Hallo beste brouwers!
Ja Onne, de ombouw zelf was na veel meten, uiteindelijk redelijk vlot gebeurd.
Het enige wat veel tijd koste, waren de koplampen op de juiste hoogte uitzagen en alles glad krijgen.
De rivets slaan kost behoorlijk wat tijd, maar het plaatsen gaat vlot, alleen niet te veel met de rivets op de verse lijm heen en weer schuiven, het plastic beschadigd dan een beetje.
Ik heb gemerkt dat dit op styreen veel minder of zelfs niet aan de hand is.......waarschijnlijk ander soort week makers of zo.
Koos, de Punch and Die set is inderdaad een uitkomst, zeker als je zo veel rivets nodig hebt, maar ook voor andere en grotere zaken.
Ja heren, we zijn weer een stukje verder.
De accubak heb ik nu op zijn plaats, met styreen een plateau gemaakt, die achter de motor zit.
Ook de smeer cilinder heb ik opnieuw moeten maken, omdat de kit versie te groot in diameter was.
Deze smeer cilinder had ik al op wat foto's gezien, en zag dat deze achter het voorwiel kwam te zitten.
Dan de kleur.
De 1e rood metallic kleur die op de proef cabine gespoten had, wordt het niet.
Ik kreeg hier niet echt een "Hé" gevoel bij.
Op diverse fot's zag ik de specifieke bronzen kleur en ben uiteindelijk maar weer even naar de automaterialen zaak gegaan.
Samen met de kleuren goeroe over deze kleur gehad, en kwam uiteindelijk met "Engels Rood" naar huis.
Even proef spuiten.......en jah....dat is hem helemaal.
Met dit project en ook het spuitwerk, werk ik behoorlijk buiten mijn comfort zone.
De rivets is zo'n geval, het spuiten van metallic lak en het spuiten van blanke lak.
Normaal gesproken ben ik gewend om tussen de spuitlagen door, de lagen te polijsten, maar met een cabine vol met rivets is dit geen goed idee.
Je krijgt dan iedere keer kale rivets, wat een kleurverschil gaat opleveren.
Ook het spuiten van blanke lak vergde de nodige aandacht, maar na wat aantal lagen spuiten is dit dan het uiteindelijk resultaat.
En met de koplampen er los op, deze moeten nog wat verder bewerkt worden met de wel bekende chrome stift.
Als laatste komen de glaasjes er in te zitten.
Goed heren, ik ben er zelf eigenlijk best tevreden mee.
Nu nog de zijfenders maken en natuurlijk verder met de ander cabine, want er zit er eentje met smart te wachten.
Heren....tot de volgende maar weer.
Bron: purplewave.com
Hermann.