Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:01 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 10 aug, 2020 18:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Ik vind het dapper dat jij nog gaat spuiten met dit weer :D . Op de foto waarbij je zegt " beetje drybrush op de plankjes" lijkt het net alsof de ruimtes tussen de plankjes ook de lichte kleur van de plankjes heeft terwijl ik daar juist de donkere kleur zou verwachten.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 aug, 2020 18:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Hey Ferry, dat klopt, ik heb de plankjes in een keer gespoten. En straks mag de wash zijn magie gaan doen ;)

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 aug, 2020 9:52 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 653
Hoi Klaas,

Wat een prachtig werk maak je er weer van :brouw:
Zijn er ook figuren inbegrepen bij deze kit?

Groet Robin.

_________________
Ik Brouw dus ik besta..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 aug, 2020 0:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Dank je Robin. Helaas zitten er geen figuren bij en MiniArt heeft ook geen civiele Britse figuren uit de juiste periode. Wat ik wel jammer vind want dat zou het geheel mooi kunnen opleuken. :)

Verder met een hoop kleine dingen. Bankjes, koperwerk, uitlaat etc.
De uitlaat heb ik flink in de roest gezet en ik ga nog wat lichte kleureffecten toepassen.
Om het rood te kunnen spuiten lekker veel tape mogen gebruiken wat vooral op het trapje ingewikkeld was. En dan zal ik nog hier en daar moeten bijtippen :lol:
De Roodbruine delen ga ik nog een drybrush ronde meegeven en als ik alles in de verf heb staan krijgt het allemaal weer een laag parketlak. Dan decallen en wat met olieverf en washes aan de slag.

Ondersteunende plaatjes

Itty bitties
photo 516039
photo 516041
photo 516043
photo 516044
En wat tapewerk. Op naar het rood.
photo 516042
photo 516040

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 aug, 2020 0:52 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Laatste stapjes voordat ik deze ga afronden. Beetje verwering aangebracht, vooral in de tweede klasse bovenop. En nu is het geleidelijk aan onderdeeltjes aan elkaar plakken en hier en daar wat verf bijtippen.
Morgen de eindfoto's.

Eerste klasse. Leren bekleding.
photo 516559
photo 516560
Chauffeurs kantoor
photo 516561
photo 516562
Achteringang
photo 516563
Tweede klasse
photo 516564
Uitlaat gemonteerd
photo 516565
En waar gaan we heen met deze bus?
photo 516566
photo 516567
En het onderstel bijna klaar. (moeten nog wat nummerborden op en de claxon.
photo 516568
photo 516569

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 aug, 2020 16:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Zo, en klaar. De laatste stap, het vastmaken aan het onderstel van de cabine was nog een gedoe. Van alles bleef afbreken omdat het min of meer onmogelijk was om het onderstel vast te houden of maar ergens druk te zetten om de lijm te laten binden. Uiteindelijk dan toch maar goed gemikt en de zwaartekracht het werk laten doen.
Edoch, redelijk tevreden over de uitkomst. Mocht ik deze nog een keer bouwen dan zal ik sommige dingen toch op een andere volgorde proberen. Het plastic is zo zacht dat het alleen al loshalen uit de spreu ze laat breken wat hier en daar een paar keer is gebeurd. Maar dat krijg je wel met hele mooie onderdelen en een pasvorm die echt super is. Dat moet ik echt benadrukken, passen doet alles erg erg goed. (kortom, contactpunten moeten verfvrij gemaakt worden anders past het niet)

De eindfoto's voor de liefhebbers. Ik ga hierna verder met een spitfire van Iron Maiden. :brouw:

photo 516584
photo 516585
photo 516586
photo 516587
photo 516588
photo 516589
photo 516590
photo 516591
photo 516592
photo 516593
photo 516594
photo 516595
photo 516596
photo 516597
photo 516598
photo 516599
photo 516600
photo 516601

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 aug, 2020 16:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1382
Prachtig stukje werk, Klaas, dat heb je gauw voor elkaar gekregen. :brouw: :brouw:

Met vr.gr.
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 aug, 2020 21:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 02 jun, 2020 14:52 pm
Berichten: 43
Heel mooi model, en heel mooi gedaan!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 aug, 2020 8:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Ik vind het een leuke bus Klaas maar ik heb wel wat opmerkingen. Het rechtervoorwiel staat er niet goed onder. Deze lijkt scheef te staan. De railing aan de bovenkant bij het Mellins food bord is onderbroken, hoort dat zo? Verder zit de railing er niet helemaal strak op. Als laatste vind ik zelf dat de banden wat teveel glimmen. Het kan natuurlijk dat de bus net een servicebeurt en nieuwe banden heeft gehad.

Al met al blijft het een heel leuk model.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 aug, 2020 12:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Bedankt heren :brouw:

@Ferry: Ik denk dat dat wiel een optische illusie is hoor want hij het staat er perfect recht onder, ik heb net nog even gecheckt :lol:
V.w.b. die railing, tja, zoals ik al zei, bij het vast maken van de cabine aan het onderstel bleven er dingen afbreken en dat stukje dat je mist ligt.... ergens.... En hier en daar is nog een kleine opening te zien tussen de uiteindes. Ik had er op dat moment echt genoeg van. Mocht ik deze weer bouwen dan is het misschien beter om die railing te vervangen door messing staafjes in de juiste dikte.
Maar de bandjes kunnen zeker wat matter, helemaal waar. Ik doe maar net alsof ze nieuw zijn. :mrgreen:

Maar goed, voor ik weer een wat groter model van Mini Art ga bouwen zullen ze toch echt wat sterker plastic moeten gaan gebruiken.

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement