Hoi allemaal, ik heb meestal 2 bouwprojectjes tegelijkertijd lopen, als ik de ene even zat ben ga ik aan de andere verder. Ik heb pas een andere bouw afgerond dus mocht ik van mezelf een nieuwe starten, naast de Benz die ook op dit forum staat. Ik vind een kit starten altijd het leukste, daarom doe ik er max 2 tegelijk anders staat de hele kast vol met halve bouwsels
Ik vind de wat hoekige Scania's met de Torpedo neuzen altijd heel gaaf, dus de keuze viel op de kit van Italeri die ik pas heb aangeschaft.
Ik vind die "kip" erop niet heel mooi, ik vind deze trucks mooier als ze in 1 kleur gespoten zijn, bijvoorbeeld zo:
Ik vind dat donkerblauw ook wel mooi dus voorlopig denk ik dat het zoiets wordt. Verder wil ik hem min of meer bouwen zoals ie in de doos zit, maar ik wil wel de lift-as omhoog zetten en ik wil wat leidingwerk en bedrading aan het chassis toevoegen. En misschien staande uitlaatpijpen erop zetten.
Ik heb inmiddels het chassis opgebouwd.
Het eerste wat je trouwens moet doen volgens het boekje is de chassisbalken doormidden zagen en er een stuk van 12mm tussenuit halen... Ongetwijfeld gebruikt Italeri dit chassis ook voor andere trucks. Het is me gelukt om de balken weer netjes recht aan elkaar te krijgen, maar het is wel meteen even een sprong in het diepe
Dit is de onderkant van het chassis, ik kon uit de instructies niet opmaken dat de lift-as meerdere posities zou kunnen hebben (kan aan mij liggen hoor) en daarom heb ik maar wat materiaal verwijderd om de uiteinden van de as omhoog te kunnen bewegen. Dat werkt in elk geval. Later lijm ik ze vast.
Ik wilde wel eerst even uitproberen met de wielen en spatborden erop om te kijken of dat allemaal zou werken.
De voorwielen bewegen, en alle wielen raken netjes de grond gelukkig.
Met de as omlaag:
En omhoog:
Dat ziet er wel ok uit vind ik. Nu ga ik de lucht- en brandstoftanks erop zetten om te kijken wat ik aan leidingwerk wil (en kan) doen.