Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 23:18 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 24 mei, 2019 9:27 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2244
Woonplaats: kolham
Hermann,

Knap omgebouwd die velg maar ik snap echt niet waarom alleen op de vooras 2-hole velgen?

Voorzover ik weet kom je US trucks het meest tegen met 2-hole velgen rondom. Wat je ook veel ziet zijn trucks met 2-holes achter en voor de show 10-holes (chroom/RVS) op de vooras.

Tenzij je de achterassen ook nog om gaat bouwen lijkt me jouw combi van 10-holes achter en 2-holes voor heel vreemd en onlogisch


Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 24 mei, 2019 9:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Ik vind die bud-hole velgen op zich niet zo mooi maar op jouw modeltruck staan ze prima.
Zeer zeker beter dan de velgen die er eerst onder zaten. Op de een of andere manier verpestten die het totaalplaatje.

Maar ik ben het met Rolf eens dat je dan achter eigenlijk ook andere velgen (lees: bud-hole) zou moeten doen..

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 24 mei, 2019 10:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Voor een groot deel ben ik het met je eens Rolf.
Vreemd en onlogisch.....vanuit welk oogpunt?...Nederlands oogpunt of Amerikaans oogpunt? :roll:

photo 476742

En zo zijn er meerdere foto's te vinden.
Aangezien ik meerdere 1/24 bud-holes heb, zal ik wel even kijken of het mooier is of niet, zo niet, dan blijft het zo. :wink:

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 24 mei, 2019 14:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 mei, 2012 15:12 pm
Berichten: 1279
Woonplaats: hellevoetsluis
jjaaaaa , de velgen , wederom weer een discussie er over zoals je eens in de zoveel tijd tegen komt , hetzij de banden of de velg
bij veel fleet-owners zie je standaard dezelfde velgen er op zitten , hetzij 2 gaats - 4 gaats of 5 en ook wel spaak velgen , de reden is natuurlijk dat de garage 1 soort velg en banden maat in voorraad kan houden , [ stuur en drive,s ]
wel eens een verhaaltje gelezen dat de budds van staal waren vanwege de voorschriften maar of dat klopt durf ik niet te zeggen want aan de andere kant kwamen ze in diverse brochure,s met lichtgewicht componenten [ aluminium velgen en frame,s , brandstoftank,s ] voor het totaal gewicht laag te krijgen , hoe lichter je wagen hoe meer vracht [ kilo,s ] je mee kan nemen
bij de meeste freightliners met terug geplaatste vooras zie je veel 2 gaats velgen maar ook gewoon de standaard 10 gaten , hetzij wit , alu of chroom
zoveel keus en ook verschillen omdat de baas , eigenaar dat wilt en soms ook voor een speciale uitvoering kiest vanwege zijn soort van transport
dus er zijn gewoon veel mogelijk heden
koos

_________________
do it like pruitt used to do it
movin on


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 mei, 2019 19:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Prulwerk met een mooi eindresultaat Hermann :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 mei, 2019 9:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2244
Woonplaats: kolham
Woefdram schreef:
Aangezien ik meerdere 1/24 bud-holes heb, zal ik wel even kijken of het mooier is of niet, zo niet, dan blijft het zo. :wink:

Hermann.


:mrgreen: ik denk dat je hier 2 hole budd wheels bedoelt, bud-hole klinkt toch als iets anders..... :mrgreen: :mrgreen:

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 mei, 2019 13:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo brouwers!

@ Rolf, :lol: :lol: :brouw:

Ja heren, het chassis is nu zover gereed.
Met de aansluitingen van de lucht toevoer op de turbo en airbox, is de motor nu ook gereed.
Deze uitvoering van airsupply, op een foto gezien op een Amerikaanse truck auction site.
Dan alles zo goed mogelijk na maken en er rekening mee houden dat je onder de cabine niet zo veel inbouw ruimte hebt.

Op de brandstoftanken heb ik nog steps gemaakt, de steps van de 1/24 Freightliner kit genomen, dunne styreen plaatjes van 0,4mm met houtlijm op de dikke 1/24 steps lijmen, gaatjes boren en dan de steps op de juiste lengte en vooral op de juiste breedte houden, zodat het uiteindelijk 1/25 uitvoeringen worden.
De steuntjes voor deze steps heb ik van metaal overblijfselen van de CTM set gemaakt.

photo 477077

photo 477081

photo 477082

Dan na een gelukje bij een ongelukje....de pc muis was stuk gegaan en heb eens gekeken wat voor een kabels er in deze draad zaten.
Nadat ik de draad open gemaakt had, zag ik de draden in de juiste kleur én in de juiste dikte....wat een geluk. :lol:......o ja, ook even een nieuwe muis gekocht. :mrgreen:

Hierna gelijk 2 trailer kabels vervangen met de juiste kleuren, staat toch even nét wat beter.
Alleen de connectors moeten nog gemaakt worden, deze worden van messing gemaakt.
Goed heren, dan even wat foto's...

photo 477078

photo 477080

photo 477079

photo 477084

photo 477083

Zoals jullie zien, de 2-hole buds hou ik bij deze Freightliner alleen op de voorste assen. :wink:
Dat was het voor even en tot de volgende maar weer!

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 jun, 2019 10:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo brouwers!

En de grill is gereed!!
Na veel prutsen en mieren, is de grote grill nu eindelijk gereed.
Er moesten nog 3 rijen van 0,5x1mm op de bestaande strippen geplakt worden, en elk afzonderlijk stukje moest helemaal precies op de onderste 0,5x1mm strip zitten.

Nadat dit allemaal gereed was, de gril zilver gespoten, dan met chroomstift bewerken, wat na 2 keer mislukken uiteindelijk toch goed kwam, en als kers op de taart, het CtM Freightliner embleem met zwart bewerken en er op plakken. :P

Oh ja, de connectors op de trailer kabels zijn inmiddels ook gemonteerd met messing busjes.

Omdat het Freightliner chassis nog 2 koelwaterslangen nodig had, er nog geen cabine op stond, ik tussendoor nog eens een oude bekende op gepakt heb omdat een tijd terug de cabine door een ongelukkige omstandigheid brak en nu als proefspuitcabine wordt gebruikt, deze 2e cabine nu ook zover gereed is én binnen handbereik lag, ik van cabine naar chassis en visa versa keek........ :roll: .......ik opeens in een hele , maar dan ook echt een hééééééle gekke bui terecht kwam........nog nooit eerder zo'n lange zin gemaakt. :?........

photo 477351

photo 477352

Op de één of andere gekke manier misstaat het niet, komt misschien ook door de kleuren. :lol:
Maar goed, weer even terug on topic, de grill. :mrgreen:

photo 477353

photo 477355

photo 477357

En even een zij aanzicht van de vorderingen tot nu toe.....en voor de fun natuurlijk. :D

photo 477356

Dan nu de kleine ondergrill en de bumpers, zo tussendoor zal ik ook een begin maken aan de laatste details aan de cabine.
Dawassum voor vandaag en ik zou zeggen.....zoals jullie gewend zijn... :mrgreen: ...Tot de volgende!

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 jun, 2019 10:44 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Die grille is echt mooi geworden!
Dat het zoveel werk was en het ook tegenzat, ben je nu hopelijk snel vergeten..

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 jun, 2019 11:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Ziet er geweldig uit Hermann, prachtige grill! En die Mercedes hut staat prima op het chassis, zouden ze toen al geweten hebben dat ze uiteindelijk samen zou gaan...….. :mrgreen: :wink:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement