Modelbrouwers.nl modelbouw http://modelbrouwers.nl/phpBB3/ |
|
Marmon COE Top sleeper. http://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=50857 |
Pagina 8 van 9 |
Auteur: | Woefdram [ za 25 mei, 2019 9:58 am ] |
Berichttitel: | Re: Marmon COE Top sleeper. |
Hallo brouwers! Bedankt voor de mooie reactie's mannen. Citaat: Prachtige stroomlijn ... lampjes. Jah, de lampjes zijn de enige zaken van deze wagen waar een beetje stroomlijn in zit. Ook hier weer een stukje verder gekomen. De sleeper is nu gereed, alle lampjes zitten er op, het glaswerk gesneden en dunne rubbers er op geschilderd, en als laatste de toeter. Dan de binnenzijde afronden door de deurplaten er in te lijmen en nog wat handles op de deuren te plaatsen. Ook hier al het glaswerk snijden en alles zit los geplaatst in de kozijnen, dus totaal geen lijm hoeven gebruiken met het plaatsen. Blijft iedere keer weer een leuke sport om het glaswerk van lijm te ontzien. Dan nog 2 fannetjes plaatsen, die ik in Amerika besteld had..... Samen met de fannetjes ook een nieuwe set lowliner banden in de schaal 1/25 besteld, waarvan voor de steer-banden, en achter de drives. Tevens een set velgen met ietwat andere naven als uit de "pappa kit". En alles tezamen..... En zo gaat het hier ook stukje bij beetje verder. Tot de volgende! Hermmann. |
Auteur: | ingzagers [ za 25 mei, 2019 21:34 pm ] |
Berichttitel: | Re: Marmon COE Top sleeper. |
Met glas ziet het er toch weer anders uit, een geduldwerkje als je al het glas precies in de opening wilt snijden. En ik zie dat je de middenspijl in de voorruit hebt geplaatst, nu lijkt dat ook anders want ik vond in vergelijking met foto's de ruit ietwat te brievenbusachtig maar je zal je voorwerk goed hebben gedaan. Gaat zo door meneer en er rolt iets bijzonders van de band straks. Johannes |
Auteur: | 18wheeler [ za 25 mei, 2019 22:18 pm ] |
Berichttitel: | Re: Marmon COE Top sleeper. |
Hahaha, dat had ik nou ook Johannes... Het smoel zat er nog niet helemaal in, maar nu met die middenspijl klopt het plaatje ineens . Ook leuk met dat trapje tegen de achterwand Hermann. Gaat helemaal goed komen. Succes met de verdere afbouw . gr Eddy |
Auteur: | rolf mulder [ ma 27 mei, 2019 11:16 am ] |
Berichttitel: | Re: Marmon COE Top sleeper. |
Dit wordt wel een hele mooie Hermann. De raampjes in de topsleeper vind ik goed gedaan , heel realistisch! Het glaswerk doet veel, ziet er ineens een stuk beter uit. Rolf |
Auteur: | Woefdram [ za 08 jun, 2019 11:29 am ] |
Berichttitel: | Re: Marmon COE Top sleeper. |
Hallo brouwers! Bedankt voor de reactie's heren, en inderdaad, glaswerk en een middenstijl doen een hoop, vooral de bruin getinte ruiten op de topsleeper. Vandaag even een verandering van de motor. Uiteindelijk na veel zoeken en speuren, er toch voor gekozen om een turbo op de motor te maken. Hiermee heb ik ook méér ruimte om een uitlaatpijp op een goede manier tussen het chassis weg te werken. Tot waar deze pijp met pot komt te zitten, is een grote gok, omdat ik hier nergens wat van terug kan vinden. Dit betekend dat er een filterpot gemaakt moet worden én een lucht toevoer naar de turbo. Nu zijn er mooie rubberen bochten te koop, maar wilde dit toch éérst even zelf proberen te maken zodat ik de bochten zelf kon bepalen. Met een stukje sprue en een strip van 0,25mm x 0,5mm heb ik de ribbels op de bochten gemaakt. Dan de filterpot plaatsen en de pijp en bochten alvast een kleurtje geven. De accubak heb ik wel op de blauwe Maganvan gezien, en is hiermee ook op het chassis bevestigd. Het hele chassis wordt zwart gespoten, dus de accubak kan er nu al op, later zal er met seidemat zwart wat andere accenten gegeven worden. Dan moesten de opstappen ook opnieuw gemaakt worden, omdat deze ietwat te kort waren. volgens de referentie fotto's kwamen deze wat lager uit, dus alles even opnieuw en gelijk de behuizingen als 1 geheel gemaakt. Met deze manier van bouwen is het bevestigen op later termijn een stuk eenvoudiger dan allemaal losse onderdelen. Dan de metalen steps..... Haaks ombuigen gaat bij deze mesh delen niet, breekt gelijk af op de gaatjes net zoals bij postzegels. En zoals jullie kunnen zien, met BMF de chrome accenten gemaakt. Met chrome marker was ik wat voorzichtig, omdat je bij de bovenste rand met allemaal rivets zit, en het risico van aantikken erg groot is/was. En zo gaat het hier ook rustig verder. Dit was het voor vandaag en tot de volgende maar weer!. Hermann. |
Auteur: | Korrelexpress [ za 08 jun, 2019 14:20 pm ] |
Berichttitel: | Re: Marmon COE Top sleeper. |
Wat kleine details doen! |
Auteur: | Woefdram [ za 16 mei, 2020 17:47 pm ] |
Berichttitel: | Re: Marmon COE Top sleeper. |
Hallo brouwers, Oh ja, die had ie ook nog!.....jah...inderdaad, die had ik ook nog. Ook bij dit project wil ik het chassis zo langzamerhand in de zwarte kleur hebben, op zich hoeft er niet zo gek veel maar aan dit chassis te gebeuren, dus die even tussen de bedrijven door ook nog even mee gepikt. Het chassis wordt niet super gedetailleerd met kabels en aansluitingen voor allerlei electrische of hydraulische zaken, maar deze moet het meer van de buitenkant hebben. De volume box dekt toch alles af en zoals eerder aangehaald, referentie is heel zeldzaam van deze Magnavan. Goed, eerst even een foto van wat gespoten onderdelen, de tanken hadden even veel aandacht nodig, maar zijn nu zilvergrijs en later zullen de tankbanden, zoals ik dat altijd doe, er apart op gemaakt worden. Dan het chassis aan de achterzijde even helemaal herzien. Nu had ik gelukkig een paar foto's van een Magnavan die een tijd geleden te koop stond, en wat denk je......... laten ze nu net even een foto van de koppeling gemaakt hebben en net genoeg zicht op het achterste gedeelte van de chassisbalken.....goh, wat kan een mens toch een geluk hebben. Gelijk de wipkar of pup trailer koppeling gemaakt en de chassisbalken met een dremel en zaagschijf netjes in vorm zagen. De messing staaf is de zekering voor de pup trailer, hier wordt een kabel met haak aan bevestigd. Echter, nergens een uithangbord kunnen vinden voor de kabels naar de pup trailer, wel zag ik de kabels van de laatste chassis dwarsbalk komen, dus hier even maar een beetje modelbouwers vrijheid en de aansluitmondjes op de koppeling unit gemaakt. Het is wel kruipen geblazen, maar het is in dit geval niet anders. Vervolgens de accubak wat verder gedetailleerd..... En dan was het de beurt om de cabine op hoogte te gaan brengen. Met diverse hulpstukken de cabine op de gewenste hoogte gebracht, en van hier uit de kantelsteunen en de cabine ondersteuning gemaakt. Voor de cabine ondersteuning heb ik als voorbeeld dan weer van een foto van een Marmon trekker genomen. Dan de kantelsteunen op de juiste plek lijmen en de motor er los in hangen. En controleren op het kantelen..... Zoals gewenst, verwacht en gehoopt, werkt het zoals ik het had gewenst, verwacht en gehoopt. En het resultaat zoals deze Marmon er nu bij staat. Ja heren, zoals jullie zien, wissel ik een beetje van project. Dit komt ook dat ik de laatste tijd veel spuitwerk heb gedaan, zoals het chassis van de Fuso nu, en dan is het erg makkelijk als je een paar projecten hebt liggen. Op deze manier kan je de vers gespoten zaken lekker met rust laten, wat erg belangrijk is voor het droog- en uithard proces is, in plaats van de onderdelen te vlug op te pakken, te kijken en er dan achter komen dat je het beter wat langer had kunnen laten liggen. Goed, dat was het weer voor vandaag en het zal niet lang meer duren voor dat dit chassis ook in kleur gespoten kan worden. Heren, tot de volgende maar weer! Hermann. |
Auteur: | Korrelexpress [ zo 17 mei, 2020 13:46 pm ] |
Berichttitel: | Re: Marmon COE Top sleeper. |
Ook hier weer mooie vorderingen Herman! |
Auteur: | JohnH [ zo 17 mei, 2020 14:17 pm ] |
Berichttitel: | Re: Marmon COE Top sleeper. |
Hermann, Het is genieten, om te zien hoe je alles bouwt. Gaaf project zo'n niet alledaagse truck. Ik ben benieuwd als ie klaar is ! Veel succes, Met vr.gr. JohnH |
Auteur: | Woefdram [ di 19 mei, 2020 18:09 pm ] |
Berichttitel: | Re: Marmon COE Top sleeper. |
Dank je Onne en John! Vandaag even de laatste grote zaken aan het chassis. Dit is nu op een paar rivets en een steun met schakelpook na, klaar voor de spuiterij. Om te beginnen heb ik de volume box van spanten en een hulp chassis voorzien, en hiermee staat de box, in vergelijking met de foto's, zo op het oog op de juiste hoogte. Dan de steunen en tevens afstandhouders voor de voorbumper gemaakt en gemonteerd. Hierop wordt de bumper direct verlijmd. Dan de 2 luchtflessen maken en op de juiste plaats hangen, die ik na goed kijken op 1 foto had ontdekt, waar deze moesten komen te zitten. En als laatste, de tankbanden die weer seperaat gemaakt zijn, en met een pen-gat verbinding aan de onderkant van de tanksteunen wordt bevestigd. Ik heb een beetje extra ruimte over gehouden omdat de rubberen tankbanden van de vinyl auto pinstripe-tape worden gemaakt. Dit blijft toch wel mijn meest favoriete manier van tankbanden maken, omdat je hiermee de banden en tanken seperaat kan spuiten. Goed heren, de volgende update staat het chassis in de zwarte kleur. Tot de volgende maar weer! Hermann. |
Pagina 8 van 9 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |