De afgelopen dagen wat vorderingen gemaakt. Dit is voor het eerst dat ik zoveel extra leidingen en pijpwerk toevoeg, en ik heb een nieuw tangetje gekocht om te buigen. Ik deed dat eerst met een PE buigtang maar die heeft een platte bek waardoor de bocht een beetje vierkant wordt. Ik heb voor weinig een mini rondbektang bij de Praxis gehaald en daarmee zien de bochten er veel mooier uit.
Ondertussen was ik er ook achter gekomen dat wat ik aan de rechter voorkant van de motor had gemaakt de compressor was. Weer wat geleerd. Ik wilde daarom nog 1 extra pijp toevoegen, van de compressor naar de luchtketels. Met mijn nieuwe tang kon ik een mooi stukje buigen.
En die gaat dan van de compressor, over de motor heen
en aan de andere kant weer naar beneden.
Ik heb het einde onder de steun weg gewerkt, dat ga je toch nooit meer zien.
Toen ben ik begonnen om wat te maken van deze verzameling onderdelen, die de accudoos, luchtketels en uitlaat moeten worden.
Ik heb eerst alle Duplo uitsteeksels eraf gehaald en heb met wat nieuwe stukjes plastic wat gaten gedicht. Sowieso nieuwe tanks gemaakt want die hadden alleen het middelste gedeelte.
Nu heb ik alles in elkaar zitten, en het opstapje heb ik ook opnieuw gemaakt. De uitlaat zou niet lekker gaan aansluiten op mijn motor en die was ook veel te dik, dus daar heb ik ook een nieuw stuk pijp voor gebogen en aangesloten. Bijna klaar, nog wat details aan de ketels toevoegen.
Zo ziet het er inmiddels uit.
En dit is het met de wielen en cabine erop. Soms wel even leuk om te kijken waar je naar toe werkt.
Gisteren heb ik wat meer luchtleidingen voor het remsysteem "aangelegd".
Ik ben er redelijk tevreden mee, ik werd er aan het einde een beetje beter in. Oefening baart kunst dus op de volgende truck zal het beter zijn