Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 17:44 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: 1/24 Kenworth Dump Truck
BerichtGeplaatst: zo 01 jan, 2023 18:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 aug, 2021 19:36 pm
Berichten: 58
Jajaja, tis weer een nieuwf jaar, en wat beter dan een nieuw verslag in de vrachtauto sectie om het nieuwe jaar in te zetten! :brouw:
Vandaag starten we met de bouw van de Kenworth (W900) Dump Truck van Revell (07523) op schaal 1/24.
Allez, ik zeg wel starten, maar ben er nu toch al dik 2 weken aan bezig.. :lol:

photo 572122

Beetje achtergrond info over de kit, kheb deze samen met de Ducati NCR gekocht, voor een heel schappelijke prijs, met de belofte om em binnenkort te gaan bouwen.
Tis een kit van Revell uit 1994, die ik zelf nog nooit ben tegengekomen, of weinig van gehoord heb.
Revell heeft in 2012 al eens een nieuwe versie van dit exact model uitgebracht onder het nummer 07406.
En ik heb al opgevangen ondertussen dat er binnenkort opnieuw een re-issue komt van Revell! (source: scalemates.com)
Wat me direct ook al opviel aan het model, was de chromen bak die op het chassis staat, dit wordt weer een bouw met lekker veel chrome, dus hou de zonnebrillen maar alvast bij de hand. 8)
Overgins had Revell het jaar erna in 95 ook een Australische versie van deze Kenworth dumpbody uitgebracht (07556), met de kenmerkende Australische bullbar, velgen, hoge luchtfilters en een dump trailer!

Ik ga de kit trouwens bouwen zoals die op de doos staat, chassis gaat in semi gloss zwart, met de cabine waarschijnlijk in een andere livery, maar moet nog eens iets deftigs gaan zoeken. De kipbak blijft wel ook gewoon chrome.
Veel extra flash, zoals chassis en motor bekabelen, ga ik niet aanbrengen, omdat dit een statisch model gaat worden en de bak en neus beneden zullen blijven staan. De zichtbare dingen ga ik wel proberen aanpakken, maar dat bekijk ik dan wel.
Wel ben ik voorzien van 2 upgrade kits van CTM, 1 voor het interieur, en 1 voor wat aanpassingen aan het exterieur. Meer hierover in een volgende post.
Na wat googlen over de echte versie van dit model, viel mij op dat de meeste referentiefoto's van een Kenworth Dump Truck, een 3e liftas hadden. Nou snap ik wel waarom die een 3e liftas hebben, en ik kwam daarom ook op het idee om onder dit model een liftas te monteren, maar kvind de Kenworth stoerder in een 6x4 configuratie.

En dan was het tijd om de doos uit te pakken, en boi, wat een hoop plastic! (Spoiler alert, ben enkele foto's vergeten draaien, excuses daarvoor)
photo 572124
photo 572123
photo 572125
photo 572126
photo 572127
photo 572128
photo 572129
photo 572130

Alles ziet er wel nog heel netjes uit, de handleiding is wat geel verkleurd aan de buitenzijdes, en de decals hebben de tand des tijds volgens mij ook niet overleefd..
Geen biggie, meeste decals ging ik toch niet gebruiken. En anders print ik er wel als ik er nog nodig zou hebben.

De handleiding eens goed doorlezen, om er zeker van te zijn dat me geen surprises stonden te wachten, en wat me direct opviel, is dat alles heel netjes beschreven staat, met duidelijke illustraties!
Het zijn dan ook 100 stappen, en bijna elke handeling heeft een eigen stap. Ik had het niet zo uitgebreid verwacht moet ik zeggen, heel netjes allemaal!

Nou genoeg gekletst, hier enkele kiekjes na een avondje brouwselen.
Te beginnen met de bouw van het chassis
photo 572133
photo 572137
photo 572135
photo 572136

1e reactie, veel flash en moldlines, maar dit zagen we allemaal wel aankomen denk ik, met een kit van deze leeftijd. Best wel wat schuurwerk aan als je, net zoals ik, alles moldline-vrij wilt hebben.
Maar verder moet ik zeggen dat alles heel gedetailleerd is! Ik durf bijna te zeggen, dat de kits van vroeger over het algemeen veel meer detail hadden! Dit is niet alleen te zien aan het chassis, maar ook de motor, en het interieur hebben zo bepaalde leuke dingetjes die je tegenwoordig in een recent uitgebrachte kit niet meer terugvind.
Verder ging het chassis heel mooi samen, je kon niet missen bij het lijmen van de onderdelen, en alles paste heel netjes en zoals behoren, na eventueel verwijderen van moldlines en flash.

Dan de beurt aan de motor, die staat ondertussen ook al in de juiste basiskleuren, klaar om wat meer detail aan te brengen met de kwasten en washes.
Aangezien het een CAT is, heb ik em ook voorzien van het iconische Caterpiller yellow uit het gamma van Zero Paints, met de transmissie in aluminium van Tamiya LP.
Wat het type CAT betreft, voor zover ik heb kunnen vinden, zou het gaan om een V8 3408. Verbeter me indien incorrect. :oops:
Ook hier lekker veel detail aanwezig!
photo 572139
photo 572142
photo 572141
photo 572134

Er is overgins wat afgebroken van wat ik denk dat de steun van de alternator is. Nergens meer terug te vinden, en kheb em zo aangetroffen op de sprue.. Waarschijnlijk afgebroken en zat die los in de plastic en heb ik het nooit gezien na uitpakken..
photo 572132

Dan maar een stukje proberen scratchen, maar dat is voor volgende keer.
Volgende stap is waarschijnlijk het chassis verder afwerken en in semi gloss zwart zetten, waarna de afgewerkte motor en radiator er ook in kunnen gehesen worden. En dan kan ik ondertussen nog nadenken over de paintjob van de cabine.

Dit was het alweer voor deze post!
Kevin

_________________
Kevin



Mijn projectjes

Someone once told me: "Be just like a duck.. Stay smooth on the surface, but paddle like the devil underneath!"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 jan, 2023 18:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 06 okt, 2005 20:52 pm
Berichten: 1502
Woonplaats: wergea friesland
hee mooi modelletje
vee werk daar hou ik wel van
deese volg ik even kevin

_________________
wat u niet wilt dat u geschied
doe dat ook een ander niet


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 jan, 2023 11:53 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 apr, 2019 12:51 pm
Berichten: 205
Ben zelf niet zo van de vrachtwagens meer van de auto's.

Maar op de één of andere manier trekt dit project mij wel, dus ik sta in de volgstand.

Succes met de bouw.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 feb, 2023 15:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 aug, 2021 19:36 pm
Berichten: 58
Afgelopen maanden deze ff aan de kant gelegd, begonnen aan de 1/4 Visible Engine, en direct ook afgewerkt.
Ook ben ik sinds dit jaar eindelijk bezig met het behalen van mijn grote rijbewijzen! De theorie zit er al op, binnenkort de praktijklessen. Spanneeeeend... Op naar het echte truckersleven 8)

Met de visible engine afgewerkt, kon ik weer verder met deze.
En het 1e wat moest gebeuren, was het scratchen van de beugel voor de alternator (aangezien die af is gebroken en verloren ging).
Gemaakt uit albion rod en styreen.
photo 576105
photo 576103
photo 576102

Nou de afwerking van de Cat motor..
Ik probeer altijd wel wat panel liner te gebruiken om toch een wat realistischer effect te creëren, maar dat is vaak niet genoeg om echt een mooi effect te bekomen..
Nu heb ik onlangs wat lectuur aangeschaft omtrent tips en tricks in de modelbouw, waaronder ook how to's over verweren en dergelijke.
Omdat ik niet bepaald veel ervaring heb in verweren van modellen, heb ik voor deze maar besloten de olieverfjes nog eens uit te halen (ik doe bijna alles in lacquers), en me een weekje bezig te houden met leren verweren.
Enige methode die ik hiervoor kende: 'doe maar wat joh, grote kwast uithalen, verfjes door elkaar mengen, ogen dicht, en verf er maar op los!' Met dit als chaotisch resultaat:
photo 566231
photo 566232
And that's not gonna cut it this time!

Ik heb losjes de methodes uit het boek gevolgd, en veel mijn eigen inbreng eraan toegevoegd, zoals de vernislagen op het einde.

Eerst heb ik een lichte filter aangebracht (4 tal lagen)
photo 576134

Dan enkele zwarte filters, de zwarte olieverf stevig uitgedund wel, mooi resultaat wel, precies stofophoping..
photo 576135
photo 576136

Dan verschillende tinten donker bruin en wat zwart op plekjes waar meest vuil blijft zitten, en hier heb ik denk ik wel beetje overdreven.. de bedoeling was goed, maar de uitwerking is toch nog wat te chaotisch..
Nouja, daarom proberen we nieuwe dingen uit toch, om bij te leren en beter in de techniek te worden. :)
photo 576140


En dan was het een kwestie van donkere/zwarte filters te gebruiken tot het gewenste effect is gecreerd. Het idee was om vooral vuil en olieophopingen in de nooks en crannies te krijgen, en naar onder toe, het blok vuiler te maken met meer lagen filters, en olie sporen op het carterdeksel.
Toen ik tevreden genoeg was, heb ik alles ingeseald met enkele verdunde lagen semi gloss clear, aangebracht met penseel wel.
Waarna de olie vlekken een verdunde gloss clear laag hebben gekregen, om dat blinkend olie effect te creeren, zodat niet alles gewoon mat is.
En moet zeggen, dit is beter uitgekomen dan dat ik had gedacht..
Ook de turbo en uilaat monifolds zijn behandeld met verschillende filters.
photo 576139
photo 576141
photo 576142
photo 576143
photo 576145
photo 576146

Ik wil bij deze even duidelijk maken dat ik in geen geval zeg dat dit een goede methode is, en ik raad ook niemand aan om mijn methode te gaan gebruiken, want er zijn betere guides hier op het forum en all over the interwebs over hoe te verweren.
Dat gezegd zijnde, voor een 1e poging te doen om echt netjes en systematisch te verweren, mag het resultaat er wel zijn denk ik dan..
Hoewel, ik het nog steeds wat te chaotisch vind..
Wat vinden jullie? Heb ik overdreven? Wat kan er beter?

Ondertussen ook het chassis gespoten in semi gloss van Tamiya Lacquers.
De bedoeling is ook om het chassis toch iets of wat te verweren, zodat het geheel er net wat passender uitziet.. Maar dat is voor de volgende keer!
Het chassis staat voorlopig ook op placeholder rubbers uit de spare parts box..
photo 576144
photo 576130



Kevin

_________________
Kevin



Mijn projectjes

Someone once told me: "Be just like a duck.. Stay smooth on the surface, but paddle like the devil underneath!"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 maart, 2023 18:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 aug, 2021 19:36 pm
Berichten: 58
Jaja, we zitten vol in de "weathering modus", want ook voor mijn volgende post gaan we weer lekker lopen verweren.
Mijn 1e chassis dat ik probeer te weatheren, dus nu ook wat lectuur opgedaan en aan de slag gegaan met de olieverfjes.

Na ronde 1,
Niet slecht denk ik dan, maar toch nog niet compleet naar mijn zin.. En zo meteen nemen we de grove maatregelen! Dus blijf gezellig plakken, neem er een biertje bij of ga even lekker koffie zetten (afhankelijk welk moment van de dag je dit leest :brouw: )
Hier de foto's:
photo 577645

photo 577643

photo 577646

photo 577647

photo 577648

photo 577649

photo 577650


Ook de chrome bumper moest eraan geloven uiteraard! En dat zal een trend worden voor de chromen kipbak en dieseltanks, want ook die gaan behandeld worden om het boeltje wat stoffiger te maken!
Eerst maar eens geprobeerd op een chrome tank uit de spare parts box, alvorens we het voor echt doen op de bumper..
photo 577652

photo 577651


Dan de wielen en vinyl banden..
Vooral de velgen vindk heel goed gelukt! Schouderklopje bij mezelf! :D
photo 577653

photo 577654

photo 577655


De banden geassembleerd en even aan de kant gelegd om te drogen, tijd om het PE setje van CTM voor het exterieur uit te halen, want de 1e PE aanpassing van de kit moest gebeuren!
Hier even het setje met referentie CTM 002:
photo 577656

photo 577657


En zoals gezegd, hier het 1e PE werk van de kit, de achterlichten.. Ik ging deze normaal niet vervangen, vond de originele er beter bij passen, maar heb uiteindelijk toch gekozen voor de PE versie.
Ziet er wat moderner uit ook:
photo 577660

photo 577658

Even droogpassen.. de lichtbak moet aan de steunen hangen, en niet erop liggen zoals op de foto
photo 577659


Ook de opstapjes, daar moest wat aan aangepast worden.
Het onderste stuk traanplaat met scribertje los gemaakt (vooral omdat ik bang was om de rest van het chrome te beschadigen ben ik maar van mijn multitool weggebleven voor deze),
stukje PE net geplooid, behandeld met alclad chrome en toegevoegd aan de opstapjes..
Ook 2 PE hendeltjes aan elke opstapbak geplakt, zodanig men bij de batterijen kan. Deze zaten jammer genoeg niet in de kit, iets wat ze er wel mochten bij doen in mijn opini.
photo 577661


En laatste beetje PE voor het chassis gaat naar de spatlapjes en mounts.
Het voorste spatbord van de aandrijf assen, heb ik maar gelaten zoals die waren want de onderdelen uit de PE set gaven weinig tot geen verbetering..
Het achterste spatbord is in mijn opini nog erger dan het origineel.. Dus moest er voor een oplossing gezorgd worden..

En die kwam in de vorm van enkele dozen vol met spare parts voor kamions, die ik had overgenomen recentelijk 2de hands van iemand..
En daar vond ik gelukkig deftige mounts in! Past zoveel beter dan de originele of die uit de PE set!
Ze moeten wel nog een scheetje ingekort worden, ze steken iet wat te ver uit.

Ook voor het spatlapje zelf ga ik kijken voor setje van vinyl te installeren, heb al ff gezocht op het interweb, en heel mooi setje gevonden van Plastic Dreams, met ref: 1004, maar deze is enkel maar te krijgen in the US of A.. Wat ik wel heb gevonden bij onder andere Schrapers, zijn de witte spatlapjes.. Maarja, die zijn het ook niet.. tmoeten zwarte zijn :roll:
Heeft iemand weet van een deftig zwart vinyl spatlap setje voor een Kenny? Laat maar even wat weten!
Anders ga ik zo toch maar zelf uitsnijden uit een rubber mat of iets gelijkaardigs..
photo 577663

Even droogpassen met behulp van elke modelbouwers favoriete tool: Blu Tack! :lol:
photo 577662


En dan nu als laatse..
Je zult het misschien al gemerkt hebben op vorihe plaatjes ook.
Nu we het thema van zand en stof hebben aangenomen voor deze bouw, moet ook het chassis nog wat bewerkt worden.. Want die is nu wel wat te donker om bij het geheel te horen..
Dus al die uren die al in het chassis zitten, helemaal voor niks, want nu gaan we er met de airbrush volledig over!
Beetje jammer, want je ziet niets meer van al het vorige werk, maar geeft niks, dan heb ik mooi wat geoefend en zal het volgende keer ook weer vlotter en beter lukken..
Maar langs de andere kant, het resultaat mag er zijn, en ben er stiekem wel beetje trots op ook :)
photo 577665

photo 577666

photo 577664

photo 577667

photo 577668

photo 577669

photo 577670

photo 577671

photo 577672


Sjoow, weer flink opgeschoten met de dumper!
Volgende keer gaan we de laatste handjes leggen aan het chassis, en gaan we starten met het interieur.
Tot dan lads and gals!

Kevin

_________________
Kevin



Mijn projectjes

Someone once told me: "Be just like a duck.. Stay smooth on the surface, but paddle like the devil underneath!"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 apr, 2023 17:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 aug, 2021 19:36 pm
Berichten: 58
Beste collega brouwers, ik heb even jullie hulp nodig!
Ik was bijna vergeten dat er nog een subchassis moest geassembleerd worden, dus dat ook maar even gedaan!
Nou zit ik met enkele vraagjes:

photo 579168

1) stap 85 is een dieseltank, maar is de tank op stap 87 ook diesel? of is deze hydraulic?
ik hoop ook diesel, want heb beide tanks HELEMAAL verbouwd tot wat meer realistische dieseltanks (meer hierover in volgende post),
maar toen ik opzoekwerk ging doen over hoe ik de hydraulica ongeveer zou moeten aansluiten, kwam ik ontzettend veel plaatjes tegen met de kleinere tank van de 2 als hydraulische vloeistof tank.. en toen ben ik beginnen twijfelen..

2) zijn de kleine verdeeltanks op stap 83 hydraulics of lucht?
ik ging van de veronderstelling uit dat deze van 83 hydraulische tanks en verdeelpunten waren, en de tanks op 85 en 87 gewoon diesel..
en dat de luchttanks 'verborgen' in het chassis zaten normaal..


Kevin

_________________
Kevin



Mijn projectjes

Someone once told me: "Be just like a duck.. Stay smooth on the surface, but paddle like the devil underneath!"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 apr, 2023 15:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Je mag er vanuit gaan dat de kleine tanks van stap 83 luchttanks zijn.
De grote tank een dieseltank (diesel fuel only decal) en dan de kleine tank hydrauliek.
Of je moet nog iets van een rechthoekige tank in de bouwdoos hebben zitten voor hydrauliek, decal 13 geeft ook aan "Hydr. only".


groet, Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 apr, 2023 18:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 aug, 2021 19:36 pm
Berichten: 58
K*t.. :? dan ga ik em maar weer opnieuw verbouwen tot een hydraulische tank.. Die sticker had ik dus over het hoofd gezien, omdat die pas vermeld wordt heulemaal op het einde van de bouwbeschrijving, bij de zij-aanzichten van de truck... :roll:
Bedankt voor de toelichting!

_________________
Kevin



Mijn projectjes

Someone once told me: "Be just like a duck.. Stay smooth on the surface, but paddle like the devil underneath!"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 22 apr, 2023 17:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 aug, 2021 19:36 pm
Berichten: 58
Afgelopen weken mezelf bezig gehouden met het subframe van de kipbak te assembleren. Aan datzelfde subframe zijn ook bevestigd:
Dieseltank, hydraulische tank, en 2 luchtketels.

Te beginnen met de diesel- en hydraulische tank.
Dieseltank is altijd wel een onderdeel van het model wat naar voren springt en goed zichtbaar is. Allemaal geen probleem, moesten de dieseltanks in de kit iet wat realistischer zijn geweest.. Maar in zowat elke vrachtwagen kit van een groot merk die je opentrekt, zijn de dieseltanks (in mijn opini) 1 van de grootste tegenvallers..
En dat is in deze kit niet anders...
Dus maar besloten de cilinders heulemaal kaal te schuren en opnieuwf te beginnen..
En dat deden we zo:
Je neemt de standaard chromen tank
photo 579384


Ontchroomd die met Mr Muscle ovenreiniger en schuurt em helemaal kaal.
Ook de opening gemaakt bovenaan de brackets, en de holte naar de tank gedicht met plaatje styreen.
photo 579385


Enkele lagen primer, daarna schuren om grote oneffenheden te tonen, eenmaal tevreden gaan we over tot de modificaties.
Te starten met de tankstrips.
Dunne plaat styreen, strookje uitsnijden op breedte maat (eigenlijk ietsie pietsie breder) van de PE straps uit de detail set van CTM.
photo 579386


Waarna er 2 heeeeeele fijn stripjes zijn afgesneden om aan bijde kanten van de brede strip te plakken
Na wat vechten en bijna mijn eigen vingers aan elkaar te plakken, kwam ik op dit uit.
photo 579387


Dan verder met details aanbrengen, de nieuwe tankdop, het 'eilandje' waar de tanktop op zit, alsook de toekomende en vertrekkende fuel lines, en een vent line.
Nondedju Kevin, de tankdop is verkeerd georiënteerd.. Wordt op een later moment nog aangepast, ik zag het zelf veel te laat.
photo 579388
Nou, hier word een mens excited van! Wat ziet dat er al goed uit, al zeg ik het zelf.


Sjow, volgende stap, primen met Tamiya, dan een gloss black base (en die mag goed glimmen), en als laatste de chrome erover.
Voor de black base en het chrome heb ik opnieuw gebruik gemaakt van de nieuwe A-stand Lacquers van Ammo.
photo 579389


Nog even bevestigen aan het subframe, en alles samen brengen. Leidingkjes eraan, detail verven, de tankstrips bevestigen, en ook het PE opstapje uit het CTM setje plooien en behandelen met chrome.
en tadaaaa
photo 579390

photo 579391

photo 579392
Wat een verbetering!


Hier even de vergelijking met de OOB tank
photo 579394

photo 579393


Maar Kevin, hoe zit het met de hydraulische vloeistof tank?
Ja goed dat je even vraagt!
In mijn vorige post zul je zien dat ik de mist ben ingegaan en was ik er eerst van overtuigd dat de hydraulische tank eigenlijk een dieseltank is..
Bleek dus niet zo te zijn..
Gelukkig zat ik nog niet zo heel ver in de assemblage, en had ik enkel een gloss black base op de kleinere tank zitten.
Dus deze kaal geschuurd weer, dieselkoppelingen eraf gedaan, en ben nu volop bezig met em opnieuw te herverbouwen naar een hydraulische vloeistof tank met behulp van gelijkaardige aanpassingen.
Ik zet nog wel even wat foto's hier als dat ook klaar is.


En als laatste ook nog even de luchtketels voorzien van wat loodgieterswerk. Deze zijn at random gedaan, los gebaseerd op internetfoto's. Alles verdwijnt onder het chassis, je ziet daar niks meer van eenmaal de enorme chromen badkuip erop komt.
photo 579395

photo 579396


Kevin

_________________
Kevin



Mijn projectjes

Someone once told me: "Be just like a duck.. Stay smooth on the surface, but paddle like the devil underneath!"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 mei, 2023 18:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 aug, 2021 19:36 pm
Berichten: 58
Deze week het subchassis en de hydraulische vloeistoftank afgewerkt, voorzien van eigen tankstraps en bekabeld.
Ik dacht dat het wel leuk zou zijn om de tank ook te voorzien van een setje afsluiters, om te printen op mijn resin 3d printer.
Ik kon em eigenlijk zelf wel ontwerpen in Blender, aangezien ik wel wat basis kennis heb van 3d tekenen, uv mapping en textures. (die 2 laatste had ik in dit geval wel niet nodig).
Maar dat ging me wel wat tijd kosten, mijn workflow in Blender is ver van ideaal en de skills zijn wat roestig..
Soit, vrij snel een valve gevonden op internet, het model geïmporteerd in Blender, enkele aanpassingen gemaakt, en geëxporteerd in Chitubox.
Verschillende groottes geprint en gekeken wat best zou passen.

Met dit als resultaat:
photo 579877

photo 579875


Ook de lichtbak vanachter voorzien van wat verdeeldoosjes gemaakt uit styreen en kabeltjes omdat het anders maar een plat zicht is..
photo 579876


Dan het subchassis en tanks verweren, ook op veel plaatsen over het gehele chassis nog wat "touch ups" gedaan, en nu denk ik wel dat het chassis klaar is en aan de kant kan gelegd worden.
Hier de plaatjes:
photo 579880

photo 579878

photo 579879

photo 579881

photo 579882

photo 579883

photo 579884

Enkel de achterflaps en steunen ontbreken nog, nog volop opzoek naar rubber flapjes met het KW logo. Misschien zelf maar wat fabriceren?
photo 579885


Volgende halte, interieur en cabine!

Kevin

_________________
Kevin



Mijn projectjes

Someone once told me: "Be just like a duck.. Stay smooth on the surface, but paddle like the devil underneath!"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement