Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:59 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 07 aug, 2020 11:28 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 13 jun, 2012 18:41 pm
Berichten: 405
Nog een guiltie pleasure uit mijn jeugd.
Dat vond ik na de 2-serie toch echt wel het allermooiste dat er bestond.
Diverse pogingen gedaan in het verleden om daar een mooi model van te maken, maar die dacels he, die decals....
Dat was altijd de grootste uitdaging, maar gelukkig zijn de technieken enorm verbeterd, en is zo'n beetje alles mogelijk.

Dus toen de Pools 143 van Italeri uitkwam, heb ik maar meteen de koe bij de horens gevat, en er een aangeschaft.
Ook dat is dan alweer een hele tijd geleden, maar goed, plaatjes:

Dit is het voorbeeld:

photo 515470

photo 515468

En dit is de stand van zaken:

CTM-setje op de grille
photo 515471

photo 515463

photo 515469

Nordic truckdetails accubak
photo 515472

Zelf gegoten hydroliektank en ge-recaste compressor.
photo 515464

photo 515465

Raampjes dicht gewerkt.
photo 515473

Snel meer, hoop ik.....

Groet,

Boenie.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 aug, 2020 14:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 02 jun, 2020 14:52 pm
Berichten: 43
Mooi model, zal 'm zeker volgen.
Succes!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 okt, 2020 19:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 13 jun, 2012 18:41 pm
Berichten: 405
Ook deze nadert het einde met rasse schreden.

Op facebook is er ook al een en ander van te volgen geweest, maar dat doen we hier nog eens dunnetjes over.

photo 520648

photo 520649

photo 520650

photo 520651

photo 520652

photo 520653

photo 520654

photo 520655

photo 520656

Oh ja, enkele onderdeeltjes uit een CTM setje. Best lastig die opstaptreden, maar voegen wel ook daadwerkelijk iets toe aan het geheel.

photo 520657

Spuitwerk van het chassis is totaal mislukt, ik weet het, maar strippen zag ik echt niet zitten, dus ik heb het maar zo gelaten.
Nooit meer twee merken verf door elkaar heen gebruiken Boenie..........

photo 520658

photo 520659

Deze is redelijk recht uit de doos, dus erg veel commentaar is hier niet bij nodig.
Alleen de binnenkant wat opgeleukt met gordijnen, en het chassis goed gevuld met een compressor, een hydroliektank en wat andere frutseltjes. Een juiste accubak, en afdekplaat op het chassis, en het slangenrek. Slangen zijn gemaakt van telefoonkabel opgedraaid op een tandenstoker.
Decals komen van Klaas Jan van Deals.nl.

Enjoy!

Groet,

Boenie.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 okt, 2020 22:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Je geeft zelf al aan waar de mindere dingen zitten op/aan je model. En aangezien jij er met je neus bovenop zit tijdens de bouw zie jij ze natuurlijk beter dan wij hier vanaf 'n foto.
En inderdaad zie ik ook wel wat dingetjes die misschien beter hadden gekund maar als geheel staat hier toch een goed gelukte Scania! Op 'n paar lopertjes na is het spuitwerk van de cabine mooi strak en ook die decals, erg strak gemaakt en aangebracht.

Het chassis, tsja..
Volgende keer meer geluk. Ik wil je wel 'n tip meegeven. Ik zag dat jij het chassis als één geheel gespoten hebt en dat zou ikzelf dus niet zo gauw gedaan hebben. Je komt met een spuitbus niet overal even makkelijk bij en aangezien je toch overal verf wil hebben, komt er op de overige plaatsen soms te veel lak. Daarom laat ik grote onderdelen die veel plaats innemen of moeilijk te spuiten zijn qua vorm meestal los van het chassis en spuit ik ze apart. Is meer werk maar komt het eindresultaat wel ten goede..
Misschien omdat het chassis wat te dik is gespoten dat de lak sneller reageerde op dat andere merk lak? Misschien nog niet goed genoeg uitgehard?
Bij mijn DAF 3300 YBZ waren een aantal plekken alvast 'voorgeschilderd' in Tamiya groen omdat ik bij het spuitwerk daar waarschijnlijk niet meer bij zou kunnen komen. Daarna besloten om toch alles met Motip spuitbussen te gaan spuiten maar ik kreeg/had geen enkele reactie tussen beide merken verf, wat ik eigenlijk wel verwachtte..
Bij mij heeft het natuurlijk wel enige jaren kunnen uitharden ondertussen..

Succes met de laatste loodjes bij deze Scania!

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement