Bedankt voor de reacties jongens
.
De AMT uitlaten ben ik niet zo'n fan van, daarom maar besloten om Italeri uitlaten te gebruiken. Ik had toch nog een set over van de MAN F2000. De steunen op het rack hiervoor iets moeten aanpassen, maar ze passen verder prima:
Dan de aansluitingen naar de turbo aanpassen. De aansluiting op de grotere Italeri uitlaten paste helemaal niet meer, zodoende ook maar de ellebogen van Italeri gebruikt, en die passend gemaakt op de iets ingekorte uitlaatbuizen. Nu is die bocht tenminste ook haaks en netjes afgewerkt.
De inlaatbuis vanaf het luchtfilter is helemaal een drama. Die zit veel te hoog, na veel vijlen en schuren de buis zo laag mogelijk op het blok gekregen. Die past dan ook niet meer op de turbo, dus daar ook nog aanpassingen moeten maken.
Ook van de radiator nog een 1,5mm afgevijld. Dit alles dus om de cabine passend te maken over de motor. Ofwel is de motor te groot/hoog, ofwel is de motortunnel te laag, maar het past niet echt lekker. Heb op Amerikaanse fora en facebook groepen ook al e.e.a. gelezen over de slechte passing van het geheel.
Allemaal niet echt spannend, maar je moet er veel tijd in steken, en dat haalt weer de voortgang uit je project:
Na het definitief inschuiven van het interieur, de hoekstukken met de lichten, en de grille plaatsen. Dit past dan naar AMT normen weer prima allemaal. Ook de echte vinyl spatlappen met Kenworth logo's geplaatst:
Tijd om de cabine en het chassis te verenigen. Ondanks alle aanpassingen aan de motor, stond de cabine aan de voorkant ietsje hoger dan aan de achterkant. Dit opgelost door blokjes van 1,5mm op de cabine vergrendeling te lijmen. Nu staat de cabine mooi horizontaal, en ook haaks op de uitlaten:
Nadien de cabine meer smoel geven door de laatste versiering zoals toplichten, knipperlichten, spiegels, luchthoorns en stijgbeugels aan te brengen:
En als laatste de bumper eronder lijmen, en ervoor zorgen dat de cabine nog ver genoeg naar voren kan kantelen. In plaats van de beoogde lampglaasjes op de bumper te lijmen, heb ik uiteindelijk toch nog gekozen om de gaten uit te boren, en er vanaf de achterkant lampen tegen te lijmen. Hiervoor de cabinelampen gebruikt, die normaal boven de spiegels staan. Van spelden nog antennes gemaakt:
En dan, .....is ie klaar:
En nog wat buitenfoto's gemaakt:
Uiteindelijk is er van een AMT bouwdoos best wat te maken
.
Iedereen bedankt voor de reacties, tips en op- en aanmerkingen. Jullie steun wordt gewaardeerd
.
Tot een volgende.
gr
Eddy