Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:25 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 16 aug, 2020 18:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 mei, 2012 15:12 pm
Berichten: 1279
Woonplaats: hellevoetsluis
mooi om zo oude scania te zien , er reden vroeger heel wat rond , bodediensten en wat je nu maakt de veewagens
leer zo wel wat qua bewerking en hoe of wat , afkijken heet dat hoe de eventuele kleine probleempjes opgelost kan worden
blijf deze zeker volgen
koos

_________________
do it like pruitt used to do it
movin on


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 aug, 2020 15:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Hij begint al heel aardig op te schieten Danny! Ik ben benieuwd naar het moment dat de cabine in elkaar is gezet en op het chassis staat.

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 sep, 2020 18:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 07 jan, 2013 14:15 pm
Berichten: 46
Bedankt voor je reactie en interesse Zeger,

De cabine is in mekaar gezet en alles lijkt te kloppen.
Hier zijn de foto's van de eerste test fit van de cabine op het chassis. De kleine Scania begint stilaan vorm te krijgen. Er is nog wat fine tuning aan te doen. Het schuurwerk moet nog wat verfijnd worden, vooraleer hij klaar is om te spuiten.

photo 516868
photo 516866
photo 516855

Ondertussen ben ik de cabine wat beu gezien en ben ik volop bezig aan de opbouw als veewagen. Een leuke job om al die plastic panelen te zagen en te lijmen.
Ik ben nog mijlenver van het niveau dat jij haalt Zeger, maar het ziet ernaar uit dat mijn tweede Scania model dat van scratch gebouwd wordt er begint op te lijken.
Ik blijf dus dapper doordoen.

Groetjes
Danny


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 sep, 2020 19:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 maart, 2018 16:20 pm
Berichten: 162
Woonplaats: Dordrecht
Nou, dat ziet er toch zeker niet verkeerd uit. Ik ben benieuwd naar de opbouw. Volgens mij wordt het een prima resultaat.

_________________
Jeroen
jeroentsje.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 sep, 2020 11:56 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 07 jan, 2013 14:15 pm
Berichten: 46
Ik heb gekozen om er een opbouw voor te maken voor vervoer van vee. Deze opbouw is volledig uit Polystreen plaat gesneden en gemaakt. De spatborden zijn van Italeri. Het is de bedoeling om later, ,a het spuiten, de buitenkant af te werken met hout. Dit vond ik een leuk stuk om te doen. Ik gebruik hiervoor een Kaleas tefelzaagje. Hiermee is profielen zagen, zowel recht als in hoek kinderspel en gaat het heel snel.

photo 514323
photo 514321
photo 514320
photo 514319
photo 514318


Danny


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 sep, 2020 15:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 07 jan, 2013 14:15 pm
Berichten: 46
De opbouw is ondertussen klaar. Het dak ligt er, net zoals op de cabine, nog los op. Dat maakt het wat eenvoudiger om te spuiten.
De achterklep kan open door middel van 2 scharnieren onderaan. Deze zijn gemaakt van ronde tube en een metalen staafje.

photo 514368
photo 514367
photo 514366


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 sep, 2020 23:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1382
Mooie opbouw, Danny,

Netjes gelijk en haaks al die spanten. Zo'n cirkelzaag is toch wel handig voor het maken van al die balkjes.

Succes verder, ik blijf het allemaal met plezier volgen. :)

Met vr.gr.
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 sep, 2020 19:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 07 jan, 2013 14:15 pm
Berichten: 46
Bedankt voor de reactie.
Ondertussen is de opbouw klaar om op het chassis te passen. De "kleine" Scania begint stillaan vorm te krijgen. De instaptreden zijn ook klaar, maar kan ik nog niet lijmen, omdat hij nog uit elkaar moet om te schilderen.
Nog wat afwerking en wat schuren, en hij is klaar om een kleurtje te krijgen.

photo 514358
photo 514356
photo 514354
photo 514348

Benieuwd naar de reacties.

Danny


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 sep, 2020 20:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 13 jun, 2012 18:41 pm
Berichten: 405
Mooi Danny! Zal mij benieuwen hoe een kleurtje erop uit komt te zien!

Groet,

Boenie.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 sep, 2020 21:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Het is niet niks om helemaal zelf een vrachtwagen te scratchen. Maar het gaat je goed af.

Nu wil ik je wel de volgende tip meegeven: voordat je aan het spuitwerk begint is het aan te raden om zoveel mogelijk vijl- en schuurwerk te doen. Het is door het witte plastic wel wat lastig om precies te zien wat je doet maar het scheelt later toch weer wat werk. En verf.., want verf kan niet alles opvullen of strak maken.
Probeer eventuele kieren op te vullen met een papje van plasticschilfers en modelbouwlijm. Na het uitharden daarvan kun je het makkelijk schuren en zal het minder sporen achterlaten dan plamuur.
Ook zou ik alle scherpe lijnen en/of hoekjes licht afschrapen met een mesje. Dat is voor de uiteindelijke afwerking ook beter.
Bijvoorbeeld rondom de dieper liggende delen op de achterkant van de cabine. Misschien nog een lijntje lijm in alle hoeken aanbrengen zodat alles goed aansluit. Het wil nog wel eens zo zijn (bij mij in ieder geval wel) dat er luchtbelletjes ontstaan tijdens/na het spuitwerk..
Daarna alles met een redelijk fijn schuurpapier alles nog eens nalopen en dan de grondlak aanbrengen. Dán kun je zien waar nog wat nabewerking nodig is. Maar als je bovenstaande stappen hebt doorlopen zou dat eigenlijk minimaal moeten zijn. Succes.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement