Hallo brouwers!
Bedankt voor jullie reactie's heren!
Ja Eddy, ik heb zo door de tijd heen ook al de diverse mensen de Archer decals zien gebruiken, en ook de diverse nadelen ten op zichte van deze rivet methode gezien.
Ja Richard, dit soort werk kan je beter met een A-vrij sapje doen, anders komt het inderdaad niet goed.......of je plaatst hem in de rubriek "modelbouw anders".
Ja heren, weer wat kleine vorderingen bij deze FLB.
Om te beginnen, heb ik het dashboard van de FLC kit opgezocht en het opbergkastje aan de rechterzijde er af gesneden.
Dit dashboard wordt met styreen nagebouwd, en dit dashboard van de kit wordt uiteindelijk omgebouwd voor de laatste FLA ombouw.
Door de andere vormen van dit dashboard, moest de motortunnel nog ietwat gewijzigd worden.
Het vlakke gedeelte moest nog een stukje langer worden, en het schuine gedeelte wat korter en onder een scherpere hoek.
Tevens 2 strippen aan de voorzijde die het interieur afsluiten als deze in de cabine geschoven zit.
Doordat de grill veel breder is, zou je van buiten af zo het interieur in kunnen kijken, en dat ziet er dan weer een beetje raar uit.
Tevens is de motortunnel open gesneden en heb ik de behuizingen van de opstappen onder de bodemplaat gelijmd.
Deze behuizingen steken een klein beetje uit, zodat deze op de strippen rusten, die aan de binnenzijde van de cabine gelijmd zitten.
Hiermee blijft de bodemplaat op de juiste hoogte.
Hieronder zien jullie hoe deze behuizingen op de binnenstrip rusten.
En de buitenzijde....
En de functie van de 2 afsluitstrippen in beeld.
En even met de grill en koplampbehuizingen voor het idee.
Na de 1e laag primer gelijk de oneffeheden aan het licht gebracht, en de paar plekken gelijk verholpen.
Tevens is hieronder goed te zien dat de daknaad helemaal glad is.
Deze keer heb ik de naad met secondelijm bewerkt, in plaats van putty.
Dan de nieuwe drives op de achterassen.....
En een overall beeld tot nu toe.
Let wel, de velgen zijn er puur voor het passen, later zal ik de 5-hole velgen bestellen en deze rondom er onder zetten.
Dat was hem weer voor vandaag, en tot de volgende maar weer.
Hermann.