Na de resterende ramen op hun plek te hebben gemikt, heb ik gisteravond nog een beginnetje gemaakt aan de resterende decals:
Wederom 45 minuten per decal...
Vanochtend heb ik deze decals van een laklaagje voorzien tegen beschadigen, en na afdoende droging heb ik het interieur op zijn plek geklikt:
Die blijft dus zitten zonder lijm.
Dan de rest van de neus op zijn plek gelijmd, evenals de overige details zoals ruitenwissers, spatlappen etc.:
Het schilderen van de letters van het Hino logo was moeizaam, dit was het beste dat ik er van kon maken.
De spiegels heb ik van zelfklevende chroomfolie voorzien:
De laatste en grootste decal, die op de spoiler moest, bleek helaas een groot drama:
Het middelste deel van de decal wilde alleen in zeer kleine deeltjes loskomen van het decalpapier, tenminste, voor zover het wilde loskomen, en de overige brokstukken kwamen pas na twee en een half uur (!) los van het papier. Dit was het beste wat ik er van kon maken.
Inmiddels heb ik over het logo heen geschilderd. Daarbij heb ik ook het veel te donkere groen vervangen door Tamiya Park Green , wat meer lijkt op wat er op de doos wordt getoond. Helaas is het resultaat niet erg vlak en netjes, dus ik ga het een weekje goed laten drogen en daarna voorzichtig vlak schuren en nogmaals proberen.
Toch maar de cabine op het chassis gelijmd:
Het begint ergens op te lijken...
Voorlopige lessen:
- de decals uit deze oude (begin jaren '90) Aoshima kits zijn werkelijk prut, niet zozeer omdat ze niet dun zijn of niet netjes over gekromde oppervlaktes passen (dat is allebei goed), maar omdat ze slecht verouderen. Bij de volgende oude Aoshima kit zal ik de decals eerst inscannen en misschien ook direct vervangende decals laten maken.
- de zelfklevende stickers kunnen best op blank plastic worden geplakt, zonodig met hulp van Bison alleslijm.