Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 22:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Saurer S4C
BerichtGeplaatst: za 13 okt, 2018 18:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Mooie voortgangen John, ook ik heb je modellen staan te bewonderen, niet alleen de trucks, maar ook de vliegtuigen waren elk een juweeltje. 8)

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Saurer S4C
BerichtGeplaatst: za 13 okt, 2018 21:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1387
Bedankt Hermann,

Ik hoop dat mijn modellen een beetje inspiratie gaven aan de liefhebbers.
Als we er maar plezier hebben in onze hobby.. :)

Groeten,
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Saurer S4C
BerichtGeplaatst: di 23 okt, 2018 15:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1387
Bouwverslag Nr. 8

Beste mensen,

Er is weer een stukje bouwwerk klaar.

Eerst maar het spuitwerk. Dat liep natuurlijk niet allemaal vanzelf. Ik had dus een blikje mooie blauwe turquis achtige kleur, alleen bij de eerste spuitbeurt bleek de verf nogal dik te zijn.
Gelukkig ging het eerste deel, het chassis wel goed, maar de cabine en de motorkap delen....maar zo, zo...

Wonder boven wonder kon ik de opgedroogde verf er redelijk makkelijk weer af krijgen, hoewel de hechting niet slecht was. Enfin, na een tweede poging met wat meer verdunning ging alles stukken beter.
Alleen het boven deel van de motorkap vertoonde weer stof. Dit onderdeel kon dus weer voor de derde keer over. Maar de aanhouder wint, eindelijk alles netjes in de goede kleur.
Gelijk hierna de spatborden zwart gespoten, zit ook wel hier en daar een stofje, maar dat zie je haast niet. Hier kan ik misschien nog wat poetsen om het nog wat gladder te maken. eerst de verf maar goed uit laten harden.

Het resultaat:

photo 458217

Voor de volledigheid, hier het plaatje, waar mijn idee voor de kleur vandaan kwam, het is wel niet hetzelfde type, en ook de velgen worden bij mij rood, maar dit wordt het zo ongeveer.

photo 458219


Het was even puzzelen met bouwen, wat nu eerst moest gebeuren. Eerst heb ik de radiateur vast op het chassis gelijmd. Hierdoor kan ik bepalen waar de cabine op het chassis moet worden bevestigd. Dit is wel belangrijk om bij de motorkap zo klein mogelijk naadje te krijgen.

Hoofdstukje cabine en het interieur. Ik heb besloten, maar eerst het interieur in de cabine te plaatsen, voordat deze vast op het chassis gaat. Het werkt allemaal wat makkelijker.
Ik had al wat verschillende dingetjes gemaakt, dus nu alles compleet gemaakt. Zoals ik al wist, gaat hier knap veel tijd in zitten..:-).
Het zijn allerlei frutsel etc. Veel tijd besteed om de schaarse interieur foto's te bestuderen, wat er allemaal bij deze truck in de cabine zit. En dat was aardig wat. Ik heb mijn best gedaan om het stuurtje zo mooi en natuurgetrouw te maken, lijkt nu wel aardig op het orginaal. Ook in de klokkenwinkel ging veel tijd zitten, maar ja, ik vind dat gewoon leuk, om alles zo mooi mogelijk te maken, je ziet er bij open portieren toch redelijk veel van. Over portieren gesproken, een aardig detail, er zit een lederen kaartentas aan een portier.

Voor zo ver ik kon zien, zit er één versnellingspook op de vloer, maar wel 2 aparte hendels voor de bediening van en aparte aftakking van de versnellingsbak, plus ëén voor het differentieel. ?
Ook de handrem is nu klaar, het zilveren dingetje is de kachel, die wordt ergens onder het dashboard geplaatst.

Het priegelwerk:

photo 458218


De volgende stap, het interieur inrichten, dan kan eindelijk de cabine op het chassis. En kan ik verder met de spatborden voor, dan weet ik gelijk hoe de voorwielen moeten komen. Maar dat komt allemaal nog.

Met vr.gr.

JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Saurer S4C
BerichtGeplaatst: di 23 okt, 2018 19:57 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
ik vind het een hele mooie kleur, past mooi bij het model

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Saurer S4C
BerichtGeplaatst: di 23 okt, 2018 20:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Dat ziet er weer fantastisch uit John.
Een hele mooie update weer zo en de kleur staat hem inderdaad super.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Saurer S4C
BerichtGeplaatst: di 23 okt, 2018 20:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2244
Woonplaats: kolham
Prachtig om te zien hoe uit wit styreen een mooi kleurrijk model kan groeien. Blijft altijd een raar moment, zodra de kleuren er bij komen verandert je scratchbouw-project in een "gewoon" model.

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Saurer S4C
BerichtGeplaatst: wo 24 okt, 2018 16:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hele mooie vorderingen John, Het dashboard met de metertjes zit er ook voortreffelijk uit, zijn dit decals of heb je zelf iets gefabriceerd?
Kleur is ook heel mooi gekozen. 8)

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Saurer S4C
BerichtGeplaatst: wo 24 okt, 2018 20:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1387
Allemaal bedankt voor de aanmoedigingen... :D :D

De bouw gaat niet zo snel, maar ik hou de gang erin. Het is tenslotte geen aangenomen werk, luidde het gezegde ? :)

Voor Hermann,

De metertjes, met de hand zo iets maken, dat lukt mij niet, dus maar wat anders bedacht. Er staan op het net genoeg voorbeelden van meter sets , die je kunt kopen. Ik heb verschillende foto's als voorbeeld genomen en verkleind afgedrukt met behulp van Paint en vervolgens de print op mijn printer nogmaals verkleind afgedrukt.
Deze kleine metertjes vervolgens uitgeknipt en op het dashboard gelijmd. Een laagje vernis er over en hierna een doorzichtig stukje verpakkingsmateriaal over alles gelijmd met vloeibare velpon. Tenslotte een plaatje plastic- sheet van 0,5 mm over alles gelijmd, met op de juiste plaatsen de gaatjes voor de meters.

Het is even wat werk, maar het resultaat ziet er best goed uit.

Weer verder met het interieur opbouwen.

Met vr.gr.
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Saurer S4C
BerichtGeplaatst: do 25 okt, 2018 21:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 mei, 2010 14:55 pm
Berichten: 226
Heel mooi bouwwerk John.
Zou je toch niet overwegen om de velgen in dezelfde kleur als de cabine te schilderen?
Naar mijn idee wel een rustiger beeld.
Succes met de afwerking.

Groeten Kees.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Saurer S4C
BerichtGeplaatst: vr 26 okt, 2018 19:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1387
Kees, bedankt voor je reactie.

Je opmerking over de kleur velgen, eerlijk gezegd, ben ik er zelf ook nog niet helemaal uit. Ik heb aardige verzameling foto's geplukt van het Net en daar zit van alles tussen.
Voorlopig hou ik het even zoals het nu is, maar veranderen is geen probleem, ik ga eerst verder met de bouw, als de cabine erop zit, kun je wat beter zien, hoe het allemaal moet worden, misschien
worden de velgen dan nog wel blauw.
Eerst de cabine maar eens afbouwen. :wink:

Met vr.gr.
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement