Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 4:15 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Scania R620
BerichtGeplaatst: do 10 dec, 2020 12:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 okt, 2020 21:08 pm
Berichten: 8
Boxer schreef:
Die staat mooi strak te glimmen in de 2k lak 8)

Wat voor merk appeltjes groen heb je er nu op gespoten? Ik heb voor mijn R720 zo'n beetje hetzelfde groen van Wicked colours

Wat bedoel je met deco's? Decoratie's? Ik probeer altijd zoveel mogelijk lichte tinten voor de binnencabine te gebruiken want eenmaal gesloten zie je weinig terug van het detail. :wink:

Gaat een mooie Scania worden zo.

Eddy


Dit is de Tamiya TS-52, een mooie metallic met een goude gloed erover, prachtige kleur !
Lichte tinten is inderdaad een goeie, ga ik zeker meenemen in de volgende projecten!

Bazzz schreef:
Strak in de lak hoor, lekker fris kleurtje ook.
De cabine vloer zal je straks denk ik nog wel wat bij moeten schaven om hem in de cabine te krijgen, maar dat zal straks bij het uiteindelijke samenvoegen moeten blijken.
Verder is het een mooie strakke bouw die je hier laat zien.
Succes met het verdere werk.

Groeten Sebas.


Ik had de vloer vooraf al bijgeschaafd, ook de tunnel moest er hier en daar aan geloven.
Thanks voor het compliment !

Marco de Jong schreef:
Leuk gedaan die stoelen!

Zelf heb ik de gordijnen gemaakt van eigen beddengoed. Hoeslaken of kussensloop kun je gebruiken, dat is redelijk dunne stof.
Heb ook gezien dat ze tissuepapier gebruiken en dat schilderen en laatst zag ik dat iemand gewoon gordijnen had geprint op papier.


Goede tip inderdaad, die ga ik zeker meenemen in volgende projecten !

Ondertussen weer behoorlijk wat gedaan en hij is zo goed als af op wat decals na.
Ik wil niet teveel decals plakken daar ik van bescheiden hou, en bovendien is de kleur al alles behalve bescheiden :lol:

photo 525792
photo 525793
photo 525794
photo 525795
photo 525800
photo 525801
photo 525798
photo 525797
photo 525796
photo 525798

Ik ben nog niet helemaal tevreden over de passing van de cabine, hij zit voor 95% goed,maar ik maak hem eerst helemaal af en op een later tijdstip ga ik dit helemaal 100% maken. Soms moet je dingen even laten voor wat het is en daarna lukt het in één keer.

In de kerstvakantie ga ik maar eens opzoek naar spullen voor het volgende project, dit word een longline, waarschijnlijk weer een R620, maar dan wel met dubbele achterassen daar het er anders zo lullig uitziet. Dit project was even een ‘inkomertje’, de longline zal een mooie machine worden met veel extra’s zoals staande pijpen, traanplaat over het chassis, een mooie grote spatlap achter etc 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Scania R620
BerichtGeplaatst: zo 13 dec, 2020 21:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 nov, 2006 10:35 am
Berichten: 644
Woonplaats: Lelystad
De cabine zou iets meer naar voren moet zitten denk ik.
Wat ook nog weleens gebeurt is dat je de spatborden iets ophoogt met 2 mm, en voor aflopend. Maar daarvoor zou je dit weer helemaal opnieuw moeten doen en dat is wel wat overbodig. Het blijft modelbouw, dus helemaal perfect hoeft natuurlijk ook niet. En 95% is toch al heel goed.

_________________
scania v8 modelbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement