Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 12:45 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 03 apr, 2020 9:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2244
Woonplaats: kolham
Prachtig wat je laat zien. Heb al moeite genoeg dit op 1/24 voor elkaar te krijgen en 1/32 is toch een aardig stukje kleiner! Mooie nette manier van bouwen ook trouwens.

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 apr, 2020 21:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 maart, 2018 16:20 pm
Berichten: 162
Woonplaats: Dordrecht
Dank heren! Het is inderdaad best klein allemaal Rolf, van voor naar achter is de motor 6 centimeter, gaat nog redelijk maar sommige onderdelen zijn wel klein.

De motor zelf was een aardig project maar het is vandaag gelukt om hem af te maken. Ik zou er nog meer aan kunnen doen maar dat schiet z'n doel voorbij, en bovendien moet de Volvo over een maand af zijn. Het is allemaal niet perfect maar ik ben er wel blij mee, en ik heb er in elk geval veel ervaring mee opgedaan.

Voor de gein nog eens wat Heller in de doos stopt:

Afbeelding

Er zit echt niet veel op en aan. Ik heb geen foto van de andere kant maar er zit net zo weinig.

En dit is wat het geworden is:

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb hem nu dry-fit in het chassis zitten zodat ik de luchtinlaten verder kon aansluiten. Ze zitten vast aan de motor maar nog niet aan de intercooler zodat de motor er nog uit kan voor het verven.

Afbeelding

Afbeelding

Wat ik altijd lastig vind, en dat is wat je op foto's nooit zo goed kan zien, is waar de slangen en het leidingwerk precies heen gaan. Je ziet sowieso een hoop slangen en zo, en vaak wel waar ze beginnen maar dan? Dus als je, zoals ik duidelijk niet heb, meer verstand hebt van deze motoren zul je zien dat ik zelf maar wat verzonnen heb. Het belangrijkste doel was om het er meer als een motor uit te laten zien en dat is in elk geval gelukt. Ik moet nu nog 1 stuk pijp maken om de uitlaat te verbinden met het stuk dat onder het chassis zit. Ik ga daarvoor wat onderdelen uit de doos gebruiken, met een beetje aanpassing is daar wel wat van te maken.

_________________
Jeroen
jeroentsje.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 apr, 2020 11:55 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 17 okt, 2016 11:45 am
Berichten: 451
Woonplaats: Fijnaart
hoi Jeroen,

Ziet er mooi uit hoor ,al die details hoor. Wordt mooie Volvo

top :brouw:

gr,
Wilbert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 apr, 2020 8:54 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 maart, 2018 16:20 pm
Berichten: 162
Woonplaats: Dordrecht
De afgelopen dagen wat vorderingen gemaakt. Dit is voor het eerst dat ik zoveel extra leidingen en pijpwerk toevoeg, en ik heb een nieuw tangetje gekocht om te buigen. Ik deed dat eerst met een PE buigtang maar die heeft een platte bek waardoor de bocht een beetje vierkant wordt. Ik heb voor weinig een mini rondbektang bij de Praxis gehaald en daarmee zien de bochten er veel mooier uit.

Afbeelding

Ondertussen was ik er ook achter gekomen dat wat ik aan de rechter voorkant van de motor had gemaakt de compressor was. Weer wat geleerd. Ik wilde daarom nog 1 extra pijp toevoegen, van de compressor naar de luchtketels. Met mijn nieuwe tang kon ik een mooi stukje buigen.

Afbeelding

En die gaat dan van de compressor, over de motor heen

Afbeelding

en aan de andere kant weer naar beneden.

Afbeelding

Ik heb het einde onder de steun weg gewerkt, dat ga je toch nooit meer zien.

Toen ben ik begonnen om wat te maken van deze verzameling onderdelen, die de accudoos, luchtketels en uitlaat moeten worden.

Afbeelding

Ik heb eerst alle Duplo uitsteeksels eraf gehaald en heb met wat nieuwe stukjes plastic wat gaten gedicht. Sowieso nieuwe tanks gemaakt want die hadden alleen het middelste gedeelte.

Afbeelding

Nu heb ik alles in elkaar zitten, en het opstapje heb ik ook opnieuw gemaakt. De uitlaat zou niet lekker gaan aansluiten op mijn motor en die was ook veel te dik, dus daar heb ik ook een nieuw stuk pijp voor gebogen en aangesloten. Bijna klaar, nog wat details aan de ketels toevoegen.

Afbeelding

Zo ziet het er inmiddels uit.

Afbeelding

En dit is het met de wielen en cabine erop. Soms wel even leuk om te kijken waar je naar toe werkt.

Afbeelding

Gisteren heb ik wat meer luchtleidingen voor het remsysteem "aangelegd".

Afbeelding

Ik ben er redelijk tevreden mee, ik werd er aan het einde een beetje beter in. Oefening baart kunst dus op de volgende truck zal het beter zijn ;-)

_________________
Jeroen
jeroentsje.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 apr, 2020 10:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Ik vind dit soort werk in 1:24 al lastig/vervelend en jij doet het gewoon 1:32..
Het ziet er allemaal netjes uit.
Je had onderhand ook bijna de Volvo compleet zélf kunnen bouwen als ik zo kijk naar wat er nog aan grijze onderdelen gebruikt is geworden :lol:..
Hopelijk gaat de verdere afwerking je net zo goed af.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 apr, 2020 11:31 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 maart, 2018 16:20 pm
Berichten: 162
Woonplaats: Dordrecht
Dank je Jeroen! Zo gewoon gaat het allemaal niet hoor, ik ben net 1,5 uur bezig geweest met deze 2 slangen....

Afbeelding

Ik moet zeggen het zelf bouwen is echt leuk maar het kost enorm veel tijd. Voor de volgende projecten wil ik toch weer wat meer onderdelen uit de doos gebruiken :-)

_________________
Jeroen
jeroentsje.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 apr, 2020 21:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 maart, 2018 16:20 pm
Berichten: 162
Woonplaats: Dordrecht
Vandaag aan de voorkant slangen voor het remsysteem gemaakt.

Afbeelding

Aan de binnenkant van het chassis wat leidingwerk ervoor aangelegd.

Afbeelding

Het loopt rond via de dwarsligger. Ik heb dit keer een soort geleiders gemaakt, dat had ik gisteren ook wel kunnen doen. Maar ja, al doende leert men.

Afbeelding

Aan de linkerkant ook 2 leidingen vanaf de voorkant. Het loopt allemaal hier naar toe.

Afbeelding

Hmm... Dit is uiteindelijk niet zichtbaar omdat de catwalk er overheen ligt, dat was ook mijn insteek toen ik begon. Maar ik vind het niet echt heel mooi zo, misschien maak ik er nog iets anders van, of ik dek het af.

_________________
Jeroen
jeroentsje.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 apr, 2020 11:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2244
Woonplaats: kolham
Doe ik ook altijd, de uiteinden van leidingen en kabels ergens verstoppen waar ze niet zichtbaar zijn.

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 apr, 2020 22:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 maart, 2018 16:20 pm
Berichten: 162
Woonplaats: Dordrecht
Ondanks dat de catwalk er overheen zou zitten vond ik het gedeelte waar alle leidingen uit kwamen toch niet mooi genoeg, dus ik heb het afgedekt. Daarna door mijn voorraadje resin dingetjes heen gegaan en er een paar uitgepikt. Ze zijn 1:24 dus ik heb ze iets kleiner gemaakt door er wat dingen af te snijden. Daarna een aantal leidingen eraan gemaakt en iets wat een luchtdroger zou kunnen zijn als je niet te kritisch bent. In elk geval zit er iets dat je deels kunt zien als je uit bepaalde hoeken kijkt, ik ben er wel tevreden mee.

Afbeelding

_________________
Jeroen
jeroentsje.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 apr, 2020 16:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Schitterend werk weer Jeroen, wat andere Jeroen ook al zij, op 1:24 vind ik dit inderdaad al een prigel werk, dus petje af voor jou.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: robonth en 44 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement