Hallo allemaal, het is erg lang geleden dat ik hier wat gepost heb. De Scania heeft een hele tijd in een doos gezeten en zelfs een verhuizing overleefd. Een tijdje geleden had ik zin / inspiratie om weer even wat te doen aan een aantal projecten die al een tijdje in dozen zaten, waaronder deze. Ik ben best wel wat opgeschoten, ik zal een update doen hier, zo'n verslag wat halverwege stopt vind ik ook niet erg leuk. Hij is nog niet af, dus er volgt uiteindelijk nog meer.
Ik was maar eens begonnen met een clear coat op de cabine, en daarna heb ik het interieur en de voorruit er terug in geplaatst. Ik wist nog van de vorige keer dat die niet echt lekker meewerkte dus ik heb hem eerst wat gebogen in warm water en daarna met klemmen vast gezet, telkens een stukje. Uiteindelijk zat ie vast.
Daarna moest ik de steunen van de cabine verplaatsen omdat ik het slaapgedeelte eraf had gezaagd. Aan de rechterkant geen probleem.
Maar links zaten de accu's in de weg, dus die moest ik verplaatsen.
Daarna heb ik de cabine verder in elkaar gezet en gekeken of alles past met de motorkap erbij.
Helemaal aan het begin van de bouw heb ik, volgens instructie, 12 mm uit het chassis gehaald, en die wilde ik eigenlijk wel weer terug. Dus weer wat zagen, plakken en vullen.
Dit is goed genoeg, vind ik.
Het was ook de bedoeling om de aandrijfas met die 12 mm ter verkleinen maar dat had ik nog niet gedaan, blij toe.
Het volgende probleem was dat de luchtinlaat aangepast moest worden, dus dat heb ik gedaan.
En ik wilde een staande pijp maken, dat heb ik op deze manier opgelost. Ik denk niet dat het in het echt ook helemaal zo zou zitten maar dit is wat ik kon verzinnen.
Het ziet er dan ongeveer zo uit. De pijp is van een Italeri setje, beetje vervelend plastic om mee te werken maar ok.
Daarna ben ik gaan verven. Ik zal hier wat foto's overslaan en het resultaat laten zien, dat scheelt weer.
Het chassis is rood geworden, daarna met olieverf en Lifecolour acrylics verweerd.
De motor ook geverfd, ik doe er verder niet veel mee.
Ook de pijp gespoten met Greenstuffworld chrome en wat olieverf erover. Dit is dan nu het resultaat. Er moet natuurlijk nog wel het een en ander gebeuren.
De wielen heb ik met Alclad Dark Alu gespoten, en nu staat ie zo in de kast, de wielen en cabine zitten er los op.
Die pijp mag nog wel wat rechter...
Ik ben wel tevreden met hoe het er nu voor staat, ik ben een heel eind opgeschoten en dat geeft wat meer motivatie voor de volgende ronde.