Matti, dat is inderdaad een bruut om te zien.
Dank je Onne, en het gefreubel houdt nog wel even aan.
Ja heren, de bumper is nu gereed en ben er nu wél content mee.
Ook is de ondergrill nu gereed en zijn deze zaken inmiddels ook in de primer gespoten.
Als éérste gaan we even naar wat andere zaken, zoals de koppelschotel die ook weer de stelbout krijgt en de schotel zelf met een as verbonden is aan het frame, deze schotel ligt er dus niet meer los op.
Dan de uitlaatpijp, die los geplaatst is en even los in de turbo getsoken is.....
En gelijk even de messing asjes door de scharnierpunten van de cabine gestoken en de cabine op het kantelen controleren.
So far so good!
Intussen had ik nieuwe velgen besteld, zoals jullie zien de 5-hole velgen, en deze komen dan ook rondom te liggen.
Voor deze Freightliner vind ik dit toch wel de mooiste velgen.
Oh ja, op de achterste as zit een 10 hole velg, maar deze wordt natuurlijk nog uitgewisseld met een 5-hole velg, hiervoor zit ik nog even op een nabestelling te wachten.
De banden komen van de AMT Papa Truck, en zijn bij deze een fractie groter dan de banden die in deze kit zitten.
Doordat deze banden een ietsiepietsie groter zijn vond ik dit de uitstraling van deze FLB ten goede komen, zag dit namelijk ook op diverse referentiefoto's.
Goed, dan even een rondje van de zaak.....
Hieronder even een foto om te laten zien dat de naad van de 2 cabine delen helemaal verschwunden ist...
....oh nee, het is in dit geval, has dissapeared!
Ja heren, cabine en de delen rondom de cabine zijn nu gereed voor wat kleur, maar voor het zover is, ga ik éérst nog aan de motor en chassis verder.
Chassis zelf hoeft niet zo gek veel meer aan te gebeuren, maar de motor heeft nog een flinke ingreep nodig, zodat deze ook wat realistischer is voor dit model.
Goed heren, tot de volgende maar weer!
Hermann.