Eddy en Kees, bedankt voor jullie reactie's.
En ja Eddy, ik ben er zelf ook erg over te spreken over deze kleur, heeft geen verdere striping nodig, ook bij de echte zie je geen striping bij deze kleur.
Vandaag weer even wat kleine vorderingen.
De vooruit en zijramen zijn bij deze kit één geheel, en komt de vooruit achter het kozijn.
Nu heb ik op dit ruitdeel de voorruit uitgetekend en met een zaag de voorruit er helemaal netjes uit gezaagd.
Het voordeel van de originele ruit is, dat deze vrij dik is en daardoor goed "in " het kozijn te plaatsen is.
De rest van het transparant heb ik niet meer nodig, want de zijruiten worden nieuwe die uit een 0,5mm transparant plaat worden gesneden.
Dit betekend wel dat bij de zijruiten nog een binnenkozijn is gemaakt, net zoals bij de andere modellen, om een mooiere en betere afwerking te krijgen.
Op dit kozijn word later het transparant deel wat dezelfde afmeting van het kozijn heeft, er volledig achter geplakt, waarbij dit kozijn uiteindelijk tezamen 1,5mm dik is.
Het rechtse kozijn is uiteindelijk wat in de cabine komt.
Tijdens het maken hou ik het kozijn groter zodat dit met het uitvijlen van de ramen wat beter gaat.
Bij deze cabine heb ik andere stoelen gebruikt dan die van de kit, omdat bij het echte model deze oude stoelen er niet meer in zitten.
Dan de middensteun die achter de voorruit komt opnieuw maken, deze wordt namelijk veel dunner dan de kit versie.
Dan de aanvang van de zijfenders en de steunen die op deze zijfenders komen te zitten.
De aanpassing van de zonneklep, deze loopt bij dit model met de glooiing van de cabine mee, en is het geen rechte flap zoals op de oudere modellen.
En als laatste, de binnen cabine er in, de CTM koplamen er op en de vierkante knipperlichten los op de cabine geplaatst.
Ik vond deze mooier staan dan de ronde versies.
En natuurlijk de zijruiten met de binnenkozijnen.
En zoals jullie kunnen zien, zijn de spatbordranden nu ook seidemat zwart geschilderd.
Nu nog de middensteun van de voorruit plaatsen om als laatste de cabine met de voorruit volledig te sluiten.
Dit was het voor vandaag en tot de volgende maar weer.
Hermann.