Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 16:25 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: EZB DAF takelwagen
BerichtGeplaatst: di 29 jan, 2019 11:43 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Mooi hoor!

Het wordt een vreemd geheel zo bij elkaar.
Maar heel mooi uitgevoerd.

Voor de winterhoes is misschien lood folie ook een optie.
Diverse scenery-materialen handeltjes hebben het, maar ook sportviszaken die vliegvis-spul in het assortiment hebben, hebben dit.
(Zomaar een voorbeeld, geen binding mee); https://www.peetershengelsport.nl/webshop/products.php?product=Adhesive-lead-foil

Het is dun, mooi te plooien en eenmaal in vorm blijft dat ook zo.
Bovenstaande is ongeveer 0,15mm dik.

Succes!
Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: EZB DAF takelwagen
BerichtGeplaatst: di 29 jan, 2019 15:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
odorf schreef:
Het wordt een vreemd geheel zo bij elkaar.


Jij bedoelt waarschijnlijk hetzelfde als wat ik denk, want hij is echt lélijk..... :lol: Maar aangezien Johannes hem in zijn openingspost "Het monster van Frankenstein" noemde en "Verreweg moeders mooiste" neem ik aan dat hij hierdoor niet beledigd is.

Voor wat betreft de bouw Johannes, die is als vanouds. Je hebt hem weer zeer goed getroffen. :brouw:

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: EZB DAF takelwagen
BerichtGeplaatst: zo 17 feb, 2019 17:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 mei, 2010 14:55 pm
Berichten: 226
Tja, mooi of niet mooi is een kwestie smaak.
Je zet hier in elk geval wel een echt werkpaard neer.
Details en afwerking zo als we van jou gewend zijn.

:brouw: Kees.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: EZB DAF takelwagen
BerichtGeplaatst: ma 04 maart, 2019 10:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Ondertussen meer dan een maand verder en Jabbeke nadert nu met rasse schreden.
Dit model zal weer zo'n last minute worden ben ik bang, de grote lijn zit er in maar (en dat doe ik altijd) ik heb nog een bucketlist
met zeker 20 dingen die nog verwerkt moeten worden.
Maargoed, stand van zaken: de kraan is nagenoeg afgewerkt, de adapter voor de koppeling op de vooras van het te slepen voertuig moet nog
aan de arm bevestigd worden en ik moet er nog een kabel vanaf de trommel naar de achterzijde op maken. Met dank aan Erik Fontein voor het
kabelwerk.
De cabine schiet mooi op, de zwaailampglaasjes heb ik dit keer toch maar met Tamiya oranje gekleurd.
En toegegeven........ik had dat spul eerder moeten ophalen want met de kwast is het ook heel goed te verwerken en de transparantie veel beter
dan iets van Revell.
Voordat de cabine op het chassis komt moeten er nog de kleine dingen zoals deurgrepen, spiegels, pantograaf ruitenwissers, handgrepen, ventilatierooster, deursloten, radiateurdop, antenne en pffff, nog erg veel dingen op dus.
De bumper is nagenoeg gereed, ik heb er een reflecterend oranje streep op gespoten zoals het oorspronkelijk ook was.
In de loop der jaren is het oranje op het origineel vekleurd en afgesleten maar omdat ik bijna nieuwstaat bouw.......
En zo ploeteren we voort, planning om morgen wat decals te laten drukken voor de kentekens en EZB op de kraan. Altijd weer externe factoren om rekening mee te houden dat men iets stuk heeft of geen tijd maar dat komt wel goed.
Plaatjes maar, zullen tevens de laatste plaatjes zijn van de bouwfase, hierna de plaatjes van het afgebouwde model en ik betwijfel of dat voor Jabbeke nog wat wordt.

photo 471678

photo 471679

photo 471680

photo 471681

photo 471682

photo 471683

photo 471684

photo 471685

photo 471686

photo 471687

photo 471688

photo 471690

groeten, Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: EZB DAF takelwagen
BerichtGeplaatst: ma 04 maart, 2019 12:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Succes met de laatste loodjes van de Bucket list Johannes. Zie hem wel in Jabbeke live te bewonderen.
Gr. Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: EZB DAF takelwagen
BerichtGeplaatst: ma 11 maart, 2019 22:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
En dan maar wat eindshots en foto's zo ie compleet in Jabbeke stond, misschien met buitenweer nog een keer buitenfoto's als ik een
goeie locatie kan vinden wat me in 6 jaar tijd hier in Twello eigenlijk nog niet gelukt is :roll: .

Uiteindelijk toch nog erg veel tijd nodig gehad alles af te krijgen en donderdagmiddag was ie klaar, dank aan Erik Fontein voor de
takelkabels en foto's en ook aan de mensen in mijn FB groep die toch nog weer foto's boven water trokken van o.a. de auto
tijdens de ombouw met de 2800 cabine.

Ik heb in Jabbeke de sleep een paar uur met gelifte vooras op display getoond, de nacht van vrijdag op zaterdag toch maar ondersteund, totdat iemand me zaterdagmorgen attent maakte dat de lepel een rare hoek maakte.
En inderdaad waren 2 lijmnaden waren losgescheurd...., zaterdagmorgen direct de beslissing genomen dit te repareren door het scharnier met een drupje secondenlijm te fixeren zodat de kracht op de totale verbinding kwam.
Gelukkie dat de kraan uit 2 delen bestond en ik het ene deel voor reparatie er uit kon trekken.
Zo heeft ie zeker 24 uur gelift gestaan, een zwaktebod zou zijn geweest de sleep met beide assen op de grond te showen.......zondagnamiddag met het opbreken van de tafels kon ik met een klein mesje de verbinding weer lossnijden en zo heb ik toch nog wat huiswerk hier om de verbinding te verzwaren en het eindstuk opnieuw te spuiten.
Ik vroeg me ook al af waarom er dikke platen bij de echte achter die knik gelast waren op een plek waar je het niet verwacht.....precies op de plek waar mijn lijmnaad ook losscheurde.
Gelukkie ook dat mijn spoorstangen wel van goede kwaliteit plastic waren want 1 van de gaffels ondersteunde urenlang niet de vooras maar de spoorstang....oeps.

Maargoed, avontuur goed afgesloten en beloond met een fraaie beker voor de 1e prijs in de DAF categorie en een beltegoed, pardon tegemoetkoming in de kosten bij een forse order voor decals bij Massimo :mrgreen:

Tot een volgend project, ergens een keer en dank voor het lezen.

photo 472332

photo 472331

photo 472328

photo 472329

photo 472330

photo 472333

photo 472334

groet, Johannes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: EZB DAF takelwagen
BerichtGeplaatst: ma 11 maart, 2019 23:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Gefeliciteerd met de welverdiende prijs!

Blijft een bijzondere soort van Daf zo.
Mooie opstelling ook met zelfs een sleep- achterlichten balk.

Nog een vraagje zomaar ... hoorde dit sleepbedrijf bij het Furness-concern?
Vanwege de witte vlaggetjes in het logo ...

Complimenten!
Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: EZB DAF takelwagen
BerichtGeplaatst: di 12 maart, 2019 11:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Gefeliciteerd Johannes :brouw:
Waar tegenwoordig een takelwagen helemaal netjes vloeiend, een streling voor het oog en gestroomlijnd wordt gebouwd is dit eigenlijk gewoon een lomp ding, waar het werk voorop stond en het moest niet persé mooi zijn. En dat heb je naar mijn idee precies zo neer gezet.

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: EZB DAF takelwagen
BerichtGeplaatst: wo 13 maart, 2019 11:52 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1382
Johannes,

Ook mijn felicitaties, ik keek nu pas op het Forum, druk bezig met bouwen... :lol: :lol:

Mooi resultaat met dit model. Hij is wel niet zo mooi, maar uitstekend gebouwd ! :brouw:

Met vr.gr.
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: EZB DAF takelwagen
BerichtGeplaatst: wo 13 maart, 2019 13:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 12 aug, 2013 9:24 am
Berichten: 59
Nogmaals gefeliciteerd Johannes je hebt hem dik verdiend!

Gr. Richard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement