan.Omdat ieder dat toch niet wil op zijn model.

Maar het zijn eigenlijk allemaal winnende modellen.
Wat ik tot nu toe heb gezien...allemaal kwaliteit.

Het wordt een nek aan nek race :P

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 jun, 2005 10:20 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Nou ik heb de nieuwe column gelezen en ik ga stemmen (als ik als deelnemer MAG stemmen) op het model dat het "mooiste" er uit ziet. Ik kan niet echt definieren hoe ik dat ga beoordelen, maar ik ga proberen mijn persoonlijke voorkeur voor een model achterwege te laten.

Ook (zoals reeds aangegeven) ga ik niet kijken wat men heeft geinvesteerd aan aftermarket materiaal. De beste beoordeling, lijkt mij, is door op je eerste indruk af te gaan. D.w.z. ik kijk naar de foto's en schrijf direct een punt op. Dat doe ik voor elk model en dat moet dan maar de beoordeling zijn.

Het zal mijn eerste beoordeling ooit worden, dus dat is niet de makkelijkste. Maar het gaat toch nog steeds om de lol van het bouwen. Ja toch, niet dan?!
Ik beleef in elk geval wel veel plezier aan mijn model. Als deze contest er niet was geweest, dan had het model nog steeds stof liggen te happen!

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 jun, 2005 12:46 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 14 aug, 2004 17:51 pm
Berichten: 2304
Helemaal mee eens Arno, en de nieuwe column van Rinus op de homepage is dan ook erg toepasselijk en op mijn buik geschreven...

Jongens: ik moet nog steeds beginnen maar ben bang dat ik deze keer de BCC ga verzaken... :oops:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 jun, 2005 13:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 apr, 2005 18:36 pm
Berichten: 5514
Woonplaats: Heemskerk
Volgens mij is deze discussie al eens gevoerd, in een andere threath. Maar zelf heb ik meer het idee dat het om het 'gezamelijk' bouwen gaat dan het winnen. Dat degene die volgens de meeste mensen het mooiste vliegtuig heeft (over wat 'mooiste' inhoudt ga ik even niet op in) wint, is gewoon een leuke bijkomstigheid. en natuurlijk mag je dan trots op jezelf zijn.

Gewoon lekker doorbrouwen iedereen!

Robin

_________________
Ik brouw dus ik ben.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 jun, 2005 13:54 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Ja dat kan wel zo zijn, maar het IS een contest. Een beetje overwinningsdrang is dan geen schande. Zolang dat niet tenkoste gaat van je plezier van het bouwen, dan kan het je zelfs mooiere modelen opleveren! Althans, dat gebeurt nu wel bij mij!

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 jun, 2005 22:55 pm 
Inderdaad Arno,

Dat ben ik wel met je eens. Op de één of andere manier ben ik nu preciezer...
Ook brouw ik niet even snel een half uurtje tussendoor.
Het plezier is er zeker niet minder om en ik weet zeker, dat dit model voor mijn (niet al te hoge) niveau best een leuk resultaat zal opleveren.

Ik weet niet precies hoe ik het gevoel moet omschrijven, maar het is toch weer anders.... :wink:

Wilko


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 03 jun, 2005 13:22 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Ik bouw niet mee, maar wil wel jureren
Ikzelf let eigenlijk erg op afwerking (dus paintjobs, wheatering enzo, wat minder op technische zaken tenzij ze voor mij storend overkomen.)
Al blijft het erg moeilijk om van een foto alleen te beoordelen, een wat mindere rouwer met goede fototalenten kan dan winnen terwijl een masterbrouwer maar met zeer weinig talent voor fotograferen met de bezemwagen naar huis wordt gestuurd
Maar ik wil het wel proberen
BertUS


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: voor de winnaar
BerichtGeplaatst: di 26 jul, 2005 17:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2004 20:21 pm
Berichten: 826
voor de winnaar stel ik mijn bestelde
F-15C schaal 1:48 Monogram te beschikking


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement