Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:56 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 11 jul, 2019 7:23 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 maart, 2018 16:20 pm
Berichten: 162
Woonplaats: Dordrecht
Hoi Johannes, dank voor je opmerkingen!

ingzagers schreef:
Benieuwd hoe het totaalplaatje straks is.


Ik ook! :-)

Wat je zegt, een mengelmoes van onderdelen... De voorkant van het chassis is van de Mercedes, de achterkant van een Volvo F12 en de achterassen zijn inderdaad van een setje luchtvering voor een Volvo :shock: ... Hmmm.... In elk geval is het een uniek exemplaar! Om eerlijk te zijn, ik had er allemaal geen idee van toen ik hieraan begon, inmiddels is mijn interesse in trucks aardig aangewakkerd en weet ik er een beetje meer van, dus dat komt vast van pas bij volgende projecten.

Wat ik voor ogen had was een oude, compacte truck (dat vind ik mooi om te zien), die zich zijn leeftijd goed laat aanzien. Inderdaad een beetje zoals het oud ijzer wat ie misschien in de bak heeft liggen. De bak zal inderdaad niet zo heel groot zijn, maar ik denk (ok, hoop) dat de verhoudingen wel kloppen als alles af is.

Verdeelblok is voor mij een nieuwe term, dus weer wat geleerd. Ik denk dat ik ongeveer weet dat je bedoelt, er zit echt een berg hydrauliek op zo'n haakarm. Dat ga ik allemaal niet maken, mijn "skills" zijn daar op het moment niet toereikend voor. Ik wil links aan de zijkant van de wagen nog wel "iets" maken met slangen en koppelingen zodat er in elk geval rudimentair iets aanwezig is wat met hydrauliek en lucht te maken heeft.

_________________
Jeroen
jeroentsje.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 jul, 2019 14:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 maart, 2018 16:20 pm
Berichten: 162
Woonplaats: Dordrecht
Ik heb inmiddels de cabine afgemaakt. Eerst mat gemaakt met Vallejo Matt Varnish, wat je makkelijk met de kwast kunt opbrengen. Toen de ramen erin. Het grote raam aan de voorkant is net een heel klein beetje te klein, er is een klein randje over aan de bovenkant. Maar het valt eigenlijk nauwelijks op. Het erin krijgen van het interieur was nog wat werk, ik had de stuurkolom blijkbaar iets te rechtop gezet dus die moest ik opnieuw plaatsen. Nu moet de voorbumper er nog op maar dat kan pas als de cabine op het chassis zit. De spiegels doe ik pas als allerlaatste wegens afbreekgevaar.

Afbeelding

In de grote zijramen zit geen glas, dat is wel leuk want je kunt het interieur goed zien. De koelbox paste niet op de middenconsole, dus die staat voor de stoel van de bijrijder.

Afbeelding

_________________
Jeroen
jeroentsje.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 jul, 2019 7:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 maart, 2018 16:20 pm
Berichten: 162
Woonplaats: Dordrecht
Ik wilde al een tijdje nog "iets" doen met slangen en leidingen, aan de zijkant van het chassis, maar ik bleef het een beetje uitstellen omdat ik niet echt een idee had van wat ik wilde maken. Uiteindelijk maar gewoon begonnen!

Met 0.5mm messing wat leidingwerk gaan buigen en aansluitingen gemaakt van de hydrauliektank richting het chassis.

Afbeelding

Ik heb geen idee of het enigszins overeenkomt met iets uit de werkelijkheid (ik vind dat ook niet erg) maar met een likje verf erop ziet het er best leuk uit.

Afbeelding

Nu aan deze kant nog wat slangen en koppelingen om het er wat drukker uit te laten zien en dan is dat wat mij betreft klaar.

_________________
Jeroen
jeroentsje.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 jul, 2019 17:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Dit ziet er goed uit allemaal en wat verwering op zo'n model geeft het net iets extra's. En of de slangen en leidingen kloppen met de werkelijkheid is inderdaad niet zo heel belangrijk, als het er maar een beetje realistisch uitziet.

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 31 aug, 2019 16:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 maart, 2018 16:20 pm
Berichten: 162
Woonplaats: Dordrecht
Ik had van de week echt zin om de Benz af te maken. Ik moest nog wat kleine dingen afmaken en alles in elkaar zetten. De truck is nu af, ik moet nu nog een afvalbak maken voor erop maar ik denk dat ik dat klusje bewaar voor een paar donkere dagen deze winter. Het resultaat tot nu toe is eigenlijk wel bijna precies zoals ik het wilde. Toen ik hieraan begon wist ik bijna niks van vrachtwagens en ik had nog nooit aan scratchbuilding en verwering gedaan. Ik heb allerlei verschillende dingen uitgeprobeerd en er veel plezier aan beleefd, zeker nu ie in mekaar zit. Qua onderdelen is het een beetje een allegaartje maar zoals ik zei het eindresultaat is wel wat ik voor ogen had. En ik kan in elk geval zeggen dat er maar 1 van is :-)

Vandaag mooi weer dus ik heb buiten een paar foto's kunnen maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop dat jullie ze leuk vinden!

_________________
Jeroen
jeroentsje.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 sep, 2019 20:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Zéér mooi werkpaard geworden Jeroen. :brouw:

Het verweren zit in een goede balans niet teveel en niet te weinig.
Al zou ik de banden nog iets afwerken met een zandkleurig pigmentpoeder. :wink:

Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 sep, 2019 20:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 maart, 2018 16:20 pm
Berichten: 162
Woonplaats: Dordrecht
Dank je Eddy!

Boxer schreef:
Al zou ik de banden nog iets afwerken met een zandkleurig pigmentpoeder. :wink:


Dat is een goeie tip. Hij is toch nog niet helemaal klaar zonder die bak, dus de banden zal ik sowieso nog aanpakken. Ik had zelf gezien dat de onderkant van de cabine er wel erg schoon uit ziet, dat kan ook nog wel wat hebben.

_________________
Jeroen
jeroentsje.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 sep, 2019 11:17 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 13 jun, 2012 18:41 pm
Berichten: 405
Mooi stukje huisvlijt Jeroen!

Is wellicht ook mooi om een band niet te verweren, en er met losse krijtletters "natrekken" op te zetten.
Alleen aan de velgrand wat wit van het bandenvet smeren, dan heeft ie net een nieuwe van de bandenboer..

Groet,

Boenie.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 sep, 2019 21:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 11 jan, 2010 22:46 pm
Berichten: 825
Woonplaats: Buiten de Wereld (B)
Netjes hoor Jeroen. Je hebt een heel eigen draai gegeven aan de Revell Mercedes. Het resultaat mag gezien worden :brouw: .
Verwering is een kwestie van smaak, maar ik vind het goed gelukt.

gr
Eddy

_________________
In progress: White-Freightliner COE Big Sky | DAF XF95 SSC Speedline Tongerlo | MB New Actros Gebr. Geelhoed
Klaar: Mijn afgewerkte projecten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 mei, 2020 8:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 maart, 2018 16:20 pm
Berichten: 162
Woonplaats: Dordrecht
Hallo brouwers, na een hele lange tijd heb ik de Benz weer nieuw leven ingeblazen. De truck zelf is zo goed als klaar maar ik wilde er nog steeds een bak op maken. Maar ik was denk ik de juiste nog niet tegen gekomen, ik wilde iets speciaals. Pas geleden kwam ik tijdens een wandeling een bak die ik nog nooit eerder had gezien en ik wist dat dat hem (ongeveer) zou worden. Het is waarschijnlijk een "handgemaakte".

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben er nu een paar dagen mee bezig en er zit schot in de zaak. Dit is de onderkant.

Afbeelding

In het middelste gedeelte horen ook nog dwarsbalken maar... het liggende gedeelte van mijn "haak" is te hoog daarvoor en ik wilde de bak niet verhogen, dat zou er vreemd uit zien dus ik laat het maar zo.

Ik ben wel blij met de achterkant.

Afbeelding

Qua maat komt het niet slecht uit denk ik.

Afbeelding

En hier ben ik inmiddels, de steunen voor de zijkanten zitten erop. Ik moet daar nog wat vullen en schuren.

Afbeelding

Afbeelding

Daarna kan ik aan de zijkanten gaan werken.

_________________
Jeroen
jeroentsje.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement