Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 2:55 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 25 okt, 2018 21:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 mei, 2010 14:55 pm
Berichten: 226
Niet alledaags model Hermann.
Een aantal jaren geleden reden er enkele bij Aafes in Grunstadt,D.
Mooi scrachwerk !!

Groeten Kees.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 nov, 2018 20:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Eddy en Kees, bedankt voor jullie reactie's.

En ja Eddy, ik ben er zelf ook erg over te spreken over deze kleur, heeft geen verdere striping nodig, ook bij de echte zie je geen striping bij deze kleur. :wink:

Vandaag weer even wat kleine vorderingen.
De vooruit en zijramen zijn bij deze kit één geheel, en komt de vooruit achter het kozijn.
Nu heb ik op dit ruitdeel de voorruit uitgetekend en met een zaag de voorruit er helemaal netjes uit gezaagd.
Het voordeel van de originele ruit is, dat deze vrij dik is en daardoor goed "in " het kozijn te plaatsen is.

De rest van het transparant heb ik niet meer nodig, want de zijruiten worden nieuwe die uit een 0,5mm transparant plaat worden gesneden.
Dit betekend wel dat bij de zijruiten nog een binnenkozijn is gemaakt, net zoals bij de andere modellen, om een mooiere en betere afwerking te krijgen.
Op dit kozijn word later het transparant deel wat dezelfde afmeting van het kozijn heeft, er volledig achter geplakt, waarbij dit kozijn uiteindelijk tezamen 1,5mm dik is.
Het rechtse kozijn is uiteindelijk wat in de cabine komt.
Tijdens het maken hou ik het kozijn groter zodat dit met het uitvijlen van de ramen wat beter gaat.

photo 458956

photo 458966

Bij deze cabine heb ik andere stoelen gebruikt dan die van de kit, omdat bij het echte model deze oude stoelen er niet meer in zitten. :wink:

Dan de middensteun die achter de voorruit komt opnieuw maken, deze wordt namelijk veel dunner dan de kit versie.

photo 458957

Dan de aanvang van de zijfenders en de steunen die op deze zijfenders komen te zitten.

photo 458958

De aanpassing van de zonneklep, deze loopt bij dit model met de glooiing van de cabine mee, en is het geen rechte flap zoals op de oudere modellen.

photo 458959

En als laatste, de binnen cabine er in, de CTM koplamen er op en de vierkante knipperlichten los op de cabine geplaatst.
Ik vond deze mooier staan dan de ronde versies. :mrgreen:
En natuurlijk de zijruiten met de binnenkozijnen.

photo 458960

photo 458962

photo 458963

En zoals jullie kunnen zien, zijn de spatbordranden nu ook seidemat zwart geschilderd.

photo 458961

Nu nog de middensteun van de voorruit plaatsen om als laatste de cabine met de voorruit volledig te sluiten.
Dit was het voor vandaag en tot de volgende maar weer.

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 nov, 2018 20:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 08 maart, 2011 18:55 pm
Berichten: 1011
Woonplaats: Urk
Afbeelding


8)

_________________
...Bergingswagens in Florida...
Lonestar (detail)foto's voor de modelbouwer...
Mijn fotoalbums op Facebook...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 nov, 2018 12:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Mooie foto Arie, inderdaad.... 8)

Zo heren brouwers, vandaag nog een paar beeldplaatjes van de modificatie van het originele AMT glas.
Dit transparante deel heb ik los in de cabine geklemd, om vervolgens met een scalpel de omlijning uit te krassen en met een cirkelzaag dit glasdeel uit dit transparante deel te zagen.
De zijkanten wel laten zitten voordat je gaat aftekenen of afkrassen, want als je dit op voorhand weghaalt, dan komt de rest van het transparante deel niet netjes gecentreerd te zitten voor het aftekenen. :wink:

photo 459935

Dan op de cabine de registratie nummers op de voorkant plakken die betrekking hebben voor de weegbruggen, heb ik van een bekende oude Ami bouwer gehoord.

photo 459937

photo 459939

Inmiddels ben ik nu verder gegaan met de cabine van ome Koos, als éérste heb ik de opstappen gemaakt, die uit 1 geheel gemaakt worden.
Dit is later makkelijker met het plaatsen van deze opstappen.
Ook alvast een begin gemaakt aan het hemel gedeelte, omdat bij het ontbreken van het transparante deel, deze dikte opgevangen moet worden om het plafond gedeelte goed te laten passen.
Deze zaken ook bij mijn cabine gedaan, maar bij deze even geen foto's gemaakt. :|

photo 459932

photo 459934

photo 459931

En de gespoten en geplaatste opstappen van mijn cabine.

photo 459933

Laatste tijd even veel tijd gestoken in het helemaal glad maken van het dak en andere oneffenheden.
Ook de deuren aan de onderzijde rond gevijld en moet nu de deur strips gaan maken.
Als laatste.......natuurlijk alle rivets weer plaatsen zoals bij mijn cabine.
Even kijken of ome Koos een beetje zin heeft om even "een paar" rivets te slaan.... :mrgreen: :lol:
Ja heren, en zo gaan we dus ook hier weer rustig verder.
Tot de volgende maar weer!

photo 456126

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 nov, 2018 13:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 mei, 2012 15:12 pm
Berichten: 1279
Woonplaats: hellevoetsluis
mooi , en ja , ik had het al gezien en vast gehad
en ik heb al ruim 300 rivets geslagen , ppff , eentonig maar het hoort erbij , Alleen is alles niet voor deze freightliner er komt nog wat en daar moet ik er ook tig van slaan zoals ome Hermann al weet
maar deze mooi gespoten exemplaar vind ik heel gaaf , zeker de kleur , nu nog het chassis met de velgen dan staat er een plaatje waar je U tegen zegt [ vind ik ]
koos

_________________
do it like pruitt used to do it
movin on


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 nov, 2018 14:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Mooie vorderingen heren 8)
Is dit een eenmalige duo bouw of gaan jullie dat meer doen?

In ieder geval succes verder :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 nov, 2018 14:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Mooi werk weer!

Maar hoeveel verschillende cabinelengtes zijn er nu eigenlijk?
Ik zie op elke eindfoto wel een cabine staan die iets langer of zelfs behoorlijk langer is dan jullie uitvoering.
En ik zie op die foto's ook dat de portierramen aan de onderzijde iets anders zijn namelijk niet rond maar met een scherpe hoek. Misschien nog iets om mee te nemen in Koos zijn FLA?

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 nov, 2018 21:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Bedankt voor de reacties heren. :brouw:

Onne,

Dit is zéker niet eenmalig, er zitten nog wat aparte en afwijkende ideeën in de pijplijn, niet op korte termijn natuurlijk, maar ze zijn er wel. :mrgreen:


Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 maart, 2019 13:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo brouwers!

Hier ook weer een klein beetje verder gekomen. :D
Het was nu vooral de beurt aan de voorruit en de zijfenders.
De voorruit zit er nu goed passend in en heb in het midden van de ruit een lijstje van een 1mm halfrond geplakt.

photo 471370

De zonneklep die aangepast en inmiddels gespoten is, heb ik voor de looks even los op de cabine geplaatst.

photo 471371

photo 471372

Dan is het de beurt aan de zijfenders.
Deze met 2 plaatjes van 0,5mm styreen gemaakt, omdat bovenin de fender dit rond moet weglopen.
Als je dit zo weg legd om te drogen, dan blijft deze ronde vorm er mooi inzitten.
Hierna alvast de steunen er op plakken en natuurlijk de rivetjes op het begin van de fender.

photo 467951

photo 467952

Dan de boel spuiten, de kleinere achterste flappen grijs schilderen, tax stickers er op en op de cabine plakken.
De handgrepen die aan de binnen- en buitenzijde komen te zitten, worden er in een later stadium op te gezet.

photo 472021

photo 472017

photo 472019

photo 472020

photo 472022

Dit waren weer de kleine vorderingen tot nu toe.
Nu is het vooral de beurt aan de nieuwe grill en de bumper partij......dit dan natuurlijk 2x. :mrgreen:
Tot de volgende maar weer!

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 maart, 2019 14:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik van deze moet vinden :oops:.
Het is een beetje als de berger van Johannes, eigenlijk klopt er qua verhouding geen snars van (en doel ik bij deze meer op die naar achter geplaatste vooras)
Maar ondanks alles is het toch weer heel kunstig om te zien hoe je het allemaal weer in elkaar weet te flansen.
Zo met de zonneklep er op gaat het geheel al wel veel meer smoel krijgen, en oogt het allemaal weer wat beter.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement