Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 16:16 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 107 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 12 okt, 2020 21:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 30 nov, 2010 2:01 am
Berichten: 325
Gewoonweg geweldig, man wat is dit mooi werk. :brouw: :brouw:

Matti


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 okt, 2020 0:12 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1382
Bedankt Martin en Matti ! :brouw:

Met vr.gr.
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 nov, 2020 12:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Schitterende combi John.
Ook het zeil ziet er weer levens echt uit.
Een hoop werk en denk werk, met een prachtig juweeltje als resultaat. 8)

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 nov, 2020 12:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Zoals iedereen hier boven al zegt, schitterend model geworden John.
Het is dat we aan de hand van dit verslag weten dat alles met het handje gemaakt is want zo gespoten en al zou het zo een kit kunnen zijn (in positieve zin bedoeld).
Je hebt er weer mooie kleine en fijne details in verwerkt zoals onderandere de grille en de roostertjes op zij zijkant van de motorkap, maar ook de huiven van de bakwagen en aanhanger zien er super realistisch uit.
Weer een mooie aanvulling op je truck collectie.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 nov, 2020 14:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1382
Hermann en Sebas,

Bedankt voor jullie lovende opmerkingen ! :D :D

Ja, het was voor mij wel een hele klus. Onderweg heb ik de nodige puzzels op moeten lossen, maar dat maakt ieder model wel uniek.
En het voornaamste, het plezier in de bouw en het resultaat, daar doe je het toch voor.

Maar weer verder met een nieuw lastig vlieggeval. Waarom maken de Engelsen vaak van die lastige constructies ? :roll:

Met vr.gr.
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 jan, 2023 0:51 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 05 apr, 2014 2:33 am
Berichten: 463
Op Modelbrouwers ben ik niet heel actief, maar ik kom onregelmatig wel kijken in het vrachtwagentopic waar ik dan kan genieten van de kunsten die er tentoongespreid worden. Ik ben mij ervan bewust dat dit topic al lang geleden is afgesloten, maar toch wil ik er nog eens in reageren. Een, om er kennis van te geven dat, ook al is een bouwtopic een tijd geleden voor het laatst beantwoord, dit zeker niet wil zeggen dat de inhoud niet interessant kan zijn en blijven. Twee, om forumleden die dit meesterwerk niet kennen er toch maar eens op te attenderen. En drie, om mijn grote complimenten te geven voor dit wat mij betreft erg hoge niveau van modelbouw.

Ik heb van het verslag genoten en hoop meer van dit soort projecten te mogen lezen. Ik zag een verwijzing naar de bouw van je Berliet, die ga ik ook 's tot me nemen. Bovenstaande complimenten mogen trouwens ook worden opgevat door de andere scratchbouwers op het vrachtwagen-forumgedeelte hier. Erg bijzonder wat jullie doen en kunnen.

En dan tot slot nog een weetje, voor de geïnteresseerde. Revell had oorspronkelijk de bedoeling om naast de Büssing en de Krupp nog wat vrachtwagenmodellen uit de jaren '50 uit te brengen, waaronder deze Faun. De ontwerper uit die tijd, heeft hier -nog steeds- info over online staan, inclusief enkele tekeningen die hij had gemaakt. Zie hier.

Hopelijk heeft niemand er problemen mee dat ik het topic om de genoemde redenen even in het zonnetje heb gezet, 't is goed bedoeld :wink:

_________________
* Mijn dochter Karmijn en ik bouwen een Tamiya 1/12 Honda F1-wagen en vloggen hierover op Youtube.
* Ben je beginnend of wat gevorderd modelbouwer en zoek je eenvoudige maar nuttige tips?
* Bekijk dan onze video's, hier is een afspeellijst. Of klik hier om je te abonneren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 jan, 2023 1:30 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1382
Roy,

Bedankt voor je reactie. :brouw:

Het doet me veel plezier, dat je, achteraf, de moeite hebt genomen mijn oude topic op te zoeken.
Het linkje was mij al bekend, ik heb al zoveel zoektochten op het Net gemaakt naar oude trucks. Een soort van schatgraven, je komt van alles tegen.
Vaak vind je de mooiste dingen bij toeval.. :D

Als je interesse hebt, ik heb verschillende bouwverslagen geschreven over klassieke trucks, terwijl ik eigenlijk meer met luchtvaart bezig ben.
Tja, teveel interesse in te veel dingen.... :lol:

Veel plezier met de topics !

Met vr.gr.
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 107 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement