Bedankt weer mannen
.
Bij het bekijken van de nieuwe Italeri FH en Actros heb ik gezien dat er nieuwe banden in de doos zitten. Ze zijn iets breder dan de oude rubberen banden, en het loopvlak is robuuster geworden. Maar, dit geldt dan weer voor alle banden in de doos, ook de voorbanden. Nu vind ik het nieuwe profiel voor achterassen wel doenbaar, maar voor de vooras toch iets te. Daarom maar besloten uit beide kits 2 banden te halen, en die te gebruiken voor de achterwielen van de Daf. De rubber banden uit deze Daf kit kan ik dan gebruiken als voorbanden voor de FH en MP4.
Links de oude, rechts de nieuwe:
Dan viel me ook nog op met proefpassen van de zijfenders, dat het chassis wel erg voorover hangt. De zijfenders hangen gewoon schuin. Mijn waterpasje erbij gehaald, en het blijkt dat de voorkant 4,5 mm omhoog zou moeten om pas te staan
. Dit vond ik nogal veel, en heb dan nog maar wat mm gesmokkeld door wat af te halen van de pinnen die in de luchtbalgen gelijmt zitten van de achteras. Door aan de linkse kant nog wat extra eraf te halen, kon ik bovendien de tordering aan de achterkant van het chassis er ook uit halen, en vallen de acherwielen ook beter in de spatborden:
De ruwbouw is klaar, en we kunnen nog een laatste keer mock-uppen:
En dan kleur bekennen. Het interieur, bruin en creme tinten. Tamiya XF60, Humbrol 63 en Revell 314. Ik zit enkel nog te denken om het bed eventueel donker bruin te schilderen:
Het chassis gewoon standaard grijs, Humbrol 164:
Daarna het chassis nog eens inpakken om de acherspatschermen te spuiten, in Revell antraciet grijs:
Omdat het rode plastic van de cabine nogal eens durft door te schijnen bij het vernissen, maar een heel proces doorlopen om dit te voorkomen.
Eerst Tamiya Fine Primer uit een spuitbus over alles, daarna alles gespoten met Alclad Gloss Black Base, en als laatste ZeroPaints Zilver eroverheen:
Dan staat de cabine nu gereed voor het eigenlijke spuitwerk, te starten met het bruingrijs.
In de tussentijd kan ik rustig het chassis verder opbouwen, en de nadat de achterbrug er definitief onder zit, de naven nog aanpassen naar meer Daf style.
Tot de volgende.
gr
Eddy