Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:22 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 30 jun, 2019 17:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 maart, 2018 16:20 pm
Berichten: 162
Woonplaats: Dordrecht
audi257 schreef:
Mooi werk zo ver al! Ik vind de auto’s met haaksysteem altijd mooi en boeiend.
Vooral lekker doorgaan!

Groet,
Erik


Vind ik ook Erik, zeker met een afgeragde bak erop. Je ziet ze in allerlei soorten en maten dus je kunt er alle kanten mee op.

Het weekend begonnen met het afmaken van de spatborden. Ik had ze eerder al voorzien van primer, Tamiya Gloss black en daarover Chrome silver.

Afbeelding

Best wel shiny spul maar een goede basis. Gisteren 's morgens snel de schuur in gedoken om verder te verven voordat het te warm zou worden daar binnen. Ik heb eerst wat Dark copper erop gespoten, en daarna afgemaakt met wat Smoke. Ik vind ze zelf in elk geval wel mooi geworden :-)

Afbeelding

Vandaag heb ik geprobeerd om de onderdelen op het chassis en de motor, die ik vorige week erop had gezet, wat beter op elkaar aan te sluiten qua kleur. Met name de onderdelen aan de voorkant, en de uitlaten. Ik denk dat dat wel ongeveer klaar is.

Afbeelding

Als laatste wat werk aan de achterkant. Een vangmuil geverfd en erop gezet, en de "platen" waar de lichten en het nummerbord op komen (ik weet eigenlijk niet hoe die dingen genoemd worden, kan iemand me dat vertellen?) geverfd met Vallejo Pale Burnt Metal, een mooie metaalkleur.

Afbeelding

Groeten!

_________________
Jeroen
jeroentsje.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 jul, 2019 23:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Erg gaaf hoor, vooral dat je de truck ook verweert is mooi om te zien. De containervrachtwagens die hier in de buurt rondrijden zien er altijd flink afgebeuld uit, dus het hoeft zeker geen gloednieuwe truck te zijn. Ben je van plan om plaatwerk (spatborden etc) nog wat butsen en deuken te geven? Ik ben ook benieuwd wat je met de container / lading gaat doen, zoals je zegt kun je hier zo'n beetje alle kanten mee op.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 jul, 2019 7:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 maart, 2018 16:20 pm
Berichten: 162
Woonplaats: Dordrecht
Tomska schreef:
Ben je van plan om plaatwerk (spatborden etc) nog wat butsen en deuken te geven?


Hoi Tom, dank je. Ik wilde eerst inderdaad die spatborden wel een beetje butsen en zo, maar ze zijn van resin en dat blijkt niet zo buigzaam :-) Ik heb 1 van de spatborden al een keer doormidden gebroken en toen dacht ik weet je wat... ik blijf er verder wel af. Voor butsen had ik er denk ik in moeten gaan snijden/slijpen oid, ik zag dat niet zo zitten. Een volgende keer maak ik ze wel zelf dan kun je er toch wat makkelijker dingen mee doen.

_________________
Jeroen
jeroentsje.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 jul, 2019 20:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 maart, 2018 16:20 pm
Berichten: 162
Woonplaats: Dordrecht
Ik heb de geleidewielen op het frame gezet en de achterkant is nu wel zo'n beetje klaar, alleen de lampen en kentekenplaten nog, en wat outlets voor de elektrische koppelingen.

Afbeelding

Ik heb deze wagen voor veel dingen als voorbeeld gebruikt, die staat vaak bij ons vlakbij geparkeerd. Ik denk dat ik redelijk in de buurt zit wat de "look" betreft.

Afbeelding

Verder de laatste onderdeeltjes voor de cabine geverfd

Afbeelding

en ook de cabine zelf, de raamrubbers en wat andere zwarte details.

Afbeelding

Voor in de cabine heb ik een coolbox gemaakt, je wilt toch wat kouds drinken zo af en toe.

Afbeelding

Al met al begint de wagen nu behoorlijk af te raken. Als ik de cabine erop heb zitten kan ik de definitieve maat voor de bak bepalen.

_________________
Jeroen
jeroentsje.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 jul, 2019 20:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Dat komt goed! :)

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 jul, 2019 12:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Dit ziet er erg goed uit, zo horen die wagens er eigenlijk uit te zien. Misschien kan je de roest op de rollers nog iets afzwakken, op de foto lijkt het nu wel erg "vers". Misschien ook nog wat vet hier en daar? Leuk detail ook, die koelbox. Nog een broodtrommel en een thermoskan erbij?
Ik snap wel dat je het risico bij het resin niet wilt nemen met het maken van deuken, ik heb er ook slechte ervaringen mee :lol: . Buigen wilt het niet, en bij warm maken heeft het meer de neiging om te verbranden dan zacht te worden :mrgreen: .

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 jul, 2019 12:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 maart, 2018 16:20 pm
Berichten: 162
Woonplaats: Dordrecht
Tomska schreef:
Dit ziet er erg goed uit, zo horen die wagens er eigenlijk uit te zien. Misschien kan je de roest op de rollers nog iets afzwakken, op de foto lijkt het nu wel erg "vers". Misschien ook nog wat vet hier en daar? Leuk detail ook, die koelbox. Nog een broodtrommel en een thermoskan erbij?
Ik snap wel dat je het risico bij het resin niet wilt nemen met het maken van deuken, ik heb er ook slechte ervaringen mee :lol: . Buigen wilt het niet, en bij warm maken heeft het meer de neiging om te verbranden dan zacht te worden :mrgreen: .


Dank je! Je hebt gelijk wat de roest betreft, ik denk dat een laagje matte vernis wel wat zal helpen nog. Als het chassis zometeen helemaal af is ga ik er nog wat stof/modder/etc aan toevoegen.

Ik heb voor in de cabine ook de krant er nog bij liggen inmiddels, en ik wil nog een bediening voor de haakarm maken. Een thermos is een goed idee!

Afbeelding

_________________
Jeroen
jeroentsje.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 jul, 2019 14:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2243
Woonplaats: kolham
Zeer realistisch, onder andere dat interieurtje vind ik heel goed getroffen!

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 jul, 2019 21:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 maart, 2018 16:20 pm
Berichten: 162
Woonplaats: Dordrecht
Nou, met een hippe alu thermos en de "afstandbediening" voor de haakarm vind ik het wel mooi, ik heb het vak "priegelen" ook gemist op school :-)

Interieur is af wat mij betreft. Ik denk dat ik de cabine nu in elkaar kan zetten en de buitenkant af kan maken.

Afbeelding

_________________
Jeroen
jeroentsje.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 jul, 2019 22:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Fraaie mengelmoes van onderdelen, kleuren en materialen.
De schijfremmen op het tandemstel van de Volvo onder de Mercedes, je verzint het maar.
Het verweren is niet zo mijn ding, nu is het meer een schrootauto van de oudijzerboer die, als ie niet oppast,
zomaar aangekeken kan worden als oud ijzer op de sloperij maar dat is Geschmacksache en daar valt niet over te twisten.
Ik had de wielbasis wel groter gemaakt, nu blijft een erg klein bakje over vergelijkbaar met een kiepbak maar misschien
had je dat ook wel in gedachten.
Verder mooi om te zien wat je er van brouwt, als je een oude cabine wilt zou ik ook denken aan deuken en in ieder geval
de cabine niet in de hoogglans zetten.
De afstandbediening is ook wel een gadget, ik ken alleen de pookjes naast de stoel die het verdeelblok bedient dus dit is voor
een luxe "sjoffeur".
Dat verdeelblok ontbreekt nog maar daarmee kun je je ook veel werk op de hals halen omdat alle hydrauliek daar naartoe gaat.
Benieuwd hoe het totaalplaatje straks is.

groet, Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement